• Eia

Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!

Åhh va ja är trött på den eviga kommentaren då man berättar om vårt giftermål : "Är de inte lite tidigt?"
    Om vi tyckte de vore för tidigt skulle vi för 17 gubbar inte gifta oss..
    "är du säkert på att du vill dela resten av ditt liv me x"? hallå?
    O så "varför då"? Ja va fasen gifter man sig för!?
    O den slutliga "när kommer bebisen då", ja menar de finns väl fler anledningar till att man gifter sig??

Okej, ja ja vet att vi BARA är 20 och BARA vart ihop snart 1 år (gifter oss på 1årsdan)... Men de är ju vårt val. De vi bestämt, våra löften!

Tillochmed så ja börjar tveka av såna reaktioner. (bör tilläggas att alla efter ett tag övergått till positiva men blir så ledsen när ja ska behöva förklara för nån varför ja ska gifta mig)..

• Svar på tråden Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!
  • Bride in England

Äh vad då del av skilsmässostatistiken, det är väl ingen anledning till att inte gifta sig, snarare till att sköta om och vårda sitt äktenskap. Ogifta par "skiljer sig" mycket oftare än gifta par

• Sofiaa84

Bride in England: Bra skrivet=)

• Duchess

Jodå, men det innebär väl inte att det är någon som tycker att det är varken bra eller roligt att gå igenom en skilsmässa?

Min poäng är att det faktiskt kan vara klokt att lyssna på kritiska röster. Kanske det är något i relationen som inte är bra, men som man kan jobba med innan man bestämmer sig för att gifta sig?

Det finns aldrig några garantier för att en relation ska hålla hela livet. Men jag tycker att det är mitt jobb att göra vad jag kan för att förhindra att just mitt äktenskap slutar i skilsmässa. Att faktiskt ta till sig av vad ens nära och kära säger om relationen, även om det inte är behagligt, ingår i det.

Bride in England skrev 2007-12-04 17:09:21 följande:

Äh vad då del av skilsmässostatistiken, det är väl ingen anledning till att inte gifta sig, snarare till att sköta om och vårda sitt äktenskap. Ogifta par "skiljer sig" mycket oftare än gifta par
  • Bride in England

Jovisst kan man lyssna pa konkreta rad, men att folk ifragasatter stup i kvarten som verkar vara fallet med TS ar ju en annan sak. Jag kan halla med om att man kanske inte har samma erfarenheter att grunda sina beslut pa som ung, men man maste fa lara sig sin egen laxa. Battre att ha alskat och forlorat an att aldrig ha alskat alls

• Duchess

Visst, och som jag skrev tidigare i den här tråden är jag betydligt mer bekymrad över personer som blir föräldrar i unga år än personer som gifter sig unga. Men jag tycker ändå att "följ ditt hjärta"-råden kan behöva en motvikt.

En trist aspekt om relationen inte håller är ju dock de fall där paren lagt ut stora summor på sitt bröllop. Hur kul kan det vara att ha 100 000 i bröllopslån och sedan skriva under skilsmässopapperen?

Bride in England skrev 2007-12-04 17:24:42 följande:

Jovisst kan man lyssna pa konkreta rad, men att folk ifragasatter stup i kvarten som verkar vara fallet med TS ar ju en annan sak. Jag kan halla med om att man kanske inte har samma erfarenheter att grunda sina beslut pa som ung, men man maste fa lara sig sin egen laxa. Battre att ha alskat och forlorat an att aldrig ha alskat alls
  • Bride in England

Inte kul. Men det ar sant som hander. Inget man kan planera for egentligen. Min m2b's kusin gifte sig med dunder o brak for tre ar sen efter ett 3 ar langt forhallande o skilde sig ett ar senare for att hennes man var otrogen. Men hon fick iallafall en hejdundrande fest o foljde sitt hjarta. Som sagt det jag sa i ordspraket ovan...

Duchess skrev 2007-12-04 17:30:00 följande:
    Visst, och som jag skrev tidigare i den här tråden är jag betydligt mer bekymrad över personer som blir föräldrar i unga år än personer som gifter sig unga. Men jag tycker ändå att "följ ditt hjärta"-råden kan behöva en motvikt. En trist aspekt om relationen inte håller är ju dock de fall där paren lagt ut stora summor på sitt bröllop. Hur kul kan det vara att ha 100 000 i bröllopslån och sedan skriva under skilsmässopapperen? Bride in England skrev 2007-12-04 17:24:42 följande:
  • 2008-08-09

Fast iaf när det gäller oss, så är det ingen som egentligen ger konkreta exempel på varför vi inte ska gifta oss, utan mer bara "men åh ni som är så unga!" osv..
    Jag tolkar bara det på ett sätt...avundsjuka..
    Avundsjuka, därför att dessa människor inte TÖRS följa sitt hjärta som vi gör.
    Sedan kan jag hålla med om att det inte BARA är hjärtat man ska följa, man måste även använda hjärnan lite.
    Visst hade vi kunnat förlova oss efter några månader, vi var kanonkära och jag visste att jag ville leva med honom. MEN nu är inte vi sådana personer helt enkelt..

• Timpson

Kanske er ålder ÄR skälet till att ni inte ska gifta er. Om du frågar här på BT hur många som trodde att de skulle leva resten av livet med den de var ihop med när de var 20 och som sedan upptäckte att de växt ifrån varandra, så kommer du se en skog av händer. Det är så det är för de allra flesta. Men ni kanske är ett undantag och i så fall är det bara att gratulera.

Anledningen till att det ofta går bättre med relationer när man är äldre är inte bara att man har levt längre, vet precis vad man vill ha, har testat och sett vad som funkar, utan också att man är färdig som människa. De flesta 30-åringar är inte samma människor som de var när de var 20 utan småler när de tänker tillbaka på hur de levde då och vilken inställning de hade till livet.

Jag tycker inte folk skiljer sig för lätt. Jag tycker de gifter sig för lätt.

• stfa

Följ era hjärtan är mitt råd, precis som många andra har skrivit! Jag och min M2b har varit tillsammans i knappt 9 månader när vi gifter oss i maj. Vi är i och för sig lite äldre än er, 29 och 39. Men vi visste från dag 1 att vi var menade för varandra och ser därför ingen mening att dra ut på det med en lång sambotid och förlovning.

• generalskan

jag och min blivande manhar bara vari tillsammans i ca 2 månader och vi förlovade oss för 2 veckor sedan, vi är 40 0ch 52 år vi har inte tid att vänta vi vill leva tillsammans så vi gifter oss i mars-08. visst har vfi fått pikar att vi är snabba men vi VET att det är vi

Svar på tråden Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!