Bröstförstoring 10
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Polstjärnan
Ifall inte Charles vill lägga in runda på dig så be honom förklara varför. Han har säkert en bra anledning.
Annars lägger de nästan uteslutande in runda på Sofiahemmet i Stockholm.
Juni 2008 och övriga: Jag generaliserade naturligtvis lite!! Det var därför jag skrev 'inga' på detta sätt. Det val kirurgen gör (min uppfattning var att det inte var jag som gjorde valet) beror väl även på ens egna förutsättningar. Därför kanske man i vissa fall erbjuds ett val. Jag opererades för ca 3 år sedan, McGhan 360g MM. Dom är ju bland dom mest runda i formen i alla fall (tycker jag).
Jag gjorde grundlig research, kontaktade ett antal kliniker, talade med läkare i telefon och var på två konsultationer. Anatomiska var det som gällde. Inget annat. Ville opereras på en större klinik med flera läkare, inte hos en med ensampraktik. (Varför då? Jo, jag hade tyvärr erfarenhet av en komplikation efter ett ingrepp och var då glad att det fanns flera läkare som hjälpte mig när min egen var utomlands).
Numera vet jag att det finns läkare även i Sthlm som använder runda (t.ex. Leif Gylbert/Sophiahemmet), men jag tyckte jag gjort vad jag kunde och orkade inte mer. Efter min operation har jag fått ett antal bekanta med implantat. Ingen har runda. (Däremot några koksalt, och dom är faktiskt inte snygga).
Långt efter min egen operation hade jag kontakt med en skånekvinna som absolut ville ha anatomiska. Alla läkare hon konsulterat arbetade enbart med runda. Tyvärr vet jag inte hur det gick för henne. (En del patienter får ju ha ett hårt åtsittande bröstband som trycker ner dom så att de runda ska få anatomisk form).
Visst är det så att kirurgerna kör på 'sitt fabrikat' av implantat och säger att det är bäst osv....
Hej!
En till ny här!
Har tänkt att göra en bröstförstorning i flera år nu och äntligen finns pengarna till det. Jag har två barn och har ammat båda..
Har läst på qvinna.se forskat lite på internet om olika kliniker. Det lutar åt Viktoriakliniken just nu. Är det nån som har erfarenheter av dom både bra och dåliga får ni gärna skriva och berätta.
Jag tycker det är svårt att bestämma vilket inlägg man ska ha..Har ni några kloka råd så dela gärna med er.. Jag har strl 75b nu. Vill ha 75C eller liten D
Polstjärnan: Här följer min åsikt först lite bakgrund. Har ammat tre barn op mig för tredje gången juni 07.
#1 koksalt runda under bröstmuskeln -93
# 2 Anatomiska gelehallon ovan bröstmuskeln-02
#3 Runda gelehallon softtouch under bröstmuskeln. samt att jag gjorde ett lyft med ankarärr. Min läkare tyckte att jag skulle göra det drastiska lyftet inte för att jag hade häng utan för att uppnå den stunsighet som mina "yngre" bröst behövde samt att han tyckte att det skulle bli snyggare med mindre vårtgårdar.
Jag är enormt nöjd har fått fyllighet både upp och ned utan att se uppblåst ut, jag har fått en tajt klyfta då brösten med hjälp av lyftet håller dem på plats.
Jag har ju testat en del mina första inplantat gick sönder, men de jag hade imellan bytte jag ut då jag tyckte de var fula i form och rörde sig alldeles för mycket inne i kroppen.
Jag är opererad av Peter Cosmo på Citadell Kliniken i Landsk´rona kolla in deras hemsida de har en speciell teknik.
Lycka till
snuttungen: OK, då förstår jag. Sen hade jag fått för mej att du är yngre, vet inte varför1 ang. pilates så finns det många bra videor att beställa från TV-shop. Sök på pilates-filmer där, så hittar du även såna som inte är så dyra - ett tips bara!
Polstjärnan: Min rumskompis på VK op in runda geléhallon, och det hade Charles rekommenderat henne, för det passade just hennes utammade bröst bättre tyckte han. Och hon fick jättefina bröst! Innan hade hon såna som såg ganska lagom stora ut framifrån, fin form och så - men från sidan va de som platta taxöron. Tydligen passar runda bättre då man har lite häng och lösare skinn, som då man har utammade bröst, just för att med anatomiska blir det ju lite "häng" i utseendet, och det vill man ju inte förstärka om man redan innan op har det.
Anatomiska rekommenderade Charles till mej, och då FF, för det passade min övriga kropp bäst. Och jag klitade fullt ut på honom - han verkar ha ortroligt bra blick för proportioner och så.
Jag visade även bröst-bilder hur jag ville att resultatet skulle bli, och han sa att "så där kan säkert du få om du lägger in så och så..."
Och det fick jag med! så mitt tips är att du kan lita på hans rekommendationer. Är min erfarenhet iaf - och har faktiskt inte hört om nån som är missnöjd.
Vilket intryck fick du av VK och Charles annars då?
((Kram))
Killan: Jag har som sagt op mej på VK, samt några andra här. Rekommenderas varmt!! Charles är en sån otroligt duktig kirurg, en riktig perfektionist! Och man blir verkligen behandlad som en prinsessa där av alla sköterskor - och även för och efter op - de är så goa och svarar tålmodigt på alla frågor! Har absolut inget neg. att säga! Jag fick t.o.m. gratis ansiktsbehandling 30 min innan op, då jag låg och väntade på den.... Allt sånt, alla detaljer gör att man verkligen känner sej så trygg och bra behandlad där! Och det allra viktigaste - resultatet! Sååå nöjd!
det neg. kan iofs va att Charles kan verka stressad på konsultationen, så ett tips är att va bra förberedd, påläst, ha gjort ristestet" och tar med bilder på hur du vill att det ska bli. För annars är han väldigt snabb med att säga "Det här ska du ha!" typ. Visst är han bra, men jag fick t.ex. säga själv att jag ville ha "soft touch", det va inget han ens frågade mej om.
((Kram))
Konstigt att ingen i sthlm anv runda implantat. min kirurg i landskrona använder bara de för han sa att det syns knappt ngn skillnad mot anatomiska bara det att anatomiska är dyrare.
ennasus: Bra att du är så nöjd nu då! När va det du op dej senast?
Abra: Men det låter ju jätte bra. Tack för svaret. Soft touch vad är det för nått?
Jag hat tänkt att ha anatomiska gelehallon. Men jag läste någonstans att har man hängtuttar innan så blir resultatet bättre med runda gelehallon. Men det är väl en sak som avgörs från fall till fall..
Är nyfiken på om någon har samma mått som mig och hur mycket ni har i implantatet. Jag är 173cm lång väger 65kg...
Jag har gjort ristestet idag och jag tyckte 300-350 var okej..Men 400 kändes för mycket.