Bröstförstoring 10
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Kalasannah: Visst är de tråkigt att folk inte kan hålla saker för sig själva. Jag har berättat för några kompisar som diskuterat de vidare med andra gemensamma vänner och förmodligen andra också... :( Känns trist men nu vet jag vilka jag inte kommer berätta saker jag vill hålla hemliga för i framtiden. Kram
Jag har en liten 75B (utammad).har alltid haft små bröst och velat op dem, och nu är de dessutom "tomma". Läntar sååååå mkt till måndag
gabbe: OK. Har du gjort det berömda "ristestet" än då?
smilla20: Triumph har många fina och sköna bh.ar utanb bygel... Kolla på deras hemsida. Även Kalvin Klein har det, fast de brukar va lite enklare i modellen kanske, men det gillar jag. Är ju en smaksak vad som är snyggt, så svårt att tipsa pga det. Ang. att kunna lita på kompisar - jag håller med dej, alltid har man lärt sej nåt iaf. Men sen tycker jag iofs att det beror lite på hur och varför de berättar vidare om min op - om det är på ett "positivt" och "beundrande" sätt, typ "det har jag också velat göra länge! Häftigt!", eller om de berättar om det på ett negativt sätt för att få en att framstå som man är korkad som gör det, typ.
KalasAnnah: Jo, förstår att du blev besviken iaf. När jag berättade det för en nära kompis t.ex., så frågade hon mej först om det va OK att hon berättade för sin sambo, och det va det för min del - jag känner ju han med.
Sen va jag och sambon vi bortbjudna på en grill-middag nyligen, och så försäger han sej såklart då han fått en del alkohol innanför västen, säger att "..Och så har hon fått större bröst också!" och flinar (vi pratade om vikt och så, och jag sa att jag faktiskt gått ner en del på sistone, fast jag levt som vanligt och inte bantat)... Jag "räddade situationen" genom att säga "Ja, det ser det ju nästan ut som ja´!" För de vi va hos har jag inte berättat om min op till, och det vet han.*suck*.....
Idag va jag iaf på stranden och solade några tuimmar - ser ut som en rödflammig kräfta nu eller nåt . Tog premiärdoppet för i år, va rätt kallt men skönt sen. Har inte heller hunnit med att va på beachen nåt i sommar än (- op mej ju i juni när det va så varmt), och det va rätt förvånande faktiskt att jag märkte att en massa killar kollar mer på mej nu. För jag har ju redan vant mej vid mina E-kupor, och tycker inte de alls är så värst stora nu...
Men det tyckte tydligen en hel del grabbar - av deras blickar att döma!
Men det va kul - fast ovant!
Visst har killar även kollat på mej förut med iofs, men ännu mer nu. Jag hade en vanlig, enkel svart bikini med halterneck och boxertrosor, va ingen push-up eller vadderad alls. Men det blev allt en skitsnygg klyfta iaf!
Men det va kul måste jag erkänna - att känna sej betydligt mer bystig och kvinnlig än tidigare! fast jag INTE gjort op alls för nån annans skull, för att få mer uppmärksamhet eller så - nej, sån är inte jag. Har bara op mej för min egen skull - helt sant! Men visst är det en "positiv bieffekt" att killar kollar extra nyfiket - och tjejer mer surt! Ha ha!
Så typiskt tjejer...*suck*
T79: förstår dej!! Jag va oxå skiiitnervös innan!!! Men det kommer säker att gå bra och bli jättefint ska du se! Och tänk på det min mamma sa ibland när jag va liten "Vill du bli fin får du lida pin". Och pinan är kort, och helt klart värt det!
(Tycker jag iaf.)
Oj oj oj vad mkt jag skrev nu då! Ooops! Bäst att sluta innan det blir ännu mer - locket på nu!
Jo, en sak till:
JAG ÄÄÄÄLSKAR SOMMAREN!!!!!!
((Kram))
Smilla20- Jag ska opa mig i Örebro hos Helsing, jag har bara varit på en underöskning & då pratade vi inte om strl..
Ska dit igen den 23 aug´. de är då jag måste ha bestämt mig.. men jag har iiiingen aning.. :S
Abra
Jag har lagt in 310cc FM anatomiska geléhallon, inte soft touch. Är det stor skillnad på soft touch och vanliga? Det kom inte på tal ens vid min konsultation, inget jag tänkte på heller...kanske blev lite för ivrig jag hade ju längtat så himla länge efter nya tutts. Det som jag tycker är negativt är att de är så himla perfekta, jag skulle hellre haft ett par vanliga, mjuka lite "begagnade" tuttar, det skulle kännas mer naturligt efter att ha fött 5 barn, men det var ju rätt omöjligt att få när man har en 70 AAAAAAA med ett minus efter i utgångsläge
.
Nu är de en 70 D, 88 cm omkrets över bysten. Jag gillar dem även om de ser onaturligt perfekta ut för en som fött 5 barn, det enda är att jag längtar tills de blir lite mjukare. Fast de har ju förstås mjuknat en hel del sedan op:en.
Jag började inte med barn tidigt, fick min förste vid 29 år och min siste vid 38 år, och det var 2 år sedan om 11 dagar (barnkalasdags igen).
