• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 3

Oj, nu hade vår tråd stängts igen! Välkomna in hit, till vår tredje och näst sista tråd(!) innan det smäller!

Här är de tidigare trådarna

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 15:08
    Äntligen kan man uppdatera trådarna!

Här är vi som huserar här:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding

Jag hoppas att jag inte glömt någon! Isf ber jag så hemskt mycket om ursäkt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-24 07:19
    Ny medlem:

lillamini

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-30 23:28
    Ny medlem:

anneliec

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 17:05
    Del 4:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2560727.html

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3
  • lillamini

Kan man ha små röda hjärtan på bordena? typ sånna paljett-liknande, färjerna går i rött, vitt o silver.. min dotter såg såna och vill ha det och jag blev lite sugen..men blir rädd för att et blir mycket.. men typ strö ut lite sånna ellet snökristaller... usch jag känner hur mycket jag tvivlar på mig själv..
    jag som kom in lite sent vet ju inte så mycket om hur ni ska el vill ha det kan ni inte berätta lite?

• mooogn

lillamini: För att vi skall kunna se dina bilder så gå in under Min sida, Kontoinställningar, Inställningar och kryssa i rutan för galleri

Självklart kan du ha röda hjärtan på bordet! Vad är det du tvivlar på?

Våra färger är svart, silver och vitt. Inbjudningarna har dock rosa inlagor då det blev begravningsprogram av dem när vi hade vita...

• lillamini

mooogn: tack för hjälpen med galleriet. jag är verkligen kass på sånt=)

jag har så många påtryckningar på hur vissa i släkten säger att det ska vara och se ut på bröllopet och jag har så svårt att sätta ner foten och säga stopp, det är så här jag vill ha det.

jag jobbar på att bli bättre på det och har kommit en bit på vägen.

Jag ska köpa saker till inbjudningarna idag hoppas att jag hittar nått fint.

• mooogn

lillamini: Klänningen var jättevacker

• Pärlplattan

lillamini - Vi ska ha röda hjärtan på våra bord, plast är de i. Å så har vi guldglittriga. Jag tycker således att du ABSOLUT kan ha det!!

20071231 - Jo, lite sådär småirriterad inombords blir man lätt om man har en så förvirrad själ vandrandes omkring. MEN, jag har helt enkelt fått acceptera läget. När han började prata om sina bruna mockaskor (eller något liknande iaf, han har dem till vardags) så var jag dock inte lika tillmötesgående... DET hade aldrig fått hända. Då bytte jag hellre dag för att han skulle få sina svarta.

• nyår07

:(

precis storgråtit!!

STRUL med präst, och det känns bara så hopplöst.
    Den prästen vi ville ha kan inte nu (trots att det verkade så innan) och den prästen i församlingen kan bara tänka sig halv 3 eller halv 6.

Tanken med vinterbröllop var ju att det skulle vara mörkt, vilket det inte är halv 3.
    Halv 6 blir alldeles för stressigt, om man ska ha femrötters plus tårta, och hinna med 12-slaget. De har en präst till i församlingen, och jag frågade om hon kunde tänkas ställa upp, men fick ett nej direkt av församlingen.

Nu står vi där, utan präst och vet varken ut eller in.

ska jag behöva byta bort den kyrkan jag drömt om att gifta mig i, och där min älskade farfar är begravd (vars grav jag tänkte tända ett ljus på innan)?

• nyår07

men tanke på att vi bokade kyrkan för över ett år sedan så hade jag inte förväntat mig detta strul.....

• mooogn

Oj då Jag förstår att du är jätteledsen. Tänkte dock ge ditt ett trist råd: Prioritera. Vad är viktigast: 1) Att det är mörkt? 2) Att hinna med femrätters? 3) Att få gifta dig i just den kyrkan?

Jag tror att de flesta råkar ut för något oförutsett längs vägen (själv håller jag tummarna för att vår VF inte glömt oss...) och när det är ett fullbordat faktum så är det nog bara att vara krass och börja sålla och prioritera...

Lycka till!

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3