• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • Abra

ramlösa: Va så lite så! Ska du op dej med, eller har du inte bestämt dej?...

Persnilia: Men då kan du ju ta det lite lugnare med "kurerandet" eg. va? Jag tror att det är viktigt att man äter rätt och riktigt, motionerar på nåt sätt, dricker mycket vatten, inte röker och inte dricker för mkt alkohol och att man sover iaf 7 h/natt - det är viktigare än vitlök, c-vitamin och allt sånt - iaf om man inte ens känner några symtom på förkylning. på så vis stärker man kroppen inifrån, och gör att den har större chans att återhämta sej snabbare efter ett så stort ingrepp som en bröstop ändå är.

snuttungen: Så du har så många barn du alltså? Började "producera" tidigt alltså, eller?... Själv har jag ännu inte börjat faktiskt, fast jag är 31 nu - tänker att jag har några år på mej än, och känner eg. ingen bråska...

Du verkar ju röra på dej en hel del iaf! Inte dåligt, fast du har så mycket att stå i, med småbarn, trädgård och allt! Jag har ju liksom bara mej själv att tänka på - är betydligt lättare då ju!

Få jag fråga dej... Hur mycket la du in, och "vad" liksom? Vad har du för bh-storlek nu, och omkrets över brösten? Tog du "soft touch"?...

Själv har jag som sagt 98 cm och 75E (anatomiska FF, soft touch), och jag tycker eg. oxå de är jättefina i formen - men tycker ibland att de kanske blev lite för små iaf... FAST jag har E-kupa! Man vänjer sej fort måste jag säga! Men jag är eg. nöjd som det är, och vill ju inte ha några "jätte-jätte"-bröst eg. heller, blir så otympligt då man tränar - plus att jag vill att det ska se så "naturligt" ut som möjligt.

T79: OK. Vad har du för bh-storlek nu då?

Juni2008: Blev du nöjd då? Känns den "stor" nu va? Vad tog du för storlek?

Har ni varit på stranden än och solat nåt då?

Själv ska jag ge mej ut imorgon iaf tänkte jag, får ha en bikiniöverdel som inte tejpen syns i - tror den inte kommer synas nåt iaf.

((Kram))

• KalasAnnah

hej hej alla

skrev ett långt inlägg i går, men det gick inte att skicka eller så hamnade det i något filter.
    Hur som helst så skrev jag om kompisar som berättade vidare om op även om jag hade sagt att de inte skulle. Men så här i efterhand så känner jag att jag inte orkar bry mig om att det kom ut bland våra kompisar, eftersom vi alla umgås ganska mycket så skulle nog de flesta se skillnad förr eller senare. Jag menar är man på stranden tillsammans så lär man se skillnad, även om jag inte har några jätte bröst.
    Jag kan inte säga att jag håller med Brudgum 2008, men visst vissa tjejer sprider ett ryckte som löpeld. Fast jag tror att skvallerkärring är en livstil och inte ett kön. Jag har en killkompis som antagligen skulle spricka om han inte fick berätta vidare saker.

Har snart gått 6 veckor sedan op, har börjat använda bygelbh lite ibland, om man ska på fest eller så, men på jobbet så funkar det bra utan byglar. men det blir ju helt klart snyggare form o lyft med bygelbh. Känner mig riktigt fin :)

Nä nu skriver jag inte mer om ifall att det blir knas igen.

ha en trevlig dag i solen

kram kram

• Juni2008

Abra

Det passade fint men så klart stor över brösten.
    Jag tog en medium som motsvarade 80cm runt om.
    Sen tog jag den för kupstrl c-e eller vad det stod på den.

• gabbe

Har bokat tid för konsultation idag! Tyvärr lååång väntetid, inte förens oktober. Men man ska ju ändå vänta minst 6 mån efter avslutad amning innan man op. sig och det är 4 mån nu. Kanske op blir efter jul...

• Abra

KalasAnnah: Ok. Men du bryr dej inte så mkt att de inte höll ett förtroende då? Men är ni alla kompisar och umgås, så kan jag ju förstå. Men iaf... Jag skulle bli besviken på folk.

Jag har oxå bygelbh när jag går ut, och visst är det snyggt! tillvardags har jag mjuka utan bygel, eller ingen alls (hemma). Jag känner mej inget öm alls på ärren längre.

Juni2008: Men det verkar ju bra att den passar till många storlekar. Hur många cm omkrets har du under brösten förresten? (Sälv har jag 77.)

gabbe: Kul! Vart ska du på konsultation då?

• gabbe

Abra: På Carlanderska hos Claes Lossing i gbg. Har en kompis som gjort sin op. där. Vet inte om jag ska gå någon annanstans oxå, hon är väldigt nöjd i alla fall.

• smilla20

Hej flickor! vilket häärligt väder vi har fått! om en vecka kommer ja va så nervös så ja kissar ner mig nästan. Nämligen op den onsdag nästa vecka.
    Har ni inga tips på SNYGGA bhs utan bygel?
    puss å kram

• KalasAnnah

Hej

Abra- jo klart jag blev besviken på att de berättade vidare, men samtidigt så hade jag nog också berättat för min man om någon kompis skulle operera sig. Eftersom vi är fyra par där alla är gifta och vi umgås mycket, så visste jag nog redan innan att alla kommer att veta det. Men samtidigt så tycker jag ändå att ett förtroende är inget man sviker. Så jag blev besviken, men så här i efterhand så är det väl inget direkt att göra åt, och vi är ju trotts allt bra kompisar. Men sen vill jag inte att alla andra kompisar runt omkring ska veta, det är det jag är lite rädd för, att vissa inte kan hålla tyst till de ytliga bekanta, men då får man ta det när det händer.

Ska kanske till stranden o ta sommarens först dopp efter jobbet ikväll. kul o visa upp sig i bikini. ja kanske inte visa upp sig direkt :) men det är ändå kul att jag känner mig bekväm i bikini och utan en massa knöliga kuddar som aldrig torkar :) blir så glad när man tänker på vilken frihet det är utan alla inlägg, och tröjer och toppar som sitter kanon bra. Detta är verkligen något av det bästa jag någonsin har gjort.

Nu ska jag tillbaka till jobbet, ha de bra alla

kram kram

• yme

Heej ny här, ska göra min op i september *längtar*
    men jag är osäker på storleken!
    450 eller 500cc, gelè hallon.
    Har en b nu.. 1.68, 57 kg.
    helt förvirrad :S

• smilla20

yme: hej å välkommen :)
    Verkar som du har ungefär samma mått som mig och jag ska ha 400cc resp 450cc då jag har olika stora bröst.
    Var ska du opa dig ngnstans? vad har din kirurg rekommenderat?
    Kram!

Svar på tråden Bröstförstoring 10