• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • ~vinterbrud~

Jag frågade iofs Twilfit om de skulle få hem fler BH.ar av den modell jag letade efter men då sa de nej. Frågade aldrig om de kunde ta hem en bh i just min storlek.... Ska göra det men känns långsökt att det skulle gå (butiker får ju ofta hem färdiga kollektioner, dvs tar ej hem en och en). Men jag kan ju försöka!

Jackan; ja, inte blir det varmt!
    Men klänningen är ju rätt ordentligt fodrad så jag tvivlar på att jag kommer frysa om nederdelen av kroppen. Var helt inne på en lång kappa till att börja med (en från Aspera) men tyckte det var finare när man ser mer av klänningen. Så jag kör "vill man vara fin får man lida pin". Jag får frysa de stunder jag är utomhus helt enkelt! (vilket inte är så länge iallafall). Kommer kanske ha en lite kofta under också som inte syns.

• Trettondagsafton

Även jag tänkte ha cape först men har nu köpt en pälsjacka på BT för 300 kr. Den sitter bättre tror jag - ska ha kjol med lite släp aom står ut bak och då är det tråkigt att ha en cape som trcyker till allt.

Även jag letar stövlar. Vår fotograf sa att hittar man inga kan man ta nåt helt urflippat typ ulliga snowboots - så jag funderar på vita traktorkängor dvs typ allväderstövlar i plats med foder.

• ~vinterbrud~

jennysnartfru; försökte kika i ditt galleri efter cape:n, men kan inte hitta galleriet på din sida.

Qozze: håller med att det nästan känns lite onödigt att behöva köpa en jacka som man ska ha på sig max 30 min.
    Jag beställde min från länken i min inlägg ovan (nr 488) och den kostade 690kr inkl frakt. Det är vad det kostar att hyra en brudjacka i Stockholm. Att köpa en brudjacka går loss på runt 2.000kr i brudbutik (hutlöst!) Tänkte försöka sälja min jacka efter vårt bröllop.

Trettondagsafton: om du hittar några roliga/fina/snygga ulliga boots, eller vad som helst i stövelväg - lova att tipsa!
    Det jag satt och funderade på är hur det blir med längden på klänningen. Min klänning ska läggas upp efter "finskorna" med 7cm klack. Har man platta stövlar så lär väl klänningen släpa i marken

• Trettondagsafton

Vinterbrud

Har inte tänkt på det där med längden, men eftersom jag har lite släp på kjolen som ska lägags upp exakt så får jag nog hålla upp den - synd - kanske vore idé att leta efter några med klack...

På Din sko finns ganska många olika vita stövlar för typ 300 kr.

• Akvavit

Jag funderar på stövlar i något sånt här...
    www.dinsko.se/Dam/Faerger/Vit.aspx&cnt=1
    www.skopunkten.com/product.aspx

Annars kanske nåt sånt här om jag orkar ge mig på e-bay
    cgi.ebay.com/MNK1-White-5-5-Lace-Up-Fur-Flat-Round-Toe-Wedge-Boots_W0QQitemZ320169277760QQihZ011QQcategoryZ63889QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
    cgi.ebay.com/ZOCN50-White-5-5-Suede-Quilted-Fur-Wedge-Heel-Boots_W0QQitemZ320169372409QQihZ011QQcategoryZ63889QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
    cgi.ebay.com/MUST-HAVE-Fur-Trim-Lace-Up-Pom-Pom-BOOTS-6-WHITE_W0QQitemZ200161484002QQihZ010QQcategoryZ63889QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
    Lite smal klack kanske om man ska gå i snö, men läckra:
    cgi.ebay.com/DING-White-6-5-Fur-Lace-Up-Quilt-Pointed-Toe-Heel-Boots_W0QQitemZ320169367896QQihZ011QQcategoryZ63889QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Annars finns ju dessa
    www.moon-boots.com/es/images/l/tecnica_moon-boots_flair-weiss-echt-fell_flair-white-fur.jpg

• jennysnartfru

Är det för den lilla stunden ni planerar att vara utomhus på er stora dag som ni letar stövlar eller ska dom kunna has på inomhus oxå?
    Ni verkar leta efter stövlar som är bra om man ska pulsa runt i snön, ska ni det?

• ~vinterbrud~

Jag vill ha stövlar för att vi ska fotas utomhus och mina "vanliga" brudskor är i siden, dvs skulle bli rätt förstörda om det tex är slaskigt och mycket snö. Tänkte inte direkt "pulsa runt i snö"..

Hittade dessa på Din Sko (inga är särkilt snygga, men de är vita stövlar iallfall):
    www.dinsko.se/Dam/Teman/Boots.aspx&cnt=1
    www.dinsko.se/Dam/Modeller/Visa_alla.aspx&cnt=58

Dessa finns också i vitt för 250kr:
    www.dinsko.se/Dam/Modeller/St%C3%B6vlar.aspx?shoe=223985&cnt=14

Såg även att de har rea och bland annat fanns ett par ganska fula "skoletter" i vitt/offwhite för 200kr. Kanske kan gå i nödfall (skorna lär väl inte synas så väl under klänningen?)

• Akvavit

Vi bor ju i Dalarna, så vi hoppas på att det är mycket snö här, och vi ska också fotas utomhus, så jag vill ha några snygga stövlar eller cool-fula boots att använda. Om fotografen frågar om vi inte kan knata ut mot det där staketet i 2 dm snö så vill jag kunna göra det. Och jag blir lätt kall om fötterna. Sen ska man ju stå en liten stund på kyrkbacken också...
    Så det är väl av samma skäl som jag ska skaffa mig en mysig jacka eller cape att ha på utomhus...

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...