• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 3

Oj, nu hade vår tråd stängts igen! Välkomna in hit, till vår tredje och näst sista tråd(!) innan det smäller!

Här är de tidigare trådarna

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 15:08
    Äntligen kan man uppdatera trådarna!

Här är vi som huserar här:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding

Jag hoppas att jag inte glömt någon! Isf ber jag så hemskt mycket om ursäkt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-24 07:19
    Ny medlem:

lillamini

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-30 23:28
    Ny medlem:

anneliec

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 17:05
    Del 4:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2560727.html

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3
  • mooogn

Det brukar hållas nyårsbön i kyrkan vid fyra eller fem så det är förståeligt att många präster är "låsta" just på Vår dag.

• nyår07

tack mooogn, faktiskt själv tänkt samma prioriteringslista.

då blir det kyrkan som åker, och ringde precis den kyrkan som finns där vi nu bor. Troligen kunde de ge oss en tid kl. 15 (var inte i närheten av schemat, så kunde inte garantera). Jag ska ringa igen på fredag när de har öppet på expeditionen i så fall.

15 var den tid jag satte som allra tidigast, så det skulle kunna funka. En halvtimme verkar inte spela så stor roll, men med tanke på att det är just den halvtimmes som gör att det hinner bli mörkt, så spelar det en stor roll för mig.

Dessutom är det närmare där vi fotograferas, så det bli bättre tid för oss under dagen. Där tjänar vi in ytterligare 30 minuter.

Har dock ett alt. kvar för att kunna få precis som jag/vi vill - så har inte gett upp hoppet helt.

Visst är det så att de har nyårsböner, men tycker inte man behöver 1 timme på sig att byta kyrka som tar 5 minuter att köra till.....där handlar det om tillmötesgående!

• lillamini

nyår07:
    jag hör hört att man har rätt att välja präst även om det är en präst utanför destriktet... så kolla det det kostar 300kr men det är det kanske värt. det borde ju finnas nån. lycka till

• lillamini

jag har köpt stämplar och embossa saker och värme pistol till att göra inbjudningskorten med.. fan vad grejjer det finns=)

• nyår07
    lillamini skrev 2007-09-26 17:58:20 följande:
    jag har köpt stämplar och embossa saker och värme pistol till att göra inbjudningskorten med.. fan vad grejjer det finns=)
    yes, svårt att välja!
    Har mänger med saker som jag inte använt, saker som jag provade och inte blev lika bra etc.
  • nyår07
    lillamini skrev 2007-09-26 17:54:56 följande:
    nyår07:jag hör hört att man har rätt att välja präst även om det är en präst utanför destriktet... så kolla det det kostar 300kr men det är det kanske värt. det borde ju finnas nån. lycka till
    ringt en präst nu, som är församlingens gamla och numera pensionerad. Han behövde några dagar på sig att kolla upp....så håll tummarna för oss!!!
  • lillamini

nyår07-
    Det är klart att jag håller tummarna..hoppas.

Jag fick ett samtal nyss från bandet vi pratat med nu kan dem inte spela :( så nu är det panik det är ju så mycket svårare att årdna saker till nyårsafton.
    jag vill verkligen ha levande musik!!

• nyår07
    lillamini skrev 2007-09-26 20:21:53 följande:
    nyår07-Det är klart att jag håller tummarna..hoppas.Jag fick ett samtal nyss från bandet vi pratat med nu kan dem inte spela :( så nu är det panik det är ju så mycket svårare att årdna saker till nyårsafton. jag vill verkligen ha levande musik!!
    typiskt!!
    ja, varför ska det strula så.
    håller tummarna för er också!
  • 20071231

Åh vad det verkar strula för er!!
    Håller tummarna hååårt och hoppas att allt löser sig!!

• mooogn

Apropå strul så skall jag höra av mig till vår VF nu. Eller iaf till kommunen. VF skulle höra av sig i september. Tyvärr kunde jag inte ta några namn efs jag fick samtalet när jag var ute och gick... (Detta var i januari)

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3