• snart vi två

Kan man vara så egoistisk??

Har skrivit innan om att min svägerska inte vart så glad över att vi har ångrat oss och bara vill ha ett litet bröllop. Nu har he***tet braka loss kan jag ju säga

Så här är det:

Jag och min blivande man ska fylla 30 år i början på nästa år och vi har redan bokat en resa från den 3 mars och eftersom vi bara vill ha ett litet bröllop, så tänkte vi att vi kan ju passa på innan vi åker. Så blir resan en bröllopsresa med.

VI hade tänkt oss den 2 mars, men eftersom det är en söndag så fick vi veta av kyrkan att de har inte vigslar på söndagar. Så vi bokade den 1 mars. Enklast enligt oss eftersom hans mamma ska komma ner och sitta barnvakt när vi åker på resan (hon bor 125 mil bort) så då kan hon vara med också.

Nu till problemet:

Jo det är ju så att min svägerska fyller ju år just den dagen, hon blir 24 år. Det är så att hon vill ha sin dag för sig själv och vill inte att den dagen ska knippas med att vi gifter oss. Hon har aldrig jobbat, så hon fattar inte att folk som bor långt bort kan inte bara komma hur som helst och eftersom min svärmor ändå ska ner just då så anser vi att det är ju jätte bra tidpungt.

Nu är det så att hon har sagt upp bekantskapen helt, jag kommer aldrig få träffa min brors barn igen osv

Jag har gråtit hela dagen och mår så dåligt. Min bror är en sådan snäll kille så han vågar inte säga ifrån, han är verkligen nertrykt av henne.

Detta har i sin tur medfött att jag vill INTE gifta mig den dagen eftersom den påminner om henne, så nu måste vi komma på något annat. Så nu har hon fått som hon vill ändå, men att våran vänskap är förlorad. Jag har även förlorat min bror på kuppen och jag mår bara skit.

Hur ska jag kunna klara av detta och få min bröllopsdag till en glad och positiv dag??

• Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??
  • MrsFellerA

Måste bara tillägga att jag tycker lite synd om dig "snart oss två". Du har verkligen hamnat i en tråkig situation! Pinsamt agerande av din svägerska, man kan faktiskt inte "paxa" en dag till sig själv. Man borde kunna visa lite mer mogenhet som 23 åring...

• MrsFellerA

Okej...lite fel där...menar ju såklart "snart vi två"!!!!

