• Eia

Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!

Åhh va ja är trött på den eviga kommentaren då man berättar om vårt giftermål : "Är de inte lite tidigt?"
    Om vi tyckte de vore för tidigt skulle vi för 17 gubbar inte gifta oss..
    "är du säkert på att du vill dela resten av ditt liv me x"? hallå?
    O så "varför då"? Ja va fasen gifter man sig för!?
    O den slutliga "när kommer bebisen då", ja menar de finns väl fler anledningar till att man gifter sig??

Okej, ja ja vet att vi BARA är 20 och BARA vart ihop snart 1 år (gifter oss på 1årsdan)... Men de är ju vårt val. De vi bestämt, våra löften!

Tillochmed så ja börjar tveka av såna reaktioner. (bör tilläggas att alla efter ett tag övergått till positiva men blir så ledsen när ja ska behöva förklara för nån varför ja ska gifta mig)..

• Svar på tråden Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!
  • Eia

de låter alldeles utmärkt.. så vill vi också ha de.. o ha byggt upp en trygghet.. ha sparade pengar o kunna spara åt barnen..

• Eia

misslovely - näh ja håller me, o man känner sig så förolämpad på nå vis :S eller hur! så nedtrampad.. O vi gifter oss borgligt och allt skulle vart hemligt från början men vi *fniss* kunde ju inte hålla oss. Så mina föräldrar o syskon ska va me och m2bs föräldrar o syskon o deras respektive o så ska vi även ha ett par vänner var.. Men som du säger de som inte tror på vår kärlek känns inte välkomna, är nu inte av den anledningen vi valt att inte bjuda in dem, men ja förstår dig helt.. Vem vill ha deras blickar på sig när man gör nåt sånt!!!!

• MissLovely

Ni har gjort ett smart val :D om vi inte hade planerat såå många gäster hade jag med bara åkt utomland med min fästman och gift mig i hemlighet.

Men det roliga är att det är väldigt många som gifter sig i vår ålder nu Eia. Jag är faktiskt chockad eftersom jag har sett många 20-åringar här på BT + många av mina vänner gifter sig nu med.

• Skottdagen2008

...å så viskar dem i bänken, "jaja, vi får väl se hur det går" sedan om ni skiljer er om typ 40 år så säger dem, "det var väl det vi visste", även fast de själva skiljt sig fler gånger än så...

• MissLovely

Skottdagen2008 - HAHAHAHAHAHAHAHA. Den var braaa!!

Men så är det när folk önskar andra olycka, men man vet aldrig hur lyckliga dem själva är i sitt äktenskap :D

Ingen kan säga vad som är rätt åt någon annan.

• hannis83

min kompis (då 20-åriga) föräldrar gifte sig efter att ha varit tillsammans i några veckor och är fortfarande (30 år senare) gifta! så, med kärlek kan man aldrig veta!

• Eia

Jo ja har också lagt märke till fler 20åringar omkring.. Ja känner däremot ingen som gift sig yngre än 30 Men ja trodde liksom inte de hade me åldern att göra, men tydligen så har de de enligt vissa!!

Hannis83 - är nog ingen som kan förutspå kärlek.. Den består av chansningar, o de är de som gör den så spännande de är i alal fall min mening!

• MissLovely

jag förstår bara inte varför folk tycker att det är oki att bo sambo och få barn men inte gifta sig? en bekant till mig fick barn för nån månad sen, och nu tycker hon att vi borde tänka oss för..

• Tyche

Vi har inte fått några såna kommentarer trots att vi är 22 och 25, men det beror antagligen på att vi varit tillsammans i 10 år på vår bröllopsdag.

En sak som jag tycker är lite komisk/sorglig är att i min krets är det helt ok att skaffa barn "huller om buller", med olika personer och när som helst efter 18 år men ska man gifta sig då ska man helt plötsligt vara 30+. Hel dumt, att gifta sig kan man alltid ändra på. Visst man kommer i de allra flesta fallen ha varit gift, men man är det inte nu längre iallafall. Men ett barn, barnet är där för att stanna.

• snofsan

Tyche : ja måste bara få fråga var du 12 år när du träffade din 15 åriga kille?!

Svar på tråden Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!