September 2008
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
vad gör ett värdpar egentligen? har inte fått grepp om det
På de bröllop jag har varit har värdparet varit dem så har hållt i festen. Hållt ordning på vilka som skall hålla tal o när, fixat lite lekar el aktiviteter (t.ex tipspromenad) o även varit en länk med serveringspersonalen så att de vet när maten skall fram o när det är dags att duka av etc. Sedan brukar de väl vara delaktiga i att sätta ihop festprogrammet också. Ialla fall den del som handlar om brudparet.
ok...men det är ingen större skillnad mellan toastmaster och värd då? Så om jag redan utsett toastpar behöver jag inget värdpar?
Jag trodde värdpar o toastmaster var samma. Men tog en titt här på bröllopssidan. Du kan kolla själv under bröllopsplanering och bröllopsroller. Där står det att värdparet är de som bjuder in o betalar för festen. Alltså; är det brudparet som själv står för festen är det de som räknas som värdpar. Som jag fattar det.
Hur går det för alla? Någon som lyckats fixa något nytt i planeringen? Vi skall åka o kolla festlokal i helgen. Hoppas att den blir bra. Vi har en annan som vi redan bokat, men har insett att den kanske blir för liten. Vill t.ex om möjligt ha ett litet extra rum så man kan skyffla undan barnen när de ledsnat på oss vuxna eller behöver sova.
Satte oss igår o räknade ut vad vi tror hela bröllopet med bröllopsresa kommer gå på.
Fick lite ont i magen även om jag inser att det inte var så mycket jämfört med vad många lägger ut på sina bröllop.
Nja, vi har fått klartecken från kyrkan att vi kan ha ett "blandbröllop" och vi har preliminärbokat en lokal. Kostar 4500:- för en hel helg, och då "ingår" även 12 sovplatser... Jag tycker att det är ok men min sambo tror att man kan få billigare...vad tror ni?
Är det bara du o jag som inte kan hålla oss borta från planeringen i den här tråden? De andra verkar hålla låg profil. Undrar hur man gör för att hålla tankarna borta...
Jag tror det är ett ok pris ni har fått med tanke på att det ingår sovplatser också. Om vi tar den lokalen som vi skall kolla på i helgen så kommer vi få betala ungefär 1200 för hela helgen. Kostar 950 kr om vi bara tar lördag-söndag.
Det beror sig ju givetvis på vad sovplatser innebär, men antar att det är avskilda rum med ordentliga sängar?
vår planering ligger lite på is för vi väntar på en offert från ett ställe där vi vill ha vigsel + fest. hade velat köpa klänning tidigt men det är rea överallt så jag måste avvakta i några veckor innan jag kan kolla på allvar.. har börjat fundera på färgtema dock..
mitt inlägg kom inte med :-S konstigt...
Angående platserna så är det 12 sovplatser fördelade på 4 rum på våningen över själva salen där man har mottagningen...
ksn.se/Klippan.html
jag vet inte, det är en lokal men inte klockren kanske...
lanovia 08:
det är Hällebo...
Förresten vart håller du till och vilken lokal ska du kolla på?