• Eia

Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!

Åhh va ja är trött på den eviga kommentaren då man berättar om vårt giftermål : "Är de inte lite tidigt?"
    Om vi tyckte de vore för tidigt skulle vi för 17 gubbar inte gifta oss..
    "är du säkert på att du vill dela resten av ditt liv me x"? hallå?
    O så "varför då"? Ja va fasen gifter man sig för!?
    O den slutliga "när kommer bebisen då", ja menar de finns väl fler anledningar till att man gifter sig??

Okej, ja ja vet att vi BARA är 20 och BARA vart ihop snart 1 år (gifter oss på 1årsdan)... Men de är ju vårt val. De vi bestämt, våra löften!

Tillochmed så ja börjar tveka av såna reaktioner. (bör tilläggas att alla efter ett tag övergått till positiva men blir så ledsen när ja ska behöva förklara för nån varför ja ska gifta mig)..

• Svar på tråden Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!
  • Skottdagen2008

Jag kan förstå varför många ifrågasätter er. Det är väldigt ungt i dagens Sverige att gifta sig vid 20. Oftast brukar det vara barn inblandade i bilden eller av religiösa skäl, dvs man måste vara gift innan sex osv....

Efter 1 år tillsammans har man ännu hjälp av naturen, dvs det finns hormoner i kroppen som ger kärleksruset. De försvinner efter ca. 2 år och då är det den äkta kärleken som måste dyka fram själv. För många par så slutar det oftast vid dessa kärleksrus och så tror man att kärleken är över. för andra är det lite lugnare vad gäller rus, men en annan känsla har tagit över, så jo, jag förstår varför man ifrågasätter er.

Själv har jag hängt ihop med m2b i 12 år och har gått förbi den där hormonstinna förälskelseruset och vi har även gått igenom livskriser efter 3 år, 7 år men inte fler :) . du får tänka efter om det är förälskad som du är eller om det är "tyngre". Har man varit förälskad förr där förhålandet inte höll så vet man skillnaden.

Lycka till och det är ert beslut ingen annans.

• MissLovely

Jag förstår verkligen hur det känns, fast vi har varit tillsammans lite längre men folk reagerar oavsett hur länge man är bara man är så ung.

Men mitt tips till dig är: SK*T I ALLA ANDRA.

NI gifter er säkert utan den anledningen att ni älskar varandra.

Go for it girl ;)

• Eia

Jo o tack o ja vet! Ja gick till min n.v sambo från ett 5årigt förhållande och de ja trodde va kärlek där va långt ifrån den kärlek ja känner för min n.v! Säga vad man säga vill, vi älskar varandra och ja kan inte se att vi inte gör de om 10 år.. 1 år må vara kort tid, men vi har levt me varandra dygnet runt och känner varandra utan och innan.. Jo de är klart att man får lite hjälp av naturen som du säger. Men gör ja fel?? De är inte de att ja tvekar, ja har bestämt mig, vill bara ha lite ärliga åsikter! Ja tror att vi kommer leva ett underabrt liv tillsammans. Vi har haft ett tufft år, me många motgångar, bott ihop i en liten liten 1a samtidigt haft ett underbart år..

(vi gick i samma klass på högstadiet och på samma gymnasium, så vi var ju inte främlingar när vi "började dejta")

Tack skottdagen för ditt svar, uppskattas!!

• Eia

Oh tack misslovely.. de heter ju ta hand om dig själv o skit i andra

• MissLovely

Eia, vilka är det som ifrågasätter ert beslut?

Hos oss är det inte familjen, dom är öveeeeeeeeeerlyckliga och vännerna med. Men det är dom så kallade "bekanta" som undrar ifall vi har blivit helt galna för att vi gifter oss när vi endast är 20 och 22.

• Eia

Fasen de är samma här.. Familj o vänner är överlyckliga och som du säker de bekanta som reagerar så. :S hmmf

• Skottdagen2008

Eia och MissLovely:
    Era familjer känner ju er bäst och er m2b på ett helt annat sätt än vänner och bekanta. Tror era familjer på er så tro på er själva.

Jag hade också en pojkvän i fem år innan min m2b och alla inkl. familj och vänner och bekantas bekanta trodde att det skulle vara han och jag resten av livet, men tji fick dem när jag dumpade honom för min nuvarande , nä så illa det lät.....hm... skämt åsido, men att skaffa barn är mycket tyngre. Man kan skiljas, men man kommer aldrig ifrån pappan till sina barn. Då ska man verkligen tänka efter före.

• Eia

Ja de är så sant de du säger.. Du verkar vara en väldigt klok tjej du skottdagen

O du har rätt me barn, men många som reagerat som dem gjort har själva fått barn i tidig ålder.. O vi planerar inga barn ännu, vi vill vänta lite med det!

• MissLovely

Samma sak gäller oss. Vi vill gifta oss nu men väntar med barn. Men jag förstår bara inte hur folk kan vara så oförskämda och säga sånt rätt ut och inte tänka sig för innan man sårar någon.

Men Eia, vet inte hur du reagerar, men jag kommer inte bjuda några av dem på bröllopet eftersom dom inte tror på vår kärlek.

• Skottdagen2008

Eia:
    Tack, klart jag har ju några år på nacken, 32, så jag har gått igenom lite mer i livet och haft vänner att diskutera med som har varit i liknande situationer och sedan tänker jag logiskt och så har jag barn också

Vi väntade med barn tills vi fyllde 30. Det kändes rätt. Vi hade arbetat ett tag, skaffat ett hus vi ville bilda familj i och så vidare.

Svar på tråden Blir så lessen när folk ifrågasätter varför vi gifter oss!