Om att röra på sig...jag är en sån där som har svårt att göra ingenting...om jag inte fastnar i en bra bok då, fast då brukar jag läsa samtidigt som jag fixar mat, slänger in tvätt, dammsuger, ha ha, ser nog rätt kul ut när jag tänker efter. Försöker ta mig tid till att åka iväg på "riktig" träning en gång i veckan, innan ungarna tränade jag 4 dagar i veckan...suck, det var då det. Har du nåt träningstips vad som är bra om man vill träna rumpa och ben och armar?
Core tycker jag är jättekul, bor i en småstad så någon organiserad pilates-träning finns inte, men det är nåt jag är sugen på, är det kul/bra/effektivt?
Kram kram
Hej Snuttungen och alla andra tjejer här!
Är också ny här. Jättetrevligt att läsa alla inlägg och ta del av era erfarenheter.
Jag har ett bra tag gått i tankarna på en bröstop på VK. Är egentligen inte osäker på att jag vill göra en op, ej heller så mycket på storleken. (310cc eller 335 blir det efter konsultation hos Charles). Det jag däremot tvekar på är valet av implantat. De flesta som opererar sig på VK (& i Sthlm)lägger ju in anatomiska men jag funderar lite på runda. Jag har ammat ett barn och brösten är fortfarande hyfsat stora. Har full B/liten C idag men saknar mina riktigt fylliga och fina som jag hade innan jag fick barn, särskilt upptill har de liksom blivit platta. Anatomiska implantat står ju ut mer nertill än upptill, även om de iofs är högre än runda implantat. Hur upplever du de anatomiska och känner du någon som har runda och sett skillnaden? Hur mycket påverkas resultatet av storleken på brösten innan? Jag får för mig att eftersom jag ändå har en del bröstvävnad, särskilt nertill, så förstärks detta ytterligare med anatomiska... Runda kanske skulle jämna ut? Vore supertacksam för lite feedback från dig eller någon annan här på forumet för denna beslutsvånda gör att jag inte kommer mig för att boka ett datum för operation. Sedan är jag även osäker på om jag ska göra ett lyft. Charles sa att det är "gränsfall". Lät inte nödvändigt men kanske att det skulle bli ändå bättre resultat. Isåf blir det via bröstvårtan, inte ankarlyft. Har dock inte särskilt mycket häng och har fått för mig att när man lägger in ett implantat och fyller ut bröstet så minskas ett ev. häng också något. Stämmer detta?
Rat - Har för mig att du op dig på VK och att du i något inlägg skrev att du med facit i hand hade valt runda istället för anatomiska just av den anledningen jag skrivit om. Är jag ute och cyklar?
Polstjärnan: Jag hade ungefär samma förutsättningar som du! Hade också helst velat ha runda, men 'inga' kirurger i Stockholm gör sådana. Däremot är det tvärtom i södra delen av landet. (Konstigt!) Orkade inte gå på fler konsultationer än två och envisas utan litade på min kirurg.
Det blev alltså anatomiska och därför inte den fyllighet upptill som jag så gärna hade velat ha. Men annars anses dom 'skitsnygga' och jag är mycket nöjd. Lyfte lite kring ena bröstvårtan, för den har alltid varit 1 cm längre ner. Ärret är nästan osynligt.
Vill du verkligen ha runda, så försök att kämpa för det. Var envis och be kirurgen förklara varför anatomiska anses så bäst.
Jag har soft touch för att läkaren rekommenderade det. En bekant vanliga, för hennes storlek fanns inte i soft touch. Vi har svårt att känna skillnad.
Swing skrev:
Jag hade ungefär samma förutsättningar som du! Hade också helst velat ha runda, men 'inga' kirurger i Stockholm gör sådana.
Men jag ska operera mig i stockholm och ska ha runda implantat så det stämmer ju inte.
Swing - Tack för ditt svar! Det var kanske ditt inlägg jag läste en gång.
Ja, konstigt att det är sådana geografiska skillnader! Träffade en tjej när jag var utomlands för någon månad sedan och vågade mig fram för att ställa lite frågor. Hon sa då att kirurgerna är sponsrade och hennes tro var att detta är en stor anledning till varför kirurgerna nästan uteslutande arbetar med ett visst implantat (deras personliga preferens och kompetens spelar förstås också roll). Känns lite svårt att stå på sig gentemot kirurgen bara när man samtidigt vill tro att han vet bäst... Roligt att du trivs med dina bröst. Skönt också att höra att ärret efter lyftet knappt syns. Skulle nog vilja göra ett litet lyft men vill inte ha fler ärr än nödvändigt. Vad har du för profil? OM jag tar anatomiska funderar jag på att välja MF. De är ju trots allt lite rundare i formen.
Om du skulle göra om dem idag, skulle du ta runda då?
Juni2008: Var ska du operera dig? Föreslog kirurgen runda utifrån dina förutsättningar eller var det ditt eget önskemål?
Polstjärnan
Nog kan du få runda på VK om du vill. Charles frågade mig om jag ville ha runda eller anatomiska.
Swing
Skönt att höra att du och din väninna inte kan känna skillnad på vanliga och soft touch. Jag har funderat lite på om jag skulle uppleva mina mjukare om jag hade haft soft touch, men då kan jag sluta fundera nu.