• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • Mica o Krille

Vallentuna kyrka är JÄTTE fin, har varit i den många ggr. Men det är så stor o vi har inte bjudit så många. Vi vill ha en liten mindre o mysig.

Tack för hjälpen också..

Össeby-garns kyrka heter den, och ja den är jätte trist!

Jaså, träffas irl o prata bröllop.. Men vart ligger nikis då? Man kanske kan komma, när var det o så?

• Akvavit

Men Vallentuna kyrka känns inte så stor tycker jag...
    På pappas bröllop var vi bara ca 50 pers i kyrkan, och det kändes inte tomt, den är så pass mysig ändå.
    Har ni varit där och känt efter?
    Lycka till!

• jennysnartfru

Nu har inbjudningskorten kommit!
    Så i helgen blir det till att gå igenom sen skäerhetskoll av inbjudningslistan och sen skicka iväg dom, spännande.
    Dom blev så fina som vi hade önskat. Ännu en grej att stryka från to-do listan

• Akvavit

jennysnartfru,
    Spännande med korten! Var beställde ni från? Vilka blev det?

• Mica o Krille
    Akvavit skrev 2007-10-11 20:46:25 följande:
    Men Vallentuna kyrka känns inte så stor tycker jag...På pappas bröllop var vi bara ca 50 pers i kyrkan, och det kändes inte tomt, den är så pass mysig ändå.Har ni varit där och känt efter?Lycka till!
    Ja visserligen, men det känns lite tråkigt att gifta sig där eftersom hans bror gjorde det nu i sept. kanske är lite fånigt av mig men..
  • jennysnartfru

Vi beställde dom från calligraphen. Jag tycker inte det var dyrt med 900 för 50 st. 3 dagar tog det så nu är det bara att skicka dom.
    Har sulat om mina nya skor. Har köpt två par, ett par i tyg och ett i läder.
    Tänkte om jag får ont av dom ena så kan jag ta mig dom andra.
    Eller byta när fötterna ömmar, alltid skönare att byta skor då.

• Akvavit

Mica o Krille,
    Jag förstår precis vad du menar...det kanske är fånigt, men jag är lika fånig själv. Vi funderade lite på att gifta oss i Rättvik, men ett av skälen till att jag inte ville det var just också det - att hans bror gifte sig där för ett år sen. Fånigt, men men...

Men på sidan jag visade här ovan, www.svenskakyrkan.se/vallentuna/Kyrkor_och_hus/husindex.htm
    finns ju tex Frösunda kyrka, den ser ju liten och mysig ut? Eller nån av de andra....

• Mica o Krille
    Akvavit skrev 2007-10-12 16:18:48 följande:
    Mica o Krille,Jag förstår precis vad du menar...det kanske är fånigt, men jag är lika fånig själv. Vi funderade lite på att gifta oss i Rättvik, men ett av skälen till att jag inte ville det var just också det - att hans bror gifte sig där för ett år sen. Fånigt, men men...Men på sidan jag visade här ovan, www.svenskakyrkan.se/vallentuna/Kyrkor_och_hu...finns ju tex Frösunda kyrka, den ser ju liten och mysig ut? Eller nån av de andra....
    Jo, frösunda ser jätte mysig ut! Jag funderar lite på markims kyrka också. Vi ska titta på angarns kyrka nästa fre, den finns inte med som kyrka på karta eller nåt men den finns där.. Mysko.

Jennysnartfru, hm. Våra kort kostar bara 100:- för 25 st. Får hem prover näsa vecka. DET är billigt.
    Får se va det är för kvalité bara. Men deras motto är att vara billigast än billigast.
    www.optimalprint.se
  • jennysnartfru

Våra håller en hög kvalité fast med en standariserad text layout, inga rosetter eller liknande och endast ett enkelt ark, inte sånt där vikbart som många har. 100kr st låter ju bra.

• vinterbrud -08

Åker till Stockholm imorgon och tänkte höra om ni har något tips på någon mysig och pysslig butik? Har inte så stor koll på Stockholm faktiskt..

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...