• Serenity

Inge het sex på bröllopsnatten!! :-o

Alltså hörni alla fruar...hade ni verkligen sån där het passionerad sex på er bröllopsnatt som man fantiserar om? Har hört att man är så himla trött så man orkar inte ens missionären

Jag måste ju bara få berätta,jag har gjort bort mig. Sen jag var tonåring och det blev mode med ANALsex så har alla jag vart tillsammans tjatat på mig (fattar inte vart jag hittar dessa anal fixerade killar) min ursäkt har alltid varit att "Näe,det skulle jag spara tills bröllopsnatten för enbart min man ska åka läng den vägen,haha" ja ok,ok sa de flesta besvikna. Inte fasiken trodde jag att jag någonsin skulle ha en endaste tanke på att gifta mig. Det blev nå sorts grej att säga det till alla mina pojkvänner trots att vissa inte ens frågat. Nu så ska jag ju gifta mig och jag ska ta mig fan inte bli tagen i rumpan,hur fasiken ska jag dra mig ur?? tänkte kanske supa ner honom ordenligt så han slocknar och säga att det bara gällde under bröllopsnatten,hehehehe

men vad säger ni visa blivande brudar och nyblivna fruar,på vilket sätt ska jag ta ur den här sitsen UTAN att prata med honom (sån mogenhet orkar jag definitvt inte med,haha)

kram på er

• Svar på tråden Inge het sex på bröllopsnatten!! :-o
  • felines

På det hela taget tycker jag media är helt sinnessjuka. Allt ska handla om sex och hur man får till det, hur man ska få en sexigare kropp, hur man ska bli bättre i sängen, hur ofta man ska ha sex för att vara normal. Det är ju helt upp åt väggarna att det kan skrivas den ena artikeln efter den andra och ännu värre är att dessa artiklar läses och tas på allvar.

För det första, smaken är som baken. Vad folk tycker är sexigt ät väldigt individuellt. Skulle en pinnsmal vältränad kille komma in i mitt sovrum skulle jag omedelbart tycka han var benig och bli avtänd direkt. Min älskling är väldigt mån om att min rumpa inte ska bli utrotningshotad, vill jag veta hur jag ska bli sexig kan jag lugnt lägga undan valfri damtidning och fråga honom istället.

För det andra, självförtroende är sexigt... av alla jämförelser får ungdomarna bara osäkerhet och prestationsångest med det garanterade resultatet osexighet.

För det tredje, bra i sängen är man två om, det handlar om att passa med varandra och kunna ge varandra det den andre tänder på mest. Och det har väldigt lite med teknik och göra utan snarare saker som tillit, respekt, kärlek och trygghet. Man låter nästan som en predikant när man säger det men att hålla på sig och lära känna varandra på flera plan är en bra idé. Men... det funkar, man vågar och vill mer tillsammans, dessutom slipper man lära ut samma sak hundra gånger till olika partners.

Sist men inte minst det här med normalt... hjälp... det måste folk sluta med. Något som är mindre vanligt behöver inte omedelbart klassificeras som onormalt och tillika sjukligt. Vuxna människor måste få ägna sig åt vuxna aktiviteter så länge det finns ett ömsesidigt samtycke. Och merparten porrfilmer är ju inte ens i närheten av verklighetstrogna... mestadels är det lika verklighetsförankrat som stjärnornas krig eller någon annan härlig science-fiction serie.

Nä, medierna skulle göra världen en tjänst om de lärde ut saker som kommunikation, konflikthantering och empati. Hur man ska få en tillfresddtällande relation med ett bra sexliv bör man fråga sin partner.

• felines

Jag hörde av någon att den bäste frågan äkta makar kan ställa varandra med jämna mellanrum är : How can I best love you?

Helt klockrent, vad jag gillar och behöver står inte i tidningar eller p-rullar. Lättaste sättet att veta är att fråga.

• Zozo

Nu är det väl inte riktigt medias roll att "lära ut saker som kommunikation, konflikthantering och empati".. men det är en annan historia. Det media speglar är ju faktiskt inte mer eller mindre än hur verkligheten är... Hur fixerade folk är vid sex, kroppsformer och nakenhet... Sen att jag personligen far spel pa alla damtidningsartiklar med rad om hur man ska fa ett battre sexliv etc... ja, det är en annan femma!

• jojo matte

på tal om att tala om för barn hur sex å allt sådant funkar.. så finns det faktiskt en väldigt pedagogisk och bra barnbok som heter "Pär, Ida och minimum" den visar med tecknade bilder och förklarar hur mammas, pappas, systers och brors kroppar ser ut och förklarar samlaget och hur barn kommer till..

den boken läste faktiskt min mamma för mej.. och det är inget snuskigt eller smutsigt med den.. den är väldigt pedagogisk samtidigt som den har handling om familjen och Pär och Ida som ska få ett litet syskon.

