Bröstförstoring 10
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Misha**: Du skrev: " Inte heller att lägga alltför mycket vikt vid det materiella, typ klinikernas utseende, havsutsikt mm..det kan annars lätt bli ditt livs dyraste spa-behandling "
Jag kände det som en liten "pik" mot vad jag skrivit om VK, och det gillade jag inte riktigt. För NATURLIGTVIS är det ALLRA viktigaste kirurgens kompetens, specialinriktining inom plastikkirurgi (allra helst!), hur många som blivit nöjda med resultatet, antal anmälningar och vilka, hur man blir mottagen och behandld etc.! Blir faktiskt lite irriterad på att bara för jag skrivit att VK är som ett "SPA" och att all service ingår etc - så innebär det ju inte att DET på nåt sätt skulle vara det avgörande i mitt val av klinik och kirurg! Herregud - der skulle ju va urfåningt! Jag tar det väl EN gång till:
Varför jag valt VK och varmt rekommenderar det stället att op sej på till andra personer, är I FÖRSTA HAND pga följande faktorer:
1) Charles omtalade skicklighet som kirurg - många är toppennöjda med resultatet och omvårdnaden
2) Hans specialinriktning bröstkirurgi - han är en av de allra bästa i Sverige och föreläser ute i Norden och Europa om sin speciella metod att op (mättekniken etc) - är en populär föreläsare inom bröstkirurgi (han har alltså en speciell mätteknink som han själv utformat - en riktig perfektionist alltså! )
3) Att han har bara ett fåtal anmälningar mot sej
4) Hur jag blivit bemött av sköterskor på kliniken = väldigt bra
5) Att det ingår övernattning på kliniken och dygnet runt service, att de verkligen månar om en, och det känns som äkta, varm omtanke.
Jag skulle VERKLIGEN dra öronen åt mej om kliniken hade som policy att skicka hem en efter en bröstop - det kan ju bli inre blödningar och andra stora komlpikationer - särskilt det första dygnet - och man är dessutom väldigt svag, mör och öm. En klinik som vill skicka hem en efter op skulle jag tycka va oseriösa och inte tog det ansvaret över en som jag tycker de ska efter en sån omfattande op. Tyvärr skickar förvånansvärt många kliniker i Sverige hem folk samma dag som de opererats = verkligen jättedåligt tycker jag!!
...Och ALLT annat - som att VK verekligen är som ett SPA - det är ju bara BONUS och inget annat! Absolut inte AVGÖRANDE för mitt val av klinik!
Hoppas jag slipper nämna detta ÄNNU en gång...*suck*...
Misha** (igen): Jag är inte "sur" på dej - gilar vad du skriver annars jättemkt! Så tro inte nåt sånt... Blev bara lite "putt" på att det positiva jag skrivit om VK tas med nån slags "ironi", och det gillar jag inte. Men men - nu har jag fått ur mej det iaf! Så nu vet ni andra det oxå!
Ang. att brösten känns kallare ibland - undrar vad det eg. beror på? Att det inte alltid känns så alltså?...
Kul att du kan träna som vanligt utan att det gör ont redan! Men bra att du är extra försiktig med bröstövn., ska jag oxå va ett bra tag bramöver - i iaf 6 mån efter op. Jag känner som sagt inget alls längre i bröstmuskeln - inte vid nån rörelse nästan. Jag har dock inte tränat som förut än - så jag får väl se hur det känns då när jag börjar mer med det nästa v.
Just det - tänkte berätta om en lite småpinsam "biverkning" som blivit efter op: mina bröst kan PRATA!
Nej - men nästan - det ser typ så ut!!
Alltså - de RÖR på sej då jag rör på bröstmuskeln - helt vanliga vardagsrörelser alltså!
Och i helgen då jag va ut på krogen och stod vid baren i urringat - så plötsligt rörde sej ena bröstet då jag gjorde en viss rörelse med armen - det liksom "hoppade till2 lite - och killen bredvid kollade lite extra!*fniss*
Men det kanske inte är nåt som märks jättemkt av andra?! Hoppas inte!
Har ni andra oxå "pratande bröst"???
((Kram))
Misha**: Bra tips du gav om att välja rätt klinik.. Håller helt med dig :)
En sak till, vissa av anmälningarna till HSAN kan faktiskt helt vara på grund av att kunden inte blev nöjd, inte pga att kirurgen gjort något fel..
