• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • Mica o Krille
    Qozze skrev 2007-10-10 18:49:47 följande:
    vinterbrud-08: Vilken fin klänning, den satt verkligen som ett smäck! Mica och krille: Oj vad ni har legat i, bra gjort!! Trist att du inte är nöjd med bokningarna. Vad är det som inte är bra?Vi har precis bokat fotografen, skönt att ha det avklarat med! Det blir en 2 h foto-session före vigseln. Kvällen får vi be gäster fota lite. Ska kolla med pappa också, han är rätt så duktig på att fota.
    Skönt att ha avklarat med fotografen. Det blev vi också idag, det är ju faktiskt ganska svårt att välja!

Nej kyrkan var inte fin, blev chockad för kyrkor brukar alltid vara fina. Och lokalen den var så himla skabbig, plus att den var skohovsformad, jag vill helst bara ha en fyrkantig lokal.
    Det var synd.. Vi ska titta på en annan nästa fredag. Så nu får jag antagligen ringa o avboka kyrkan o lokalen.. Trist, det var så roligt att det var klart, men men.
  • jennysnartfru

Fotograf har vi oxå ordnat. Sen ett par veckor tillbaka. Fått avtalet som bara ska skrivas på och skickas tillbaka till honom.

Det som är gjort nu:
    kyrka
    festlokal
    gäster
    budget
    inbjudningskort(ej skickade)
    klädsel (klänning, underkläder, skor, cape, handskar)
    ring
    transport
    DJ
    fotograf
    önskelista
    hemsida
    toastmaster
    tärna och bestman
    florist
    makeup
    frisör
    smycken

det som återstår:
    meny inkl tårta
    resan
    vigselprogram och festprogram
    frack och skor
    tärnans och bestmans kläder
    brudnäbbarnas kläder

känns som att det inte är så mycket kvar nu, skönt kan man snart koppla av

• Skottdagen2008

Vi ska ha Kent T i studio. Vet du varför han är så dyr i ishotellet. Jo, kamerans om han anväder där är kyltåligt och lite annan än den han har i studion. Den kräver mer tålighet mot fukt och kyla.

Dessutom är ju hans lokal egentligen i staden och han ska ju åka ut till Jukkas och tillbaka.

Sedan var det andra orsaker också, men jag minns inte, men har tar dubbelt upp för fotning i ishotellet. Jag var lite sugen på bilder därifrån, men då sa min m2b NEJ.

Har varit i hans stuio i Kiruna och sett bilder både från ishotellet och bilder han tagit i studion. Det är ju en helt annan ljussättning i en studio, men en helt annan lokal i ishotellet. Jag skulle nog vilja ha lite snö, men ljuset är bättre i studion, dvs det blev bättre bilder på paret, men miljön ör ju klart tristare. Så det beror på vad ni vill ha.

Snöflinga76 skrev 2007-10-10 15:25:03 följande:
    Vem ska fota er, skottdagen 2008?Vi har inte bokat någon fotograf i Kiruna ännu. Kent Tunlind är ju svindyr, men bra vad jag vet. Teres Kenttä, eller Sikku som hon heter nu är billigare men jag har inte sett så många bilder som hon tagit. Man vill ju ha proffsiga bilder också och inte bara amatörbilder... Men som sagt, det finns ju inte många fotografer här i stan.
  • Trettondagsafton

Mica o Krille

Var bor du? Ibland kan kyrkor vara fula och se ut som parkeringshus och ibalnd är de små, vita och söta...

Gå in på www.svenskakyrkan.se och titta på kryrkor i ditt närområde - där brukar finnas bilder också. Annars kan man ju få lite tips av invigningsår etc.

• jennysnartfru

Hej Trettondagsaafton!
    Har ni varit och provat tårta än?

• c t

Vi ska ha Kent Thunlind, har sett hans bilder och han är verkligen så duktig!

• jennysnartfru

godmorgon c-t
    hur går det med flytten och renoveringen?
    har ni sålt er lägenhet nu?

• jennysnartfru

Ni glömmer väl inte den 19:e kl 18.00 på Niki

• c t

Har inte glömt bort den 19:e! Ska bli så kul.

Flytt och renovering går sådär, vi har INTE sålt vår lägenhet ännu och jag börjar bli frustrerad. Det går så sjukt långsamt. Men men, is i magen.

• jennysnartfru

c-t
    usch vad jobbigt att det drar ut på tiden.
    bodde inte ni i solna? brukar väl inte ta så lång tid att få en lägenhet såld? Har budgivning börjat?

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...