Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Min m2b skrev dit frasen "Nu och för alltid" + bröllopsdatumet. Sen innan står mitt namn o förlovningsdatumet. Det blev jättefint, inte alls trångt som vi var oroliga för.
Mica oh Krille: Lycka till med ert vårbröllop, det blir säkert supermysigt också!
Idag har jag varit ute och shoppat med syrran. Hittade ett par jättefina skor som jag ska ha på bröllopet! En sak mindre att oroa sig för.
Letade också efter en snygg bh utan axelband men vi hittade ingen som funkade för mig tyvärr. Provade på flera ställen (bla annat Twilfit som du c t tipsade om) säkert 15 varianter. Nån som har tips på en specialbutik för underkläder?
Så det blev en ny höstkappa och ett par handskar istället
Vad bestämde vi egentligen om träffen den 19:e? Tid och plats?(jag har glömt och hittar det inte i tråden heller)
Qozze: Får man fråga var du köpte skorna? Jag letar för fullt men tycker det är skitsvårt. Samma sak med kappa eller vad man nu ska ha över klänningen. Tar tacksamt emot tips på var man kan hitta skor o kappor som inte är för dyra...
Vi har hållt på o bygga bröllophemsida hela dan idag =) Så galet roligt!
Jag skrev tidigare att jag skulle komma 19/10, men nu firar skolan jag jobbar på 40år och hastigt o lustigt skulle det förstås firas just nu på fredag =(
Qozze
Gå till Details, finns på Mäster Samuelsgatan och Fridhemsplan.
Dom har allt. Dessutom har dom rea på en del grejer nu.
Jennysnartfru
Saltvattenpärlor är om jag förstått saken rätt sådana man dyker efter i havet (Stilla havet?) alltså "vilda" pärlor medan sötvattenpärlor är odlade (om nu ingen odlar i saltvattenbassäng såklart). Man lägger in något i musslan som gör att den börjar skapa en pärla och sedan "skördar" man.
Saltvattenpärlor är dyrare och ovanligare, men båda är äkta.
I förra veckan var jag och letade väska till min tärna (och köpte en till mig själv också) så nu har jag lite tips att dela med mig av. Jag tycker inte att det kan räknas som reklam utan mer som tips om någon mer än jag är på jakt.
NK brud och fest har rea och halva priset på sina väskor från NIXA mfl.
I går gick jag av en händelse förbi en väskaffär i gamla stan (ligger på vänster sida av Västerlånggatan om man kommer från Riksdagshuset, snett mitt emot butiken Ebba och SEB:s bankomat). Där sålde man aftonväskor för 89 kr styck - massor av olika färger. Jag är lite osäker på om jag vill ha väska (tror att jag kommer att tappa bort den) men med det priset kan jag vänta med att bestämma mig. Jag köpte en snygg vit och så får jag helt enkelt se hur jag gör. Dessutom kan det vara en smart lösning för tärnor mfl. Att betala massor för en väska som passar till en klänning som man har några få gånger är trist, men med ett sådant lågt pris kan det vara kul att ha en som matchar. Säkert inte värsta kvaliteten men som sagt billigt. Till och med min näbb ska få en väska till sin kamera
Åh måste bara dela med mig om nåt som är helt OT bröllop; Jag har fått jobb idag! Som enhetschef för ett äldreboende. Känns jättekul och spännande men det kommer garanterat stjäla tid från bröllopsplaneringen hmm..
Grattis till nya jobbet - kuuul!!
Rapport från min front:
Jag har spenderat 2 helger att leta underkläder och nu ger jag upp. Hittar ingen snygg BH som sitter bra. Vill ha Twilfits m ilägg men finns inte kvar i min storlek
Har dock hittat flera 2a handsval, men vill inte köpa nån av dem än.
Har även letat jacka och beslutat mig för en sån här (hoppas länken funkar).
wed-shopping.com/article.php3
Jagar vidare efter vita stövlar (off-white) men verkar svårt att hitta. Någon som har tips?!
Har hittat en solist till vigseln också förra veckan. Väntar på bekräftelse att hon kan vårt datum.
Och just det: hindersprövningen (+anmälan av efternamn) är inskickad.
Jättebra tips om väskorna (tack Trettondagsafton).
Kan inte Twilfit beställa hem en sådan bh som du vill ha?
Bra att du hittat jacka, men blir inte den lite kall eftersom den är kort? Har själv tittat på liknande, men bestämde mig för att köpa en cape, finns i mitt galleri.
Snöbrud08: Det är ett par Bianco som jag hittade i en affär där debenhams låg tidigare (kommer inte ihåg vad huset heter nu). Silverfärgade med lite bling-bling på, kommer att passa utmärkt till min klänning. Ska lägga ut bild senare.
jennysnartfru: Tack för tipset, jag ska kolla in Details nästa gång!
ja2007: Grattis, vad kul med nytt jobb!!
~vinterbrud~: Snygg jacka! Har inte bestämt mig än hur jag ska göra med jacka. Jag behöver den kanske under fotograferingen, men inte sedan. Känns lite slöseri att köpa en kappa bara för det. Men kanske en cape? Nån som har tips om var man hittar såna?