Abra: Mina är inte kallare och jag har full känsel på brösten, tycker att dom blivit mer känsliga nu efter op :)
Det där med att brösten "hoppar", det gör dom på dom flesta (om inte alla) som har implantaten under bröst muskeln..
Tror inte att det är så många i ens omgivning som ser det, endast vi som är bröstgalna :)
Däremot är det ganska många som byter placering från bakom till framför muskeln, för att dom störs av hoppandet..
rosali1: OK. Har du oxå geléhallon eller?
Och känner du många personligen alltså, som pga "hoppandet" bytt till framför br.muskeln?... (Det skulle iaf inte jag göra, SÅ mkt stör det ju inte...)
rosali1 (igen): När va det du op dej förresten? Och vart? Hur mkt la du in?... (Minnet... )
Imorgon vid den här tiden är nog min operation klar. Gulp! Min kära mor ska skjutsa mig imorgonbitti(ni kanske minns att de va ja som va såå rädd för att berätta för min mamma) så det känns bra. Jag drömde att min op gick åt skogen :) verkligen åt skogen.. Kram tjejer!
Smilla20: Det kommer nog gå jättebra ska du se. Skönt att det verkar gått bra att berätta för din mamma & att hon t.om. skjutsar dig till kliniken. Var är det du ska operera dig och vad ska du göra? Önskar dig jättelycka till! Berätta sedan hur allt har gått!
((kram))
polstjärnan: ja de känns bra! ska opa mig hos andres liss på liss&liss i uppsala. Ska lägga in ca 400cc, runda gelehallon! Självklart uppdaterar jag er! Stor kram!
Abra: Jodå, det var en solklar pik, det kan jag inte förneka. Dock inte till dig personligen utan snarare till den dialog som hölls i tidigare tråd som jag blev lite irriterad på..men det är helt släppt nu:) Jag valde ju själv en klinik med "shysst fasad" av samma anledning som du: jag trodde på kirurgen. Att Charles är mycket skicklig går knappast att förneka om man läser i denna och på många andra forum.
Jättebra kriterier du tog upp föressten! Nu har du redan hjälp prinsessa med halva jobbet. Jag trodde föressten inte att Charles hade några anmärkningar öht. *Nyfiken på vad* Det är absolut viktigt att känna att kliniken vill ens bästa, även efter operation, precis som du beskriver! Jag tycker även man ska kontrollera vilket ansvar kliniken tar för ev. korregeringar, om resultatet inte blev tillfredställande (fula ärr, på något sätt missfomade osv)
Rent allmänt skulle man kanske kunna jämföra att välja kirurg med att välja frisör: Det är inte alltid frisören inne i centrum med shysstas lokaler som gör den bästa frisyren för just dig. Allt handlar om kommunikation. Olika människor passar med olika frisörer. Desamma gäller för kirurger. Det är viktigt att hitta en kirurg som förstår vad just du är ute efter..för hur ett par snygga bröst "ska se ut" finns det inga svar på- det är högst individuellt. Därmot kan en stor kundkrets hos en frisör (kirurg, whatever) vara en stark indikator på många nöjda kunder- och då höjs naturligt priset (utbud-efterfrågan..ja, ni fattar!)
Rolasi1: Absolut. I de flesta fall där kunden blivit missnöjd handlar det om bristande kommunikation och orimliga förväntningar. Att vara extremt påläst och ställa många frågor minskar riskerna..
Att boobirarna hoppas blir ju en ganska naturlig effekt av att ha dom under bröstmuskeln. Själva musklen är ju aldrig riktigt stilla;) Därför väljer ofta tjejer som tävlar i fitness att lägga dem över muskeln, dels för att slippa "gropen" som bildas när man flexar, dels för att det kan vara besvärande när man tränar. Själv kommer jag ex. inte ha på mig tighta linnen på bänkpress-dagarna;)
Angående att brösten känns kallare ( samma på mig! ) så blev jag varnad av en kompis precis efter operationen att ta på mig lite extra när jag var ute. Hon sa, vet inte om det stämmer alls, att implantaten blev kalla snabbare, och så känns det iaf för mig. Så kanske stämmer det =)