• Troll1
    20070929 skrev 2007-10-15 15:33:47 följande:
    Jag undrar om någon berättat för svägerskan att det FAKTISKT har hänt andra saker och fötts andra människor den 1 mars (även om det ju var ganska fräckt av dem, med tanke på att just svägerskan valde att födas denna dag...Händelser 293 - Constantius I Chlorus utses till romersk kejsare. 492 - Gelasius I blir påve. 705 - Johannes VII väljs till påve. 1593 - Uppsala möte inleds. 1803 - Ohio blir den 17:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen. 1867 - Nebraska blir den 37:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen. 1872 - Yellowstone nationalpark i Klippiga bergen i USA blir världens första nationalpark. 1929 - Stockholms första och enda bensinspårvagn tas ur trafik. 1932 - Charles Lindberghs lille son blir kidnappad. 1953 - Mora-Nisse vinner Vasaloppet för nionde och sista gången. 1968 - Johnny Cash och June Carter Cash gifter sig. 1983 - Det första kyrkomötet med ökat inflytande från de politiska partierna inleds. 1987 - Patrik Sjöberg sätter världsrekord i höjdhopp inomhus med 2,42. 2007 - Danska Ungdomshuset utryms av polisen. Utrymningen följs av dagar av kravaller i protest mot utrymningen. Födda 1445 - Sandro Botticelli, italiensk målare. 1757 - Étienne Pierre Ventenat, fransk botaniker. 1759 - Karl Pontus Gahn, svensk militär. 1810 - Frédéric Chopin, polsk-fransk kompositör och pianist. 1835 - Matthias Joseph Scheeben, tysk katolsk teolog. 1838 - Gabriele Possenti, italiensk passionistbroder, helgon. 1875 - Hugo Lundström, svensk skådespelare. 1884 - Harry Bergvall, svensk skådespelare och teaterdirektör. 1886 - Oskar Kokoschka, österrikisk expressionistisk målare. 1889 - Einar Vaage, norsk skådespelare. 1893 - Gösta Ström, svensk skådespelare och inspicient. 1896 Eric von Gegerfelt, svensk skådespelare. Sonja Looft, svensk skådespelare. 1897 - Shoghi Effendi, Bahá'í-trons Beskyddare 1921 - 1957, dotterson till 'Abdu'l-Bahá. 1899 - Erich von dem Bach-Zelewski, tysk SS-officer. 1900 - Ernst Alm, svensk längdåkare, segrare i det första Vasaloppet 1922. 1904 - Glenn Miller, amerikansk storbandsledare. 1910 - David Niven, brittisk skådespelare. 1917 - Dinah Shore, amerikansk sångare och skådespelare. 1918 - Else Fisher, svensk regissör och skådespelare. 1922 - Yitzhak Rabin, Israels premiärminister 1974-1977, 1992-1995, mottagare av Nobels fredspris. 1925 - Majlis Granlund, finlandssvensk skådespelare. 1927 - Harry Belafonte, amerikansk sångare. 1935 - Lars Lidberg, svensk psykiater och professor i rättspsykiatri. 1937 - Stig Bergling, svensk spion. 1939 - Leo Brouwer, kubansk tonsättare och dirigent. 1944 - Roger Daltrey, brittisk musiker, sångare i The Who. 1945 - Svenne Hedlund, svensk sångare, artist. 1949 - Tomas Laustiola, svensk skådespelare, regissör och alkoholterapeut. 1952 - Roy Marten, indonesisk skådespelare. 1958 - Nik Kershaw, brittisk sångare. 1962 - Peter Malmsjö, svensk skådespelare. 1963 - Thomas Anders, tysk sångare. 1967 - Niclas Abrahamsson, svensk regissör, skådespelare och vissångare. 1971 Tyler Hamilton, amerikansk tävlingscyklist. Allen Johnson, amerikansk friidrottare. Jonas Karlsson, svensk skådespelare. 1978 Jensen Ackles, amerikansk skådespelare. Marcus Nilson, svensk ishockeyspelare. 1979 - Mustafa Mohamed, svensk friidrottare, 3000 m hinder. 1981 - Ana Hickmann, brasiliansk supermodell. 1984 - Naima Mora, amerikansk fotomodell och dokusåpadeltagare, vinnare i fjärde säsongen av America's Next Top Model.
    Hahahahahahaaaahhhahaaahaha !!
    Herregud var fann du allt detta????
  • Sister of the Night
    MrsFellerA skrev 2007-10-15 23:11:49 följande:
    Måste bara tillägga att jag tycker lite synd om dig "snart oss två". Du har verkligen hamnat i en tråkig situation! Pinsamt agerande av din svägerska, man kan faktiskt inte "paxa" en dag till sig själv. Man borde kunna visa lite mer mogenhet som 23 åring...
    Riktigt festligt blir det när man betänker att denna omogna fjortissvägerska själv är mor (och inte alls någon liten pubertal fjortis). Annars inträffar det ju att folk mognar och utvecklas som personer när de får barn -har sett rätt makalösa exempel på detta- men här verkar det inte finnas något av den utvecklingen att tillgå...
  • MrsFellerA

Sister of the Night

Ja!!! Det gör det hela så helt fantastiskt korkat. Och frågan är hur man får ha "sin" dag för sig själv när man har två små barn? Nu har ju jag inte barn, men jag kan tänka mig att de kräver viss uppmärksamhet...kanske så pass mycket att man helt enkelt inte hinner planera något fantastiskt stort till sin 24 års dag?

Ve och fasa...tänk om vi precis har skaffat barn tills jag fyller 30!!!! Måste diskutera detta med sambon...kanske får vi skjuta upp det där med barn till efteråt, ingenting är ju så viktigt som min 30-års dag!!!

