September 2008
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
Vad härligt att ha fotografen klar! Vi skall träffa en i helgen. Träffade en för några helger sedan också, så får vi väl se vem vi bestämmer oss för.
Igår var vi på Panduro och inhandlade allt vi behöver för att göra inbjudningskort. Så nu är det bara att sätta sig att vika, stämpla och klistra så fort det blir lite tid över.
Åh jag tänkte åka in till stan och handla på Panduro idag... lite osäker bara på hur mycket man vågar lägga ut på det...
Hur mycket gick det på för dig?
vi har räknat med 30 kort, till dessa köpte vi färdigvikta kort i lite hårdare papper, finare "vanligt papper" och kuvert. Detta gick på ca 500 kr. Sedan har vi köpt stämplar, stämpeldyna, klisterhjärtan och snöre tidigare för kanske ca 200 kr, sådant som vi också räknar med att använda till placeringskort och annat.
Bra att veta är att du får 1kr rabatt på varje pappersark/kuvert när du köper fler än 10 st.
Kollade precis upp vad det skulle kosta att skicka ut korten. Verkar som att vi behöver 4 frimärken =600kr! Aldrig! Vi kommer nog leka postmän själva och dela ut till dem som bor i stan i alla fall. Är det tråkigt att lämna inbjudningskorten direkt i handen? Eller är det en sådan sak som helt enkelt "SKA" dyka upp i brevlådan?
Vissa inbjudningar tycker jag man kan lämna ofrankerat till t.ex. mamma, pappa, syskon och de man träffar ofta. Det har jag tänkt göra i alla fall.
Precis, vår tanke också.
Insåg att vi räknat fel vad gäller frimärke. När vi vägte ett kort hemma visade vågen 300 g. Chokade började vi räkna ut priset på frimärkena. När vi sedan fick lugnat oss och tänkt efter så insåg vi att det omöjligt kan stämma. Vägt på min sambos jobb väger kortet bara 16g och behöver förmodligen bara ett frimärke. Hehe... det var skillnad det.
Hahaha....jag tänkte också att det måste vara ett stort och tungt kort
Då räcker det med 1 för gränsen går vid 20 g.
Hahaha ja du hann skrämma up mig med
Hann aldrig till Panduro igår tyvärr så jag får nog ta det på fredag. Fy, jobba kväll
Sorry var inte meningen att skrämmas. :-P
Vi har flyttat fram vårat datum ett par veckor av lite olika anledningar men jag har redan köpt min klänning! Jag var inne och pratade med en kvinna i bröllopsbutiken där vi bor som menade på att det var hög tid att börja prova redan nu då många leverantörer har lång leverans tid! Min klänning är klappad och klar.. förutom lite små ändringar, men klänningarna som tärnorna ska ha från Nixa har en leveranstid på 6-7 månader så det gäller att vara på språng!! Jag trodde åxå det skulle vara svårt att hitta rätt bland alla modeller.. men man känner på en gång om man har hittat rätt.. man bara vet att det är rätt!
Vi har fixat en hel del redan.. känns skönt att ta det med ro!!
OJ! Måste man vara ute i så god tid för klänning?! Kanske dags att sätta fart på allvar snart...
Vi bokade hotellrum för bröllopsnatten i helgen ialla fall. Nästan lite generade gick vi in på hotellet och frågade om det gick och boka för september nästa år redan nu. Själva tyckte vi att vi var ute i löjligt god tid. I verkligheten var det snarare svårt att få ett rum. Sviterna och nästan alla rum var redan uppbokade. Men vi fick ett fint rum ialla fall. Att det inte blev en svit känns som sak samma.