Bröstförstoring 10
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Tjejer,
Hur känns era opade tuttar? Är de lika härliga och naturliga som riktiga?
Är rädd för att vakna med två apelsiner innanför huden.
Misha...
Jo jag måste nog göra lyft med i vilket fall..Man får väl nöja sig med att dom blir 100% snyggare än innan...hi hi
Hej alla!
Min man och lille sonen är bortresta i helgen så jag har lite "egen-tid" = härlig lyx för en småbarnsmamma. Har suttit en hel del här vid datorn men igår gjorde jag annat och OJ vad mycket som skrivits sedan sist jag var inne! Kul!
Prinsessan: Jag är också en "tänkare" och väger alltid för- & emot och detta beteende fördröjer ju ofta ett beslut men till slut ska nog också vi komma fram till något. Ja, ska bli roligt att följa dig med och se hur det slutar. Vi kanske hamnar där på VK samtidigt. Vore rätt roligt.
Ang. illamående efter narkos så är detta väldigt individuellt. Jag blir tyvärr väldigt illamående av narkos (kräks t.om)och mår inte heller bra av starkare smärtlindring som ketogan (tror jag man ofta använder) eller morfin. Illamåendet är dock (för mig) snabbt övergående så om du drabbas behöver du förhoppningsvis inte må dåligt så länge. Jag har upptäckt att "Primperan" hjälper mig bra mot illamående samt ger en skön avkopplande känsla. Kommer absolut be om det när det är dags.
Abra: Tack för tipset om att lägga runda implantat framför bröstmuskeln. Är dock lite tveksam eftersom denna metod försvårar en mammografiundersökning samt chansen att upptäcka ev. förändringar i brösten mer än om implantatet läggs bakom. (riskerna som snurrar i huvudet igen..)
Snuttungen: Hoppas ni har/har haft en riktigt mysig helg tillsammans! Min man och jag firar också 1-årig bröllopsdag snart. Visst har det första året som "fru" gått fort?!
Misha: Jag trodde att ett implantat (oavsett vilket) alltid fyller ut huden och lyfter något men då har jag tydligen missuppfattat det. Har dock sett på för- & efterbilder utan lyft att bröstet sett mindre hängigt ut men det kanske bara är en optisk illusion för att brösten är mer "jämna", dvs ungefär lika fylligt upptill som nertill.. Jag funderar på att göra operationen utan lyft, se hur de blir och om jag inte känner mig nöjd, lyfta i efterhand. Frågade Charles om detta och det var inga problem att göra det senare (förutom att det blir dyrare och ytterligare ett ingrepp förstås). Eftersom jag vill ha runda kanske det bara ser fint och naturligt ut med lite häng.. Jag är nu 33 och blir inte yngre och kroppen har ju börjat åldras nu (även om man försöker hålla den i trim ) och jag tycker det ser lite konstigt ut med helt perfekta, till synes unga och fräscha bröst om resten av kroppen börjat hänga *ha ha*. Jag kommer ju förhoppningsvis ha dem om 8 år eller så också och då har man passerat 40.
Nu blev det lite resonerande med mig själv här. Känns som att man blir lite klokare i sina funderingar av att lägga ut dem här... och så kan man ju få lite intressant feed back förstås!
Har förresten läst om en träff som några av er tjejer haft tidigare. Var det trevligt? Vad gjorde ni? Åt middag, drack vin och jämförde era fina bröst? Måste varit trevligt att träffa "likasinnade" på det planet, dela erfarenheter och träffa de tjejer ni pratat en massa med här i forumet.
Lite synd förresten att VK inte har några bilder alls på tjejer med runda implantat.. Skulle vilja se Charles "jobb" med runda också. Undrar varför det är så när han tydligen även opererar runda (jag trodde först att han bara jobbade med anatomiska). Kanske ska fråga honom...
polstjärnan,
tack för ditt svar. ja, det har varit (och är fortfarande) många rundor fram och tillbaka. när jag väl har bestämt mig för en framtida bröstförstoring så blir jag osäker igen. och mitt i all osäkerhet och rädsla går jag runt hela tiden och riktigt längtar efter större bröst.
det är så märkligt.
börjar att känna mig fixerad nu när jag väl har börjat tänka på möjligheten.
och skräckslagen när jag tänker på riskerna. huvaligen.
ska dock prata med min mamma och min sambo för att få lite stöd. sedan får tiden avgöra. har ju velat detta i nästan 10 år nu. så någon gång blir det nog.
här är föresten ett jättebra forum för er som har frågor kring bröstop:
www.plastikkirurgiforum.se/broestfoerstoring/
Prinsessan: Tack för tipset. Kul med ett till forum att kika i och få lite information och feed back.
Ingen som vill berätta hur era opererade bröst känns? Kom igen nu tjejer ;)
Imorgon 7.30 e det min tur att opas :) Ska bli såå spännande att se resultatet. Ska även göra lyft och hoppas att jag får den formen jag vill ha (runda,fina). Vill absolut inte att de ska se ut som de gör idag bara större. Kram
T79: Oj, vad spännande! Jag håller alla tummar jag har! Gör du dessutom ett lyft behöver du absolut inte vara orolig över att formen kommer se ut som innan..
Polstjärnan: Den närmsta tiden efter operationen kommer sannorlikt brösten se betydligt mindre hängiga ut, eftersom huden stramar emot. Men sen, när huden töjts ut, kan brösten komma att hänga igen. Tyvär är det så att hängbröst ofta beror på dålig elasticitet i huden, och det gäller även efter en op. Väljer man göra ett lyft tar man bort en del av huden vilken minskar den effekten. Att poängtera: hängiga bröst behöver inte alltid bero på dålig elasticitet, och i dessa fall innebär en förstoring ett "gratis" lyft.
prinsessan_: det har bara gått drygt tre månader sen op så jag vet inte hur den slutgiltiga konsistensen kommer att bli;) Talade med en kompis som gjort sina för 6 år sen, hon sa att det tog 1-2 år tills hon brösten fått sin slutgiltiga form och mjukhet. Än så länge känns inte mina bröst i närheten av så mjuka som naturliga. Men de blir mjukare för varje dag så jag har goda förhoppningar:) Dessutom känner jag implantatens kanster ganska tydligt, trots att jag har dem under muskeln, men det minskar också med mjukheten.
kanter ska det stå..inte kanster