• snart vi två

Kan man vara så egoistisk??

Har skrivit innan om att min svägerska inte vart så glad över att vi har ångrat oss och bara vill ha ett litet bröllop. Nu har he***tet braka loss kan jag ju säga

Så här är det:

Jag och min blivande man ska fylla 30 år i början på nästa år och vi har redan bokat en resa från den 3 mars och eftersom vi bara vill ha ett litet bröllop, så tänkte vi att vi kan ju passa på innan vi åker. Så blir resan en bröllopsresa med.

VI hade tänkt oss den 2 mars, men eftersom det är en söndag så fick vi veta av kyrkan att de har inte vigslar på söndagar. Så vi bokade den 1 mars. Enklast enligt oss eftersom hans mamma ska komma ner och sitta barnvakt när vi åker på resan (hon bor 125 mil bort) så då kan hon vara med också.

Nu till problemet:

Jo det är ju så att min svägerska fyller ju år just den dagen, hon blir 24 år. Det är så att hon vill ha sin dag för sig själv och vill inte att den dagen ska knippas med att vi gifter oss. Hon har aldrig jobbat, så hon fattar inte att folk som bor långt bort kan inte bara komma hur som helst och eftersom min svärmor ändå ska ner just då så anser vi att det är ju jätte bra tidpungt.

Nu är det så att hon har sagt upp bekantskapen helt, jag kommer aldrig få träffa min brors barn igen osv

Jag har gråtit hela dagen och mår så dåligt. Min bror är en sådan snäll kille så han vågar inte säga ifrån, han är verkligen nertrykt av henne.

Detta har i sin tur medfött att jag vill INTE gifta mig den dagen eftersom den påminner om henne, så nu måste vi komma på något annat. Så nu har hon fått som hon vill ändå, men att våran vänskap är förlorad. Jag har även förlorat min bror på kuppen och jag mår bara skit.

Hur ska jag kunna klara av detta och få min bröllopsdag till en glad och positiv dag??

• Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??
  • snart vi två

Detta med resan är nämnligen så att den bokade vi redan i augusti för att vi båda fyller 30 år då, men nu så tänkte vi att vi kan ju gifta oss precis innan vi åker och då råkade det bli den dagen, 2 dagar innan resan.

MEN

Nu har vi ändrat oss totallt och vill inte gifta oss alls i närheten av det datumet så vi skjuter upp resan och allt till maj istället.

• Sister of the Night

Och bjuder _inte_ hem svägerskan på fikadet närmaste århundradet, kan man hoppas.

• Mrs Van Derkamp

Jag skulle inte vilja gifta mej på en släktings/familjs/nära väns födelsedag.Min kusin gifte sej på min födelsedag och det var inte så kul kan jag säga,dels fick jag ej komma på bröllopet dels var jag helt själv på min födelsedag,firade den dock dagen innan.Jag skulle ha ändrat bröllop till några veckor innan resan istället.Men nu har ni ju skutit upp erat bröllop ialla fall..Kanske låter ego av mej men som sagt det är vad jag tycker.Alla är vi olika.

• krian87

okej.. kul att det löste sig lite iaf..=) så ni fick mer av det ni vill.. er bröllopsdag kommer alltid vara er bröllopsdag. och handlar ju sedan om just er och att ni älskar varandra...:D

• Ickaflicka

Van de Kamp: Jag fattar inte varför ens födelsedag ska hindra en från att delta och glädjas åt någon annans bröllop! En av mina bästa vänner gifte sig på min födelsedag och jag var gladeligen tärna och ägnade hela min dag åt min vän. Födelsedagar kan man fira varje år och vilken dag som helst! Ens vänner (och svägerskor!) gifter sig bara en gång!

• cellabella

Ickaflicka
    Fast jag tycker att det var lite taskigt att sno hennes födelsedag och inte bjuda henne! Annars ser jag inget problem med att behöva dela med sig.

• fru Link

Eeeh...? Vad är detta jag läser? Är det verkligen sant?! Hon måste ha något fel på hjärncellerna, d finns ingen normal mänska som skulle bry sig på nåt sånt! Eller? Det kan jag inte tänka mig ialla fall.
    Jag förstår varför ni nu vill skjuta upp allting men min åsikt är att jag tror att ni gör dumt för er själva. Ni har väl redan bokat resan o planerat allting? När den dagen kommer då hon fyller år så kommer ni att påminnas om hennes dåliga stil mot er och irritation uppstår. Sen när ni gifter er i maj och hon kommer så påminns du om att det var hon som "bestämde" att ni skulle skjuta fram det.
    Nu beror det ju förstås också på hur man e som person, du kanske kan glömma o fortsätta som om ingenting hänt men så blir det oftast inte ändå. Usch ja, du har en svår situation här. Hoppas allt löser sig till det bästa för er. Kram

• snöflake

En människa som mår dåligt i sin egna själ reagerar på detta vis. Detta väldigt kraftfulla vis och urusla sätt, hemskt egoistiskt. Hade hon blivit 30 eller möjligtvis 25 kan man förstå lite bättre. En positiv, glad och lycklig människa hade förstått situationen och sagt "klart passa på och slå två flugor i en smäll". Hoppas din bror finner styrkan att fortsätta träffa dig och din familj utan din svägerska.Att säga till henne "ja jag älskar dig men jag accepterar inte ditt handlande och jag kommer fortsätta träffa min syster." Håller tummarna för dig.

• snart vi två

fru Link skrev 2007-10-14 20:44:03 följande:

Eeeh...? Vad är detta jag läser? Är det verkligen sant?! Hon måste ha något fel på hjärncellerna, d finns ingen normal mänska som skulle bry sig på nåt sånt! Eller? Det kan jag inte tänka mig ialla fall. Jag förstår varför ni nu vill skjuta upp allting men min åsikt är att jag tror att ni gör dumt för er själva. Ni har väl redan bokat resan o planerat allting? När den dagen kommer då hon fyller år så kommer ni att påminnas om hennes dåliga stil mot er och irritation uppstår. Sen när ni gifter er i maj och hon kommer så påminns du om att det var hon som "bestämde" att ni skulle skjuta fram det.Nu beror det ju förstås också på hur man e som person, du kanske kan glömma o fortsätta som om ingenting hänt men så blir det oftast inte ändå. Usch ja, du har en svår situation här. Hoppas allt löser sig till det bästa för er. Kram
    Kan säga såhär att hon är INTE bjuden på vårat bröllop, inte ens om hon kommer krypandes med alla fyra och ber miljoner gånger om ursäkt. Om jag minns rätt så är inte ens hon hemma när vi har bokat, för de ska till Turkiet då, så därför passar vi på.

Jag vet att det är löjligt, men det är hon som hatar mig och har sagt upp bekantskapet helt. Förbjuder mig få träffa min brors barn.
Svar på tråden Kan man vara så egoistisk??