September 2008
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
Bridget Jones:
Vad kul att se någon annan som gifter sig den 27 September!!! Har kännt mig lite ensam, nästan alla andra gifter sig den 6e sep juuh
kännt / känt
får sådär hjärnsläpp ibland, och "glömmer" hur ett ord stavas... ha överseende haha
Ja, tiden går fort när man har roligt
Snart jul, sen vår, sen midsommar, sen semester, sen bröllop!! sen semester igen.
Händer det något nytt i planeringen?
Jag och m2b satte oss ned igår och gick igenom gästlistan och lade upp en tidsplan för varje månad fram till bröllopet, känns tryggt att veta när vi ska göra vad!
Trubadurerna tackade ja igår, så då var musiken till vigseln och minglet klar! Skönt!
Idag ska jag gå till guldsmeden och fråga vad jag kan få för guldet jag samlat ihop i smyckesskrinet därhemma!
Vad gör ni?
Jag går bara och väntar känns det som. Har skissat lite på en inbjudan, texten alltså.
Kom igår natt på att jag skulle kanske kunna låna/köpa min svägerskas klänning. Hon har erbjudit sig tidigare, men då har jag sagt att jag nog vill köpa en egen.
Hennes klänning är jättefin och egentligen den typ av klänning jag vill ha, dvs enkel och med ett kort släp.
Jag kan ju komma billigt undan här, men man har ju alltid drömt om att få ha en egen klänning *suck*.
Vad tycker ni?
Jag slits också mellan drömmen om en egen och kostnaden. Men jag tror att även om jag köper en klänning, så kommer jag så småningom att försöka sälja den, så då blir det ju inte så stor skillnad mot att hyra eller låna! Huvudsaken är ju att man känner sig fin på bröllopsdagen!
Vi har fått lite gjort de sista dagarna, vilket är skönt. Dels har vi skrivit ihop inbjudan, så den är väl mer eller mindre klar. Sen skall vi ju "bara" skriva ett infoblad och göra själva korten.
Dessutom har vi bokat några rum på vandrarhem. Vi fick lite panik när det var så uppbokat på hotellet vi skall bo på och insåg vad som kommer hända våra stackars gäster om det är något mer bröllop med massa ditresande gäster samma helg. vi skall ju vara i ett litet fiskesamhälle där bomöjligheterna är begränsade. Så vi har helt enkelt prel.bokad rum som gästerna sedan får ringa och boka själva.
Och när jag skriver vi angånende rummen så menar jag egentligen min sambo. Han har skött alla telefonsamtal i detta fall. Och det är så skönt, för då får jag ett litet bevis på att han också är med på vad som händer och inte bara jag som är den drivande. vi vill ju verkligen göra det här ihop men ibland är jag rädd för att jag tar över.
Vad gäller klänning är det verkligen svårt. I vissa fall har jag fattat det som att det t.om. är billigare att köpa än hyra...
Jag funderar också på att köpa och sedan sälja vidare. Men är det lätt att sälja sin klänning? Eller vill alla brudar ha nya klänningar?
Ankan80 om du köper klänningen av henne så blir det ju din egna. Men det tråkiga i såfall är väl om gästerna känner igen klänningen från hennes bröllop. För några gemensamma gäster blir det väl?
Men sedan är ju fråga om folk ens tänker på det och om det spelar någon roll....
När skall jag lära mig skriva korta inlägg???!!!
Lanovia 08
Om folk känner igen klänningen gör inte mig något. Det kommer ju till stor del bli samma gäster som på min brors bröllop.
Men tror jag inte folk tänker på det. Jag fick själv titta på foto för att jag skulle komma ihåg hur den såg ut.
Har även en kompis som skulle låna sin systers och det var lite därför jag ändrat mig.
Det jag mest tycker är synd är att jag "förlorar" det där med att prova ut klänningar. Kan ju iofs prova för skojs skull, men då köper man väl en bara för det .
Jag skall i alla fall prova klänningen. Inte säkert den passar . Då är problemet ur världen.
Som icka-flicka sa så är det viktigaste att man själv känner sig fin på sin stora dag.
Jag håller med. Tror inte heller folk känner igen klänningen. Och skulle för egen del inte tycka att det spelar någon roll. ville bara få dig att tänka tanken nu och inte senare, typ dan före bröllopet...
Ja, då är det så dags .
Jag skall träffa min bror och svägerska till helgen så då får jag prova. Hm känns faktiskt lika spännande om att prova i affär