• Eia

Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!

Åhh va ja är trött på den eviga kommentaren då man berättar om vårt giftermål : "Är de inte lite tidigt?"
    Om vi tyckte de vore för tidigt skulle vi för 17 gubbar inte gifta oss..
    "är du säkert på att du vill dela resten av ditt liv me x"? hallå?
    O så "varför då"? Ja va fasen gifter man sig för!?
    O den slutliga "när kommer bebisen då", ja menar de finns väl fler anledningar till att man gifter sig??

Okej, ja ja vet att vi BARA är 20 och BARA vart ihop snart 1 år (gifter oss på 1årsdan)... Men de är ju vårt val. De vi bestämt, våra löften!

Tillochmed så ja börjar tveka av såna reaktioner. (bör tilläggas att alla efter ett tag övergått till positiva men blir så ledsen när ja ska behöva förklara för nån varför ja ska gifta mig)..

• Svar på tråden Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!
  • snofsan

Tyche: ja du har rätt där, att skaffa barn går tydligen att göra när man e jätte ung men att gifta sej måste man tydligan va gammal för

• Tyche

Snofsan: Elva faktiskt

Hel konstigt vilka värderingar folk har!

• Äntligen dax!

Ja jag förstår inte varför folk ids hålla på och ifrågasätta andras val, oavsett det gäller bröllop, skaffa barn eller nåt annat... :P

Sen förstår jag inte heller... Det ses som sååå allvarligt att gifta sig... Men skaffa barn tidigt, huller om buller det är helt okej - ses oftast som mindre "allvarligt"... Fast barnen har man ju för livet sen, skilja sig kan man ju alltid om förhållandet inte fungerar... :P

• snofsan

Tyche : ja då hade du tur som träffade din kärlek vid så unga år

• Tess 08

Eia,
    Lycka till!
    Jag va 18 & Martin 23 när vi gifte oss i Svenska kyrkan i Rotterdam med två vittnen.

Planerar nu att förnya våra äktenskapslöften på våran 10-års dag, November 2008.
    (med släkt & vänner)
    Mvh Tess!

• Septembercess

jag har faktiskt fått höra en del positivt om att gifta sig relativt ung (23 o 24år) att det är bättre att göra när man fortfarande är ung och nykär än att som många mina släktingar som vart förlovade i 20 år och giftemål har bara inte blivit av.

• drömbrud

Jag och min bl. man är båda 19. Och vi gifter oss om en månad

Har fått både negativa kommentarer och mååånga fler posetiva
    Som tur är!

• Kärlek ger näring åt själen

Jag tycker det är kul att det är fler än vi som gått "fort"fram *Skrattar* Vi förlovade oss efter en månad och tro mig jag har fått min beskärda del av sura miner ifrån omgivningen. Men vaddå? Det är ju ändå frågan om vem som är lyckligast de eller du? så resonerar jag och jag anser att så länge du känner att det är rätt i både hjärta och hjärna så Go for it :)

Grattis säger jag till er :)

• Eia

Åhh ja blir så till mig när ja läser vad ni skriver =) så härligt o höra att de finns fler som "jag" Ja tror väl att var och en vet bäst om sig själv!! O ja önskar er alla all lycka i världen!!!

• Fru Ängla

Jag har inte läst hela tråden...

TYVÄRR så tror jag att de som gifter sig "ungt" (som många tycker att 20 är) får räkna med rätt många såna kommentarer. Folk fattar helt enkelt inte varför ni har "så bråttom" och då måste de kommunicera ut det - utan att tänka på att det är sårande...

Det finns ju en bild av att man vid 20 kanske inte är redo att binda sig och att man inte vet om man träffat rätt eller ej efter "endast" ett år - men det där är ju så oerhört individuellt. Det går ju ALDRIG att veta om ett äktenskap kommer vara för evigt vare sig man är 20 eller 35, kännt varann 7 månader eller 7 år, man kan bara hoppas och tro att det kommer vara!

Stå på er och lycka till!

Svar på tråden Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!