• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • Misha**

prinsessan_ : det var så lite, bara fråga på om du undrar något. Här inne är vi många hjälpsamma själar:)

Ett till kul grej! Hittade en massa statistik på energiförbrukning efter olika typer av operationer, ska länka dem senare. Det visar sig att kroppen förbränner dubbelt så mycket energi under läkningen efter en större operation jämfört med normalt (vilande tillstånd). Det innebär även att man bryter ned musklerna till det dubbla. Skitbra för de bantande..men värre för oss som vill behålla muskelmassa:( Gäller alltså att försöka äta ordentligt efter operation (yeah, right! lycka till), trots att man bara ligger stilla hela tiden.

• Polstjärnan

Björk00: Tack för ditt inlägg. Känns alltmer som att det får bli runda. Var opererade du dig? Finns det olika profiler (som med anatomiska) även på runda implantat eller är det "ett för alla" (förutom storlek då givetvis)?
    Vet du om ett runt implantat "lyfter" bröstet så att man får mindre häng? Jag har lite, lite häng efter graviditet och amning och tvekar på om jag ska lyfta dem också.

• Juni2008

Polstjärnan

Jag ska operera mig på Eriksbergskliniken och han och jag tyckte att dom runda skulle passa bäst på mig.
    Har ammat två barn och ville inte ha mer droppformat en vad jag har nu.

• Abra

Killan:då har vi unjefär samma mått då. Jag är 1,76 och väger 68 kg, hade liten 75C innan op. Jag la in 375 ml. "Soft touch" är ´precis som det låter den mjukaste varianten av "geléhallon".

Polstjärnan: ristestet går till så att man tar okokt ris i en nylonstrumpa (funkar med bulgur oxå, om du vet vad det är? Och även med mjöl i påse) och då är 1 dl=100 ml silikon. Sen bestämmer man sej efger att ha provat i olika bh:ar och så - för en mnängd som känns bekväm och bra till ens kropp - och plussar på 50 ml i silikonmängd - för det är vad som "förvinner" om man har implantatet bakom br.muskeln.

prinsessan: Ang. 6 efter op så hade jag det väl efter ca 1,5 v. Man är ju så öm först, så då har man ju ingen lust. Men sen man kan rumla runt lite som man känner för, på alla möjliga roliga sätt - det har funkat bra för mej i en ett flertal olika positioner, så att säga. Iofs ska man ju inte massera "geléhallon"-implantat efter op (som man ska med släta impl.), så jag vet inte om det eg. är bra att ens partner masserar boobsen för mkt, så att säga... Han får väl va lite försiktigare än vanligt, iaf den första tiden - kanske säkrast! Har hört att Carolina Gynnings sillisar sprack när hon hade för hett sex, men jag hoppas att det inte är nån större risk iaf! Hmmm....

Misha**: Tusen tack för länken till tränings-sidan - ska sparas! Och skriv gärna hit om du hittar de andra länkarna om viktminskning etc efter op - energiförbrukning. Är kanske därför jag gått ner i vikt efter op då!! Eftersom jag ju brukar träna mkt annars, och ätit som vanligt. Men smalare har jag blivit iaf - har t.o.m. folk sagt till mej! Men inte mej emot eg.! Mår ju bra i övrigt, och jhar börjat träna lite smått nu igen 6 v. efter op. Det stack lite i ena bröstet då jag körde spinning i högt tempo för några dagar sen - undrar varför... Nån som kännst liknande el. har nån teori?... annars har jag iaf inte förlorat nåt värst i kondis, är ju skönt. Har cyklat mkt ute och så.

Kul förresten att ni är fler "bröstvänner" som hittat till vårt lilla krypin här! Varmt välkomna - känn er som hemma!

((Kram))

• Abra

Förresten - ang runda geléhallon, så har jag läst nånstans att det finns i 2 olika modeller - ena är högre upptill har jag för mej.

Och jag tror att det är att rekommendera runda till er som har mer naturligt häng innan, för anatomiska är ju mer naturligt häng i modellen, så att säga - och det vill ni väl inte ha mer av.

