Höstbrud-07 skrev 2007-09-15 18:55:26 följande:
Fast jag måste få fråga, jag blir så nyfiken, varför väljer man att gifta sig runt 20-årsåldern? Jag blir så förvånad över alla unga brudar här. Är det beroende på var man bor, religion, utbildning eller vad avgör? Jag menar inte att det är fel, absolut inte - det är ju upp till var och en - men jag är nyfiken på anledningen. Det är ju så många som faktiskt växer isär när de är mellan 20-30 för att man utvecklas så mycket i de åren och att då redan när man är 20 ge ett livslångt löfte känns som väldigt tidigt, precis som att det är väldigt tidigt att skaffa barn i den åldern i dagens samhälle. Hur tänker du/ni, om ni har lust att berätta?
Jag kan förstå din nyfikenhet faktiskt, eftersom jag aldrig trodde att jag skulle förlova mig vid 20 och gifta mej vid 22. Men anledningen hos oss är att jag och min blivande träffades för snart 3 år sen och vi vet redan nu att vi kommer leva med varandra resten av livet. Vi är inte så religösa och planerar verkligen inte att skaffa barn snart, utan vi gör det bara av reeeeen kärlek. Jag tycker med som du att det är tidigt att skaffa barn i min ålder, men jag tycker tyvärr att folk tar äktenskap på störr allvar än att skaffa barn. Min åsikt är attjag lever mitt liv och vad som än händer nu så förstör jag endast mitt liv pågrund av mina misstag, men om jag skulle få barn skulle barnet drabbas utav allt. Så för mig är barn en större grej än äktenskap helt enkelt. Dessutom är vi båda jättemogna för vår ålder, och hellre mogen 20-åring än en omogen 30-åring enligt mig :)
Hoppas att jag inte har krånglat till det med min långaaa text..