• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 3

Oj, nu hade vår tråd stängts igen! Välkomna in hit, till vår tredje och näst sista tråd(!) innan det smäller!

Här är de tidigare trådarna

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 15:08
    Äntligen kan man uppdatera trådarna!

Här är vi som huserar här:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding

Jag hoppas att jag inte glömt någon! Isf ber jag så hemskt mycket om ursäkt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-24 07:19
    Ny medlem:

lillamini

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-30 23:28
    Ny medlem:

anneliec

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 17:05
    Del 4:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2560727.html

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3
  • nyår07

hur ska era bordsplaceringskort se ut?

gjort vanliga i papper, men ångrat mig. vill ha lite roligare.

tex. nu på ett kalas gjorde jag placeringskort genom att skriva med glitterlim på gröna löv (vilket ju passar nu på hösten).

försökt komma på nått, och testat en del, men inget känns rätt!!
    :(

• mooogn

Vi kommer inte att ha placeringskort, bara en karta vid dörren med bild på var de numrerade småborden står och vid vilket bord folk sitter.

Men ni som har vitt och snö och glitter... Hmm... Något avancerat som utklippt glittrig stjärna/snöflinga som "hänger" på glaset...?

• 20071231

Vi sätter namnen på festprogrammet. Blir snyggt & stilrent!

• mooogn

Kanske vanligt papper med namn på men som sitter fast runt glasets fot på något sätt? Silversprejade kottar? Namnet på festhäftet...? (Det skulle vi haft om vi haft bordsplaceringslappar. Verkar enkelt *S*)

• nyår07
    mooogn skrev 2007-09-24 14:27:36 följande:
    Vi kommer inte att ha placeringskort, bara en karta vid dörren med bild på var de numrerade småborden står och vid vilket bord folk sitter.Men ni som har vitt och snö och glitter... Hmm... Något avancerat som utklippt glittrig stjärna/snöflinga som "hänger" på glaset...?
    hmmm. tänker febrilt!!!
    panduro har ju träsnöflingor, om man sågar ett jack för att trycka ned över glas och målar silverglittrigt......
    måste prova!!

TACK Mooogn!!!!
  • nyår07

ja, hade kunnat fixa på festprogrammen, men nu är de klara och vill inte trycka in namn i efterhand. rädd att det ser för trångt ut.

• Rocked

Nu har jag också ansökt om hindersprövning

• mooogn

You go, girl! Det är sååå pirrigt att skriva under alla sådana där lappar; det blir på "på riktigt" då!

Rocked skrev 2007-09-24 14:34:19 följande:
    Nu har jag också ansökt om hindersprövning
  • Rocked

Vi har gjort hjärtan i trolldeg som vi har satt i en klämma i. Ska spraya dem silvriga sedan. Vi kommer att ha svarta placeringskort, med vårt monogram i ena hörnet och gästens namn skrivet med silver penna. Provade att skriva med glitterfärg, men då bucklade sig papret så mycket. På baksidan stämplar vi med en sådan där stämpel som det står weddingweddingwedding i flera rader. Men jag är inte hundra än.

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3