• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • vinterbrud -08

Kul att ni gillar idén om tomtebloss!

Vi tänkte köpa längre tomtebloss som har en brinntid på ca 3 min, kallas partybloss. Finns att köpa när det börjar närma sig nyår. Går också att beställa.
    Vi tänkte att gästerna ska få tända dom strax innan vi kommer ut. Blir nog mysigt, sen blir det häst och släde!!

• JoM08

Vinterbrud -08

Hej, vart ska ni gifta er? *nyfiken*

• vinterbrud -08

JoM08:
    Vi gifter oss i Gammelstad, Luleå

• JoM08

Fint! =) Gillar verkligen den kyrkan, blir ni många gäster och vart kommer ni hålla festen om det blir någon dvs=)?

• vinterbrud -08

Det blir ca 50-60 gäster och vi kommer ha festen på mässen, f21.

Vart gifter ni er?

• JoM08

Låångt utanför stan i en liten håla;) Gunnarsbyn heter den.
    Vi har inte gästlistan helt klar men kommer bli ca 70-80 gäster. Festen blir på melderstein herrgård. Har inte skickat ut inbjudningarna ännu så det är lite hemligt än ;) Hur långt har ni kommit i planerandet?

• vinterbrud -08

Skickade ut inbjudningarna förra veckan! Annars har vi kommit ganska långt i planeringen. Har beställt klänningen, köpt en cape, kollat ut ringen, bokat solist till kyrkan, börjat fundera på blommor, bokat meny för catering, börjat spåna på hur vi vill ha dukningen/programmen.
    Älskar verkligen och planera, kan bli sittandes länge på bt och få tips och råd.

Hur långt har ni kommit?

• vinterbrud -08

Har aldrig varit där men jag känner till byn i alla fall ;)

• EdLi

Började prova klänningar igår, jättekul. Hittade två fina men vill kolla mer innan jag bestämmer mig. Hoppas på en tur till göteborg nästa vecka.
    Har fått ett litet problem med inbjudningskorten. Kyrkan kan inte bokas före november eftersom de då får sin kalender :(
    måste ringa och tjata på dem så de kan skriva in bokningen i alla fall. Måste ju veta tid nu.

• Sarah81

Vinterbrud-08 du verkar ju ha riktigt koll på läget
    Vad skönt!

Själv fick jag mail nu på morgonen där jag fick veta att min klänning är klar och de skickarden på måndag så i slutet på veckan eller början på nästa bör jag ha min klänning

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...