När man sen skulle ha sexualkunskap i skolan var det ju iaf för sent för dom flesta.. om man nu inte fått en pedagogisk info om detta tidigare så hade dom flästa i klassen redan tagit reda på allt ändå innan dess..

så jag rekomenderar vekligen den boken till er som har lite yngre barn.. inte riktigt anpassad för tonåringar :P då får dom en bra bild av hur det fungerar och förhoppningsvis därigenom mer respekt för sex och samlevnad. det är viktigt att man inte sätter någon slags skam-stämpel på det!

• Zozo

Ja jisses! Sexualkunskapen i skolan var nagot av det mest värdelösa man kan tânka sig..;
    Mellan en stammande medelalders man och biologifrökens schematiska teckningar... suck!

Som min kâre make sa; han fattade inte att man var tvungen att röra sig under akten innan han sag sin första porrscen.. DA gick det upp en talgdank! (Han trodde att man liksom kopplade ihop sig och lag och vântade pa att äggklockan skulle ringa typ )Hihihi

• jojo matte

haha.. "att äggklockan ska ringa"

jag hade iof en väldigt bra sexualkunskaplärare som var säker i sej själv och inte stammade och var chenerad.. men vi var ju alla 14 år vid det här laget.. så på något sätt hade alla redan tagit å lärt sej om sex och samlevnad.. internet använde sej ju många av.. hehe.. hormonerna hade ju redan hunnit spöka..

det kanske hade hjälpt lite mer om vi haft kursen åminstona 2 år tidigare.. det viktiga är ju oxå att lägga upp en pedagogisk bild som gör att man får en bra bild av sex å samlevnad och respekterar det.. istället för att det ska vara något smutsigt och fult..

det är viktigt att barn lär sej att det är något helt normalt bland vuxna männinskor.. så att barnen inte får en nedvärderande bild av sex.. vilket man lätt kan få om man söker info om det på internet..

• lilltass

jojo matte skrev 2007-10-18 13:01:43 följande:

på tal om att tala om för barn hur sex å allt sådant funkar.. så finns det faktiskt en väldigt pedagogisk och bra barnbok som heter "Pär, Ida och minimum" den visar med tecknade bilder och förklarar hur mammas, pappas, systers och brors kroppar ser ut och förklarar samlaget och hur barn kommer till..den boken läste faktiskt min mamma för mej.. och det är inget snuskigt eller smutsigt med den.. den är väldigt pedagogisk samtidigt som den har handling om familjen och Pär och Ida som ska få ett litet syskon.
    Ville bara komma med ett inlägg. Problemet med boken som du nämner är att den är extremt heteronormativ. Den lämnar inget utrymme för andra familjekonstellationer som världen idag är full av. Dessutom tar den inte alls upp homosexuella. Det tycker jag är ett stort problem för våra barn idag. Att allting enbart utgår från heterosexualiteten.
  • lilltass

jojo matte skrev 2007-10-18 13:01:43 följande:

på tal om att tala om för barn hur sex å allt sådant funkar.. så finns det faktiskt en väldigt pedagogisk och bra barnbok som heter "Pär, Ida och minimum" den visar med tecknade bilder och förklarar hur mammas, pappas, systers och brors kroppar ser ut och förklarar samlaget och hur barn kommer till..den boken läste faktiskt min mamma för mej.. och det är inget snuskigt eller smutsigt med den.. den är väldigt pedagogisk samtidigt som den har handling om familjen och Pär och Ida som ska få ett litet syskon.
    Ville bara komma med ett inlägg. Problemet med boken som du nämner är att den är extremt heteronormativ. Den lämnar inget utrymme för andra familjekonstellationer som världen idag är full av. Dessutom tar den inte alls upp homosexuella. Det tycker jag är ett stort problem för våra barn idag. Att allting enbart utgår från heterosexualiteten.
  • Yllo

Vi hade en jättebra biologilärare som förklarade allt det där med sexualkunskap för oss.. problemet var väl att det kom några år för sent för många av klasskamraterna.

Egentligen skulle vi ha haft sexualkunskap redan i åk 6, men då hade vi en så pryd lärare att vi fick en liten broschyr (en för killar och en för tjejer) med hur man skulle undvika ev graviditet i betygkuverten. Kapitlet om sexualkunskap i biologiboken hoppades över och han uppmanade oss att rycka ut sidorna

Den där boken som jojo matte rekommenderade tror jag är bra.. men jag måste hålla med Lilltass att den inte tar upp de olika familjesituationerna som är idag.. kanske för att den skrevs då det var vanligast med Mamma, pappa, barn-familjer

• Zozo

Ja jag hade väl tur som bara fick betyg i mina betygskuvert da!! ASG (F'lat, kunde inte lata bli!)

Svar på tråden Inge het sex på bröllopsnatten!! :-o