• Eia

Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!

Åhh va ja är trött på den eviga kommentaren då man berättar om vårt giftermål : "Är de inte lite tidigt?"
    Om vi tyckte de vore för tidigt skulle vi för 17 gubbar inte gifta oss..
    "är du säkert på att du vill dela resten av ditt liv me x"? hallå?
    O så "varför då"? Ja va fasen gifter man sig för!?
    O den slutliga "när kommer bebisen då", ja menar de finns väl fler anledningar till att man gifter sig??

Okej, ja ja vet att vi BARA är 20 och BARA vart ihop snart 1 år (gifter oss på 1årsdan)... Men de är ju vårt val. De vi bestämt, våra löften!

Tillochmed så ja börjar tveka av såna reaktioner. (bör tilläggas att alla efter ett tag övergått till positiva men blir så ledsen när ja ska behöva förklara för nån varför ja ska gifta mig)..

• Svar på tråden Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!
  • Lunia

Känner igen mig i det du (Sofia84) skriver. Är 24, snart 25, min sambo är 27 och vi har varit tillsammasn i 8 år. När folk får reda på det så är det första de frågar om vi har barn och tycker att då ska ni väl ha det snart.... Flera tycker också att det är hemskt att vi som är "så unga" har varit tillsammans så länge. Fattar inte det! Varför byta när man har det man vill ha?

SÅ många pikar jag fått om att jag var för ung för att binda mig på det viset vid en (för 4-5 år sen). Klasskompisar kunnde inte fatta att jag stog ut med en å samma så länge och att bara he sex med en... Men hallå!! Mitt liv JAG bestämmer och JAG vet vad jag vill och tycker!! Å den där sista komentaren orkar man ju bara inte bry sig om!!

• 2008-08-09

En till här som känner igen sig i dessa kommentarer från alla. I vårt fall har de dock trappats ner lite nu med tiden. När vi precis hade berättat att vi skulle gifta oss var det många som tyckte både si och så. Tack och lov står åtminstone våra föräldrar på vår sida och tycker det är jätteroligt!!
    Även jag har hört kommentaren "kan du tänka dig att bara ha sex med denna kille nudå för resten av ditt liv?!" Haha, säger jag åt det, vilka totalt knäppa människor det finns, orkar inte ens bry mig om sådana blåsta kommentarer!

• Efter 11 år är det min tur

Skit i va andra tycker...stå på er och lycka till!!

• Bride in England

Haha ja vissa vet ju inte vad livet handlar om. Och skulle man ha sex med andra killar om man ar tillsammans med nagon annan da? Vad gor aktenskap for skillnad i den fragan?? Det ar nar man i hjartat vet att man har hittat den ratte som man inte langre bryr sig om nagon annan, det handlar inte om nagon slags regel man maste folja bara for att man gifter sig.

Sta pa er alla foralskade och kara! Man lever bara en gang, make the most of it

2008-08-09 skrev 2007-12-02 20:04:23 följande:

En till här som känner igen sig i dessa kommentarer från alla. I vårt fall har de dock trappats ner lite nu med tiden. När vi precis hade berättat att vi skulle gifta oss var det många som tyckte både si och så. Tack och lov står åtminstone våra föräldrar på vår sida och tycker det är jätteroligt!!Även jag har hört kommentaren "kan du tänka dig att bara ha sex med denna kille nudå för resten av ditt liv?!" Haha, säger jag åt det, vilka totalt knäppa människor det finns, orkar inte ens bry mig om sådana blåsta kommentarer!
  • Inni84

Strunta i vad alla andra tycker...jag och min blivande har inte heller varit tillsammans särskilt länge men ska gifta oss nästa år. Det är bara ni som kan avgöra att det är det rätta för er.

• lilltjejan

(har inte läst igenom hela)

Jag å min m2b hade vart tillsammans 5 månader då vi trädde på oss förlovningsringarna å gifter oss när vi vart tillsammans 1 år å ett par månader... vi har bara fått possetiva komenter å glada miner (dock vet man ju att det alltid finns folk som snackar så man inte hör, men dom skiter ja i) vi är iofs lite äldre än er, 27 å 41..

min bror å hans fru gifte sig förra vintern då 21 å 22 år gammla å reaktionen när man berättade för folk sa de flesta VA, REDAN å alla sånna komentarer... dom hade vart tillsammans i 4 år och vart genom en hemsk upplevelse (min bror va med i en trafikolycka å va näst intill död) dom kände att dom ville inte vänta längre för man vet alldrig vad som händer här i livet... å vilken dag som hällst kommer första bäbisen

ja tror att det är så pass ovanligt att man gifter siog vid så ung ålder att man får helt enkelt räkna med att folk inte alltid förstår...

men det viktigaste är ju att man själva vet vad man vill, det är ju det som är avgörande....

• Canta

Själv tycker jag ni ska följa era hjärtan. Och som många skriver här så, är det större att skaffa barn.
    Jag önskar er all lycka

• Duchess

Jag grips ofta av en oemotståndlig lust att vara kärringen mot strömmen, så nu tänkte jag följa min lust.

Visst är det så att man aldrig på förhand kan veta vilka relationer som håller och vilka som spricker. Men å andra sidan finns det ofta tecken som pekar åt det ena eller andra hållet.

Hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa. Jag tror inte att man kan bortförklara det med att paren var oseriösa eller ogenomtänkta. Därför undrar jag varför det vanligaste rådet som ges är "följ din känsla, lyssna inte på de som ifrågasätter".

Jag tror att det är klokt att lyssna på eventuella protester. Det innebär inte att man alltid ska göra som andra tycker, men det är alltid klokt att lyssna. Ibland ser andra personer i ens omgivning varningssignaler som man själv inte uppfattar när man är kär. Visst är det bättre att lyssna och ta till sig av det som sägs än att om några år vara en del av skilsmässostatistiken?

• Tooticki

Jag har inte läst inläggen så jag kanske upprepar vad någon annan skrivit.

Jag förstår att det är tufft att bli ifrågasatt för ett val som man känner sig säker på, men anledningen till att folk ifrågasätter är nog för att de månar om er och talar av egna erfarenheter. Det finns vissa saker som jag får lust att säga dig när jag ser hur ung du är och framförallt hur kort tid ni varit tillsammans, och då känner inte jag er och är dessutom inte mycket äldre själv.

• lycklig med stort  L

Lev nu för i morgon kan det vara försent. jag har det tvärtom de tycker vi är löjliga som ska gifta oss på gamladar men jag älskar min blivande och skiter i vad andra säger för de vet inte hur det är att vara lycklig......

Svar på tråden Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!