• Dallas

Det absolut värsta är ju Naima Mora. Vilken fräckhet,samma dag samma år !
    Jag var tvungen att kolla fl också...
    20070929 skrev 2007-10-15 15:33:47 följande:
    Jag undrar om någon berättat för svägerskan att det FAKTISKT har hänt andra saker och fötts andra människor den 1 mars (även om det ju var ganska fräckt av dem, med tanke på att just svägerskan valde att födas denna dag...Händelser 293 - Constantius I Chlorus utses till romersk kejsare. 492 - Gelasius I blir påve. 705 - Johannes VII väljs till påve. 1593 - Uppsala möte inleds. 1803 - Ohio blir den 17:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen. 1867 - Nebraska blir den 37:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen. 1872 - Yellowstone nationalpark i Klippiga bergen i USA blir världens första nationalpark. 1929 - Stockholms första och enda bensinspårvagn tas ur trafik. 1932 - Charles Lindberghs lille son blir kidnappad. 1953 - Mora-Nisse vinner Vasaloppet för nionde och sista gången. 1968 - Johnny Cash och June Carter Cash gifter sig. 1983 - Det första kyrkomötet med ökat inflytande från de politiska partierna inleds. 1987 - Patrik Sjöberg sätter världsrekord i höjdhopp inomhus med 2,42. 2007 - Danska Ungdomshuset utryms av polisen. Utrymningen följs av dagar av kravaller i protest mot utrymningen. Födda 1445 - Sandro Botticelli, italiensk målare. 1757 - Étienne Pierre Ventenat, fransk botaniker. 1759 - Karl Pontus Gahn, svensk militär. 1810 - Frédéric Chopin, polsk-fransk kompositör och pianist. 1835 - Matthias Joseph Scheeben, tysk katolsk teolog. 1838 - Gabriele Possenti, italiensk passionistbroder, helgon. 1875 - Hugo Lundström, svensk skådespelare. 1884 - Harry Bergvall, svensk skådespelare och teaterdirektör. 1886 - Oskar Kokoschka, österrikisk expressionistisk målare. 1889 - Einar Vaage, norsk skådespelare. 1893 - Gösta Ström, svensk skådespelare och inspicient. 1896 Eric von Gegerfelt, svensk skådespelare. Sonja Looft, svensk skådespelare. 1897 - Shoghi Effendi, Bahá'í-trons Beskyddare 1921 - 1957, dotterson till 'Abdu'l-Bahá. 1899 - Erich von dem Bach-Zelewski, tysk SS-officer. 1900 - Ernst Alm, svensk längdåkare, segrare i det första Vasaloppet 1922. 1904 - Glenn Miller, amerikansk storbandsledare. 1910 - David Niven, brittisk skådespelare. 1917 - Dinah Shore, amerikansk sångare och skådespelare. 1918 - Else Fisher, svensk regissör och skådespelare. 1922 - Yitzhak Rabin, Israels premiärminister 1974-1977, 1992-1995, mottagare av Nobels fredspris. 1925 - Majlis Granlund, finlandssvensk skådespelare. 1927 - Harry Belafonte, amerikansk sångare. 1935 - Lars Lidberg, svensk psykiater och professor i rättspsykiatri. 1937 - Stig Bergling, svensk spion. 1939 - Leo Brouwer, kubansk tonsättare och dirigent. 1944 - Roger Daltrey, brittisk musiker, sångare i The Who. 1945 - Svenne Hedlund, svensk sångare, artist. 1949 - Tomas Laustiola, svensk skådespelare, regissör och alkoholterapeut. 1952 - Roy Marten, indonesisk skådespelare. 1958 - Nik Kershaw, brittisk sångare. 1962 - Peter Malmsjö, svensk skådespelare. 1963 - Thomas Anders, tysk sångare. 1967 - Niclas Abrahamsson, svensk regissör, skådespelare och vissångare. 1971 Tyler Hamilton, amerikansk tävlingscyklist. Allen Johnson, amerikansk friidrottare. Jonas Karlsson, svensk skådespelare. 1978 Jensen Ackles, amerikansk skådespelare. Marcus Nilson, svensk ishockeyspelare. 1979 - Mustafa Mohamed, svensk friidrottare, 3000 m hinder. 1981 - Ana Hickmann, brasiliansk supermodell. 1984 - Naima Mora, amerikansk fotomodell och dokusåpadeltagare, vinnare i fjärde säsongen av America's Next Top Model.
  • Troll1

Jag tror att TS får ett fantastiskt härligt bröllop utan den där glädjedödaren till svägerska.
    Bröllop går före ganska mkt kan man lugnt säga. Svägerskan kan ha sin fest helgen före eller efter!!!!

• maljor

Fan nu börjar jag ju tycka riktigt synd om mig själv. Får ALDRIG fira min födelsedag ifred då min man hade fräckheten att födas visserligen dan före, året efter
    Får alltid slå ihop det och fira tillsammans så familjerna slipper åka 20 mil 2ggr *synd om mig* *asg*

Eller föräldrar till en av brorsans polare som fyller år samma dag - ska de säga "Nä, jag kan inte vara gift med dig får jag vill ha min egen födelsedag" och sedan säga till morsans man som OXÅ fyller samma dag "Tyvärr kan vi inte umgås med dig för du fyller samma dag som oss" *hehe*
    Jisses....

• MrsFellerA

Tänk jag då, som har tvingats skriva tentor på min födelsedag, flera gånger t.o.m. Borde kanske fundera på att stämma universitetet!

• Troll1

Är man inte mer mogen vid 24?? Jag fick mitt första barn när jag var 19 (nu är jag 40... ) och jag tror nog att jag inte betedde mig på det viset i den åldern.

Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??