• Randi

September 2008

Tjenare tjenare allihopa!

Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?

• Svar på tråden September 2008
  • lanovia 08

Det ser ju ut som att ni får en del för pengarna. Sovplatser är ju aldrig fel att kunna erbjuda. Underlättar ju för gästerna. Men kan ni inte ta lite betalt av dem som vill bo där. Jag menar antingen betalar de er lite för att sova där eller så får de betala på något annat vandrarhem eller hotell. Föredelen för dem nu är ju att de slipper åka iväg.

Vad är det som inte känns rätt med lokalen? Kan ni inte prel.boka den och fortsätta leta? Är ju alltid skönt att ha ett säkert alternativ att luta sig tillbaka till.

Vi skall gifta oss i Bohuslän, Fjällbacka. Så det en bygdegård där uppe som vi skall o titta på. Det vi bokat nu är församlinghemmet. Var väldigt billigt men det var lite si o så med alkoholtillåtelse också fick man absolut inte ha dans där. Kändes tråkigt att ha massa restriktioner över sig.

• Ankan80

Vi håller på och kollar fotograf, men det är svårt. Man vill få fina bilder men man vill inte heller lägga massor av pengar på detta.

Annars suger jag i mig av allt som nämns här på BT. Varje gång jag hittar något klipper jag ut detta och bifogar i ett word-dokument. Har blivit en del till festprogrammet nu.

Jag var väldigt "på" i början när man jagade festlokal och kyrka, men nu när detta är fixat känns det som att det bara är att vänta. Jag är en sådan person som ändrar mig hela tiden. Så hade jag köpt klänning nu hade jag säkert hittat fler fina senare. (Köpte 3 potentiella klänningar till min brors bröllop, så det säger väl en del)

• Höstbrud 2008

vi får se, min sambos pappa ska åka dit idag eller imorgon ch titta och ta lite kort.
    Jo dte är väl sant att man skulle kunna ta lite betalt...men vad skulle då vara rimligt. Eller så får de avgöra själva.

Har aldrig varit i Fjällbacka men jag har hört att det ska vara jättevackert där!
    Vi funderade också på församlingshemmet, som vi då hade fått låna gratis men det var samma sak för oss, ingen alkoholförtäring och inte för hög musik och festen fick bara pågå till 23 har jag för mig....Med allt det känner man sig inte riktigt avslappnad så det är värt att betala för ngt där man verkligen får göra som man vill praktiskt taget.

• lanovia 08

Just det ja blir lite klurigt när man inte kan se lokalen själv.
    Usch det är alltid jobbigt tycker jag med hur mycket man kan ta betalt. Ni kan väl se lite vad vandrarhem kostar i närheten. Men typ 150 vore väl i alla fall inte för mycket tycker jag.
    Då skulle ni ju i alla fall få in 1800 kr extra.

Jo det är jättevacker i fjb. Älskar det samhället, är där så ofta det går. Blir tyvärr itne lika ofta längre som förr.
    Det är absolut värt att betala lite extra för att slippa alla regler. Känns tråkigt om man skall behöva vakta över alla gäster så att ingen råkar bli full eller börjar dansa när middagen är slut.

Ankan80 håller med om att det är svårt med fotograf. Vi har börjat lite lätt att kolla på det. men som sagt, man vill ju få en fotograf som är bra. och från en fotograf får man foton i en storlek o från en annan i en annan storlek. När man bara hör det så tycker jag det är svårt att veta vad man vill ha. Men man få väl helt enkelt åka o titta på de bilder de tagit innan o se vad man fastnar för.

• lanovia 08

Nu har vi bokat lokal. Bygdegården var precis det vi ville ha. Två stora rum till middag o fest. Bra kök och plats att göra av småttingarna när de vill sova eller leka.
    Känns som en lättnad när denna bit är avklarad.

• Celebriän

Oj, här har jag inte varit in på länge!

Vi har iaf prelbokat vigsellokal nu :o))) Hoppas hoppas hoppas verkligen att känslan ska hålla i sig nästa gång vi är dit och allt är färdigbyggt. Festlokalen har vi inte kunnat bestämma oss än, men ska väl ta oss i kragen snart.

Sedan är jag så lycklig över att ha det absolut värsta avklarat för egen del... klänning!!! Den kommer bli helt underbar på omöjliga jag...! Blev billigare än jag trodde och helt annat färgval också. Så nu när det som jag fasat allra mest inför är klart kan jag andas ut och ta det andra med ro :o)

• Moonlightshadow

Just nu ligger vår planering lite på is! Vi har inbjudningskorten kvar o de tänker vi skicka ut i jan-feb så vi har tid på oss. Det jag menade med värdpar var/är att de ska ta emot gästerna visa var de ska sitta, visa att gästerna ska skriva i gästboken o ta emot presenterna. Toastmaster håller i talen o spexen :)

• Säffle2008

Här har det hänt grejer ser jag! hehe
    Vi har bokat kyrka och lokal till den 20 september. Vi har bokat band och solist till kyrkan, och har träffat prästen vi ska ha.
    Vi har gjort klart inbjudningarna sånär som på kuverten. Fotograf är bokad, som ska vara med oss heeeeela dagen! Tärnor är utsedda och tillfrågade. Ingen vet nåt än, förutom tärnorna och de "inblandade med uppgifter". Allt blir officiellt på julafton då vi ska slå in inbjudningarna som julklappar. Busigt värre =)

Har börjat kolla upp klänninsställen och tårtställen och sånt. Men känner att det är rätt gott om tid fortfarande.

Hur går det för er andra?

• Snart fru Wennerström

Jo, det var ett tag sen man var här sist må jag säga .. hihi

vi har hunnit med rätt mycket, det ända som kvarstår är att boka; lokal, fotograf, och kolla runt med vilka som kan göra bröllopstårtan. Sedan är det mer större grejjerna avklararde.. lite småfix kvar bara.
    så jag känner mig rätt lugn, och har lagt det lite på is ett tag nu, annars blir det inge kvar till sen

• lanovia 08

Oj, vad långt alla har kommit. Jag som tyckte vi kommit långt med kyrka och lokal...

Svar på tråden September 2008