September 2008
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
Jag var på Johans Högtidskläder på Linnégatan i Göteborg. Var väldigt trevlig personal där. Det tog en timme där, så det får väl bli en affär i taget. Min sambo blir för uttråkad annars.
var bor du Ankan80?
Någon i Göteborg som har tips på bra bröllopsaffärer?
Jag bor utanför Höganäs, så det är relativt nära till Göteborg .
Skall börja prova i Malmö och sen kanske i Vinslöv.
Skall dra med mig mamma för min sambo är världens sämsta att handla kläder med. Står bara som en ledsen hundvalp och längtar bort . Dvs ingen man provar klänning med. Jag tror han hade sagt. "Ta den första så vi kommer härifrån" Hihi
Jag var inne på Samonas... Riktigt trevlig personal som verkar måna om att man får det man verkligen vill ha...
Var ligger Samonas?
Samonas ligger vid Järntorget...vid optikern (tror jag att dte är) som ligger i hörnet. På höger sida när man åker förbi med vagnen från j-torget mot hagakyrkan... Liten butik och kanske inte det bästa intrycket man får av bara skyltfönstret men mannen jag pratade med var jättetrevlig! =)
Hej och hå, jag är lite dålig på att skriva här =) Vi har iaf nu bokat vår vigsellokal. Det blir Skovgaardssalen på Malmöhus Slott som vi kommer vigas i.
Nu är nästan alla "stora" saker klara: Vigsellokal, festlokal (Borgstugan på Malmö Slott), frisör, florist, fotograf.
Vigselförrättare måste vi hitta också och boka, men det känns inte så jättebråttom. Min mamma skall sy min klänning, och det kommer vi inte börja med förrän ganska sent. Skall försöka slanka ner mig en smula först =) Till våren blir det egen tillverkning av inbjudningskort, finslipning av gästlista, bestämma meny och allt sånt där.
Oooo, höll på att glömma ringen =) Vi kommer nog gå och titta lite på olika modeller nu i höst. Jag har rätt så bra koll på hur jag vill att min ring skall se ut i alla fall. Jag har en rätt så bred förlovningsring, så vigselringen blir lite tunnare med diamanter på rad som täcker hela bredden på ringen så att säga (som en alliansring fast kanalinfattade diamanter).
Det är skoj att planera bröllop!!
Ok, tack för tipset Höstbrud. Då vet jag ytterligare ett ställe jag skall gå och prova på med andra ord.
hehe.. stackars sambon,han vill liksom jag att han skall vara med och välja klännig. Men han förstår inte varför jag skall fortsätta leta. Jag har ju redan hittat en som var jättefin.
Men jag vågar inte välja första bästa i första bästa affär... Kanske är jag bara övernojig..???
Heeej, jag är jätte färsk här på torget.
jag och världens bästa kille *blink blink* ska gifta oss den 13 september 2008. Då har vi varit tillsammans i sexår på dagen.
Vad duktiga ni alla verkar vara som provat klänningar och sånt redan..
Jag har ganska nyligen fött barn så jag har inte riktigt den kropp jag planerar att ha på the big day.. ;)
Jag har dock bokat lokal ock kyrka så jag har ju ändå gjort lite. *klappar mig själv på axeln*
Men det är väl bara att ge sig ut i djungeln.
Vi hörs
//Mariah
Välkommen! Då har du kommit lika långt som jag! Fast jag har hunnit boka trubadurer också, hihi! Vart ska kalaset hållas? Lycka till med planeringen!
Hej.
Här vill jag vara med! Jag och min sambo gifter oss den 20 september 2008. Den verkliga planeringen ligger på status, kyrka och festlokal bokad, medan dagdrömmarna redan är inne på dekoration-av-borden-stadiet
Kul att följa och diskutera er andras planering... för att inte trötta ut omgivningen som kanske inte alltid har samma entusiasm för att googla efter buketter, frisyrer och klänningar...