Jag tror dock inte att det alltid är nödvändigt med lyft - för runda impl. fyller ju upp mkt av huden, kan kanske se mer "onaturligt" ut med även lyft. Riktiga bröst ska ju ha iaf lite häng, det tycker iaf jag ser snyggast och mest naturligt ut. Va därför jag ville ha anatomiska, för jag hade inget naturligt häng liksom, utan väldigt fasta. Själv tycker jag det är det fulasyte som finns med klotrunda sillisar som sitter som 2 bollar på var sida av överkroppen typ... A'la Slitz...

Ang. hur silikonbröst känns, så är iaf mina unjefär som mina vanliga va, och jag har "soft touch" geléhallon alltså. Men så hade jag iof väldigt fasta innan med.

Kom på att det va nån som oxå frågade om varför anatomiska är dyrare, och det är de pga att de är dyrare att tillverka tydligen. Sen behövs det ett bredare snitt för att få in dem (de kan inte vikas så mkt för då kan de gå sönder), så snittet blir ca 1-2 cm längre än om man har runda, men det har ju inte nåt med priset att göra. Och visst är de svårare att få att sitta snyggt, men en kirurg som är van vid anatomiska kan (oftast) sin sak väldigt bra (- som Charles på VK).

Jag har märkt att många kirurger räds de anatomiska lite, och det har jag en stark tro att det beror på att de helt enkelt är svårare att få att sitta snyggt i fickan de gör i bröstets bindvävshinna - så det kräver en riktigt duktig kirurg - är ett precisionsarbete mer än att lägga in runda ju.

That´s it gott folk!

((Kram igen))

• Killan

Abra: Tack för svaren.

Vad är avgörande i valet mellan soft touch och motsatsen?

När ni har vart på konsultationsmötena har ni haft med nån närstående då?

• ennasus

Abra:
    Jag opererade mig 19 juni nu i år dvs 7 veckor sedan.
    När det gäller lyft eller inte så behöver man ett lyft ifall huden är uttändj på det egna bröstet. Min kirurg förklarade för mig att om jag inte gjorde lyftet skulle jag få så att säga dubbla bröst det man fyller på under bröstmuskeln töjer inte ut det som finns på ovansidan. Jag trode själv att det var så och eftersom jag skulle lägga in så mycket (600) trodde liksom att det skulle spänna ut allt.
    För alla som ev. hajar till på mina 600 jag fick en slutstorlek på 70F är 168 cm 55kg men ingen har sagt att det blev to much passar jättebra de är väldigt fylliga och ser inte ut som värsta siliconbomberna.

• Lillah

Hej!
    Jag är ny här...
    Intressant att läsa om allt som ni skrivit:) Jag ska operera mig om en månad. Spännande o lite läskigt.
    Jag har varit på två konsultationer. Ena läkaren sa 450cc och den andra 500cc. Jag har 75B idag. Jag sa att jag inte vill ha allt för stora. Såg en bild som jag tyckte såg bra ut o visade den. Den tjejen hade fylliga, fina inte allt för stora bröst.
    Jag blev lite förvånad att dom sa så mycket cc men sen förklarade dom att allt beror på storlek kring byst, kroppsbyggnad mm. Jag är ganska bredaxlad, former. Normalvikt. Om man tar för lite då så blir det för mycket mellanrum.
    KOm gärna med synpunkter!:) Det är jätteroligt att läsa det ni skriver:)
    kram

• Lillah

Är det någon som har erfarenhet av ERiksbergskliniken o Leif Perbeck? Konsultationen var snabb men han verkade veta vad som gällde o vad han pratade om. Han har väl jobbat med bröst i nästan 20 år, även cancerpatienter.'Han tyckte 450cc, runda,gelehallon. Mjukhetsgrad 2

• Killan

Fler frågor

Är det nån som har förminskat vårtgårdarna och eller flyttat upp dom? Hur vart det med känseln efteråt fick ni tillbaka den helt eller bara delvis?
    Jag vill förminska mina men jag är rädd att förlora känseln helt..

Ha en bra dag

Svar på tråden Bröstförstoring 10