September 2008
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
Jag känner samma sak. Helt plötsligt lite stressigt med klänning
Åh vad roligt med en september 08-tråd!
080906 blir det för oss, på årsdagen av förlovningen! Vi är mitt uppe i planeringen; har prelbokat lokal, ska få slutlig offert denna vecka. Borgerlig vigsel blir det så nästa steg är att hitta vigselförrättare! Funderar även på hur vi ska utforma ceremonin, vilket jag diskuterar i trådarna om borgerligt bröllop och utomhusbröllop som finns här! Har förstås börjat fundera på klännning, blommor och allt annat "lull-lull", det är ju så härligt!
Ni som också ska gifta er den 6 sep, vad tror ni om vädret! Är jag knäpp som tänker utomhusbröllop?
Vi hörs igen!
Oj, nu har jag också hittat hit! Kul med en tråd fylld av glada människor som ska gifta sig ungefär samtidigt som vi. Vi gifter oss 20 september 2008.
Jag har en fråga- hur hittar man antingen färdigvikta kort och kuvert, alternativt papper som man viker själv och kuvert separat i MÖRKBRUNT? Jag har letat som en tok överallt, Panduro, Creatima etc. Har hittat ett papper som kan funka på Panduro, men då finns inget kuvert som är ens i närheten av samma färg, vilket betyder att vi måste vika även dessa om vi vill ha brunt... Någon som har något tips på vart jag kan hitta mörkbruna "trycksaker" ca 180-220g så blir jag överlycklig!
Tänk att vi ska gifta oss hörrni- galet (och underbart!)
icka-flicka
Vi skall också gifta oss den 6 sep 2008 och jag tror det blir jättefint väder .
Vi skall iofs vara inomhus, men vid havet.
När vi var och tittade på lokalen i just september var det väldigt blåsigt, med föreståndaren sa att det var ett undantag och att det brukade vara fint i september.
Värmemässigt tror jag inte heller det är någon fara. Min m2b ville ha september så att han inte skulle bli för varm .
Tror september och maj är de ultimata bröllopsmånaderna.
Ankan80: Det låter bra, vi ska gifta oss några mil söder om Stockholm, så jag hoppas att det gäller för oss också! Jag har för mig att september brukar kunna vara en fin månad, men vi var utomlands hela september i år, så jag vet inte hur det var i Sverige i år...
Icka-flicka: även vi gifter oss den 6 september. En anledning till att vi valde september (förutom att det då är 3 år sedan vi träffades) iställt för t.ex. juli är att det känns som mycket större chanser till sol i september. Tycker det känns som september brukar vara en solig och fin månad. Men kan nog vara bra att ha en back-up plan det kan ju hända att regnet kommer även i september
Början av september i år var jättefin. Jag höll noga koll för att veta vad vi ev kunde räkna med nästa år.
Vi gifter oss också vid havet, men inomhus. Dock är jag redan nervös för att vädret skall tvinga in oss vid fotograferingen. Vi vill så gärna få fina kort med havet som bakgrund.
Lyckliga jag: visst är det tokigt! Helt plöstligt sitter man där mitt i planerandet och fattar inte rikgit vad som hänt!
Angående papper, vilken stad bor du i? Jag fick en pappersaffär rekomenderad av en kompis, men det är i Göteborg.
Oj vilket långt inlägg det blev... har jobbat för flitit nu i 2h så jag behvövde en paus.
lanovia: Ja, backupplan måste vi ha, men den blir ju aldrig lika bra som planen utomhus! Vi drömmer till exempel om att vickning ska intas utomhus medelst grillning, det vore så häftigt!
Lyckliga Jag: du kan kolla in calligraphen.se De har en butik i GBG men du kan även beställa på deras hemsida!
Tack lanovia 08 och Höstbrud 2008! Jag ska kolla Calligraphen.se. Hittade även lite andra tips i en tidigare tråd som kan vara intressanta.
Jag bor i Stockholm, men har släkt i GBG så jag tar tacksamt emot tips på pappersaffär även där.
Har ni tjejer börjat titta på bröllopsresa ännu?
Inte jag, men min m2b drömmer om Natal och har väl börjat kolla runt lite... Jag vet inte mycket om Brasilien, vad säger ni?