• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 3

Oj, nu hade vår tråd stängts igen! Välkomna in hit, till vår tredje och näst sista tråd(!) innan det smäller!

Här är de tidigare trådarna

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 15:08
    Äntligen kan man uppdatera trådarna!

Här är vi som huserar här:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding

Jag hoppas att jag inte glömt någon! Isf ber jag så hemskt mycket om ursäkt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-24 07:19
    Ny medlem:

lillamini

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-30 23:28
    Ny medlem:

anneliec

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 17:05
    Del 4:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2560727.html

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3
  • mooogn

Wohoo, tre månader!

Jag är väldigt konfliktskygg av mig och vill att alla skall vara sams. Tycker att det här är jättejobbigt I.o.m att det blev mycket bröllopsplanering igår så kopplar jag ju ihop den tråkiga händelsen med den annars roliga planeringen. Tyvärr.

Jag skrev här för att jag behövde få lite pushning åt rätt håll, så tack 20071231/A! *kram*

• nyår07
    mooogn skrev 2007-10-01 00:12:12 följande:
    Wohoo, tre månader! Jag är väldigt konfliktskygg av mig och vill att alla skall vara sams. Tycker att det här är jättejobbigt I.o.m att det blev mycket bröllopsplanering igår så kopplar jag ju ihop den tråkiga händelsen med den annars roliga planeringen. Tyvärr. Jag skrev här för att jag behövde få lite pushning åt rätt håll, så tack 20071231/A! *kram*
    Ja, om tre månader är vi alla fruar!!
    :)

Trist att höra om bråket - men du ska se att det går över. Grälet berodde väl inte på bröllopet eller??

Vi hade middag med svärisarna i fredags med planering, och det var supermysigt. De bjöd på bubbel och mat!

Sedan ville de "lägga sig i lite" - men det tänker jag inte bry mig om. De saker som jag kan acceptera låter jag de göra, de saker som jag inte tycker de ska lägga sig i, gör jag ändå på vårt sätt.....
  • Pärlplattan

Våra stackars kompisar sa ingenting om våra t-shirtar förrän efter sådär 10 minuter i lördags. De såg lite frågande ut, men ingen sa någonting.. Men sen blev de glada och vi hade en jättetrevlig kväll!

På torsdag får vi förhoppningsvis fram något bra kort, så vi kan skicka iväg våra berättarkort. Förhoppningsvis alltså, annars vet jag inte vad jag gör...

• mooogn

nyår07: Nej, de bråkade inte om bröllopet utan om min och /den homosexuelle/ toastmasterns relation... Mycket obra.. Får skylla på vinet. Men min sambo sa att det inte var någon stor grej och nu känns allt mycket bättre igen

Pärlplattan: Jag måste ha missat era t-shirts! Vad stod det?! Jag förstår att det måste vara sååå svårt att inte berätta!

• nyår07

mooogn, skönt att höra att det inte gällde bröllopet iaf.

Den prästen vi trodde på, kunde/ville inte heller. Känns som om det är församlingen som ställer till det, för nu har 2 präster som låtit positiva helt plötsligt ändrat sig efter några dagars fundering.
    Frustrerande.
    Nåja, har några idéer kvar - sedan får jag riktig panik!!!

• lillamini

hej på er nu är jag "tillbaka" igen legat deckad i förkylning.

jag har en fråga.. vad gör man med folk som lägger sig i för mycket? jag pratade med min svärmor om festprogrammen (mina svärföräldrar är värdpar) jag sa att jag ville att dem skulle göras med samma stil som inbjudningarna med imbossa tryck och så och hon sa att jag inte skulle bry mig om det där för det skulle dem fixa.. och jag vet att dem har en förmåga att överdekorera så jag är lite orolig.
    kam inte säga ifrån.

vill oxå säga välkommen till anneliec!

• nyår07
    lillamini skrev 2007-10-02 10:46:55 följande:
    hej på er nu är jag "tillbaka" igen legat deckad i förkylning.jag har en fråga.. vad gör man med folk som lägger sig i för mycket? jag pratade med min svärmor om festprogrammen (mina svärföräldrar är värdpar) jag sa att jag ville att dem skulle göras med samma stil som inbjudningarna med imbossa tryck och så och hon sa att jag inte skulle bry mig om det där för det skulle dem fixa.. och jag vet att dem har en förmåga att överdekorera så jag är lite orolig.kam inte säga ifrån.vill oxå säga välkommen till anneliec!
    gör som jag gjort!
    jag har gjort utsidan, och ger vår toastmaster fria händer att göra inlagorna dock med "vårt" typsnitt.
    vill också ha samma tema på alla trycksaker, därav denna lösning.

sedan är det helt ok att säga ifrån, det är ert bröllop och ni som bestämmer hur festprogrammets utsida ska se ut, inte din svärmor!

lycka till!
  • Pärlplattan

mooogn - Det stod "Just married". Jag vet inte vad de tänkte när de inte sa något - att vi hade dem på kul kanske??

Insåg precis att vi kanske ändå, även om vi nu har gift oss, måste ha en lokal att ha festen i! Det hade jag totalt förträngt här uppe i min blå himmel.. Får kanske ta tag i det nu efter helgen då vi har varit iväg på vår härliga bröllopsresa i miniformat. (Märker ni att vi gör allt först i miniformat och sen i storformat - gäller ju att utnyttja sina möjligheter). Jag hoppas de har någon slags spagrej. Det ska jag banne mig kolla direkt! Jag är den förste att boka isåfall! En massage vore ju inte fel, det säger jag. Huga.

Har nu fått till en namnteckning - den var snygg så länge jag tränade, nu sitter den som en smäck på körkortspappret - SKITFUL. Men å andra sidan lyckas man ju alltid få till en härligt läcker bild, så det är väl kanske bra om namnteckning och bild går hand i hand.. Eller nåt.

Igår hittade jag stämplar och nån slags gelegrej som man kunde skriva med - det blev rätt snyggt, ser ut ungefär som embossing - jag funderar på det. Fast givet måste jag isåfall hitta en ny stämpel

• nyår07
    Pärlplattan skrev 2007-10-02 13:04:37 följande:
    Har nu fått till en namnteckning - den var snygg så länge jag tränade, nu sitter den som en smäck på körkortspappret - SKITFUL. Men å andra sidan lyckas man ju alltid få till en härligt läcker bild, så det är väl kanske bra om namnteckning och bild går hand i hand.. Eller nåt.
    Har också försökt träna in ny namnteckning, och det är inte lätt. M2B efternamn är fint, men blir inte fint a la min namnteckning.....tur jag har mer tid att öva...
  • Pärlplattan

nyår 07 - Verkligen! JAg tyckte det var rätt snitsigt som sagt, men det hjälpte ju tydligen inte när man ska ha ner den på ett papper för ett dokument tio år framöver..

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3