• Zix

Hur kan ni inte förstå???

Nu pyser det ånga ur öronen på mig!

Förstår folk här verkligen inte vad en förlovning innebär????

Att förlova sig är att ha bestämmt att man ska gifta sig!!!

Ett frieri och en förlovning bör sammanträffa tidsmässigt. Ett frieri kan föregå en förlovning men ALDRIG tvärt om!

Ni som förlovar er utan att ens ha en tanke på att gifta er i framtiden, förstår ni inte att ni gör att begreppet förlovning tappar hela sitt värde.

Man ska inte förlova sig förrän man är tillräckligt säker på sitt förhållande för att börja planera bröllop och man ska ALDRIG förlova sig med tanken "det håller så länge det håller" då får man allt låta bli att förlova sig för då är man bara ihop (stor skillnad)

Vad tänker ni egentligen???

//förlovad och tar det på allvar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-30 22:18
    Ok, eftersom det finns en hel del inlägg här från folk som inte följt tråden så vill jag uppdatera den lite.

Läs tråden eller ta reda på vad ordet förlovning betyder/innebär innan ni dissar trådstarten.

Sen vill jag tillägga att jag själv är nyförlovad och planerar att gifta mig. Detta är för oss mest en juridisk handling men givetvis älskar vi varann (giftemål förändrar inte sådant!). Vi är ateister och kommer därför inte att gifta oss i kyrkan så det är inte riktigt lönt att diskutera vit klänning och oskuld med mig.

Det är inte att ni inte följer gamla traditioner som gör mig upprörd utan att ni inte förstår vad en förlovning är. Att förlova sig är att för-lova sig inför ett kommande bröllop. När man har bestämmt sig för att gifta sig så är man förlovad och man kan därför inte per deffinition vara förlovad om man inte avser att gifta sig. Förlovad kan man vara både med OCH utan ring!

Inte heller kan man per deffinition förlova sig två gånger i rad, dvs ett frieri efter en redan officiell förlovning!

Ursäkta om jag var otydlig i trådstarten (vilket jag uppenbarligen var), hoppas ni förstår mig bättre nu!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-01 18:44
    Jag har lämnat tråden eftersom den urartat och uppmanar er att göra det samma.

• Svar på tråden Hur kan ni inte förstå???
  • Zix
    OneHotMinute skrev 2007-09-30 18:49:06 följande:
    Zix skrev 2007-09-30 18:43:05 följande:
    Jodå Zix, men många ors har olika betydelser för olika personer. Vad är det för skillnad på en plätta och pannkaka liksom... många olika svar kan man få på den frågan utan att någon för den sakens skull har FEL, man har helt enkelt sin egen uppfattning om vad någonting är. För mig är det helt okej att ni vill ha ett frieri, därmed är ni förlovade och ska gifta er. Det jag stör mig på är att ni inte kan vara öppensinnade nog att förstå oss andra som valt att göra på andra sätt, vilket fungerat alldeles utmärkt.
    Plättar tillagas i ett plättjärn och är ungefär 1dm i diameter. Pannkaka (tunnpankaka) tillagas i ett vanligt stekjärn. Ugnspannkaka, även kallad fläskpannkaka tillagas i ugnsform i ugnen.

Om någon nu vet vad ett ord betyder och är vänliga nog att lägga ner tid och engagemang på att noggrant förklara detta för er, varför vägrar ni ta till er den nya informationen då?

Själv lever jag varje dag för att lära mig något nytt och bli en bättre människa. Jag vill veta hur allt fungerar och vad allt betyder. Om jag har sakfel i något så vill jag bi rättad så att jag kan utvecklas och förbättras som person.
  • pickolina
    OneHotMinute skrev 2007-09-30 18:56:49 följande:
    Jga lämnar denna tråden nu.Tycker det är fruktansvärt trist med människor som inte kan förstå att världen består av folk med olika åsikter, tankar och värderingar, vilket innebär att utveckling går framåt, traditioner bleknar och ord förändras.
    Bra skrivet!
  • Princessdiamond

Morr

men snälla du!

alla vi människor uppfattar väl eg de allra flesta orden på olika sätt? iaf är då jag van vid att människor runt i kring mig tolkar ett och samma ord på massor av olika vis..
    det är rätt naturligt..

• Zix
    OneHotMinute skrev 2007-09-30 18:56:49 följande:
    Jga lämnar denna tråden nu.Tycker det är fruktansvärt trist med människor som inte kan förstå att världen består av folk med olika åsikter, tankar och värderingar, vilket innebär att utveckling går framåt, traditioner bleknar och ord förändras.
    Ha det så bra då!
  • Zix
    Princessdiamond skrev 2007-09-30 18:59:59 följande:
    Morrmen snälla du!alla vi människor uppfattar väl eg de allra flesta orden på olika sätt? iaf är då jag van vid att människor runt i kring mig tolkar ett och samma ord på massor av olika vis..det är rätt naturligt..
    Men det betyder inte att det är rätt....

Vad ska vi med ordlistor till om man ändå struntar i vad orden betyder. Vi kan lika gärna köra total ordanaki!

Elva bakom järn hitta tvärtom skogen lilleringen tak i klädde på sig

Vaddå, förstår du inte vad jag syftar på? Men jag kan ju använda orden som jag vill, det kvittar väl???
  • pickolina

Zix - Herregud! Det är väl ingen som ifrågasätter ordets betydelse?

Du vet väl även att pömsig egentligen betyder typ kåt och att knulla betyder att jucka mot och inte alls behöver innebära att tränga in och att gay betyder glad??? Det är ordens rätta innebörd och FYYYYYYYYY skäms på er alla som använder pömsig för att beskriva trötthet och knulla för istället för sex/samlag och gay för att beskriva homosexuella!!!!!!

Är självfallet väldigt överdriven och sarkastisk nu..

Men ge upp! Vi vet alla vad ordets rätta innebörd är!!!!!!!!

• Morr

Så ordet våldtäkt kan betyda öm kärleksfull handling för vissa och brutalt överfall för andra? för rent bokstavligt har det ju med våld att göra, men kunde lika gärna vara en våldsam sexakt men i positiv betydelse? nja.. och att säga att folk har FEL eller RÄTT tycker jag bara är en konstig inställning

Princessdiamond skrev 2007-09-30 18:56:47 följande:
    Zix du frågade några sidor bakåt om du hade feloch min första tanke och det jag vill svara på det är:JA!! du har fel!jag förstår det ni säger om vad ordet förlovning betyder.. om man bara ser rent bokstavligt om man så säger..men som någon annan precis skrev så har ordet förändrats, utvecklats och har olika betydelse för olika människor..så varför inte bara låta det va så..lev ditt liv på ett sätt som gör dig lycklig..men låt också andra leva sitt liv på ett sätt som gör dem lyckliga..du behöver verkligen inte bry dig om det egentligen..det är synd att du slösar din energi på negativa känslor..gör något bra av det istället!
  • Zix

Vill bara poängtera att jag är fullt medveten om diversiteten i världen och skulle inte vilja ha det på något annat sätt! Utveckling ska gå framåt!!!

Men jag motsätter mig ordmissbruk orsakade av ren okunskap!

• Zix

Nu ska jag sätta mig och läsa facklitteratur, ha en trevlig söndagskväll så kan vi fortsätta argumenterandet en annan dag. =)

• Porcelain 83

haha...your just all to much!! *Asg* ...chilla människor herregu agree to disagree och move on! (sry för svengelskan ^^)

Ok..chöta på nu =)

Svar på tråden Hur kan ni inte förstå???