• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 3

Oj, nu hade vår tråd stängts igen! Välkomna in hit, till vår tredje och näst sista tråd(!) innan det smäller!

Här är de tidigare trådarna

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 15:08
    Äntligen kan man uppdatera trådarna!

Här är vi som huserar här:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding

Jag hoppas att jag inte glömt någon! Isf ber jag så hemskt mycket om ursäkt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-24 07:19
    Ny medlem:

lillamini

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-30 23:28
    Ny medlem:

anneliec

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 17:05
    Del 4:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2560727.html

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3
  • nyår07
    lillamini skrev 2007-09-24 10:14:06 följande:
    Det är bara kläderna kvar, men nu börjar bandet vela lite och det är lite trist, svårt att hitta ett bra band till en sån dag... är jag den enda som fått höra varför nyår det är en dum dag? hur ligger ni till är ni klara?
    nä, haft samma problem. hittade ingen lokal först tex., alla skulle hålla stängt över jul&nyår.....

vi ligger bra till, lite småsaker kvar att boka/fixa - så känns bra.
  • 20071231

nyår07

WOW!! Jättesnyggt verkligen!! Blir en helt annan "elegans" med hansdskarna också!! Funderar nu om jag också behöver ett par...

• nyår07
    20071231 skrev 2007-09-24 11:17:06 följande:
    nyår07WOW!! Jättesnyggt verkligen!! Blir en helt annan "elegans" med hansdskarna också!! Funderar nu om jag också behöver ett par...
    TACK!!
    Ja, blev nöjd med handskarna. Som du säger, känns så elegant!!
    :)
  • Pärlplattan

Hej på er brudar!!

Fatta vilken underbar dag ni har att vänta!! Själva vår vigsel var så underbar (fast det blåste som fn) och jag vet inet hur jag skulle kunna beskriva den på annat sätt än just så, UNDERBAR! Den har en alldeles särskild plats i hjärtat..

I övrigt: Bra start, pirr i magen, frukost, pirr i magen, så kom mamma och vi fixade håret, det blev väldigt bra, och slöjan satt på plats hela dagen. När håret var klart drog vi iväg och kom fram 1,5 timme innan vigseln så det blev lite stressigt med sminkning och påklädning och så, men till slut vart det iaf färdigt.. UT i blåsten, ner till en vacker bro, där jag fastnade med klacken mellan brädorna och stod stadigt som en fura.. Fotografering, och vigselförrättaren höll på att blåsa bort, sen själva genomförandet och mer fotografering, innan vi slutligen fick gå in och dricka champagne på rummet.

Därefter, gick vi upp till slotet, drack mer champagne och sedan satte vi oss till bords. Underbar mat och underbar dryck!! Förrätt: Laxtartar med pilgrimsmussla, mousse med bl.a löjrom (helt, vansinnigt, extremt god) rotfruktsspaghetti (bästa jag kan jämföra med) och så tror jag det var något mer, men det minns jag inte. Varmrätt: Pocherad hälleflundra, saffranspotatis, grönsaker i citronsmörsås. Efter det ostar från en buffé och som avslutning, hallon och cocos mousse med någon (oidentifierbar) glass och hallonsås. Gott och mättande. Därefter kaffe i salongen. Sen avvek vi och la oss i badet...

Känns jättebra att ha festen kvar faktiskt. Det kan ju till viss del bero på mitt övriga mående, men det är så mkt stress och känslor och tankar så att man har fullt upp med det, och det känns som om festen hade hamnat i skymundan (fast det tror jag inte att den hade, om man planerat att ha det samtidigt) Nu är det över, men ändå inte över. Så jag ser jättemycket fram emot det..

Nu vätar vi på korten och hoppas på att det iaf blir något bra, min mor som fotade med min kamera, är lite darrhänt och därför blev det rätt få bilder som inte var suddiga.. Synd, men min pappa och min makes (!!!!!) föräldrar fanns ju också på plats med ytterligare tre kameror..

Lycka till mina vänner, ni kommer få en så underbar dag!!!

• mooogn

Rocked: Förlåt! *skäms* Nu är jag snurrig!

...Och nu skall jag läsa Pärlplattans inlägg

• mooogn

Pärlplattan: Det låter helt underbart! Grattis!!! Ser fram emot foton

nyår07 skrev 2007-09-24 09:14:34 följande:
    Hur kommer din topp att se ut, eftersom du inte kan ha halsband?
    Jag kommer att ha en tokglittrig halterneck-topp så halsband till det vore... gräsligt...!
  • 20071231

Åh pärlplattan!!
    Vad härligt det låter!!
    Längtar om möjligt ännu mera nu...

Visst får vi väl se bilder sen...?

• mooogn

Rocked: Har du samma nick på Gamman? Isf: *Grattis på födelsdagen!*

• nyår07

Grattis Pärlplattan, vilken fantastisk dag!
    Längtar tills nyår....

Härligt att ha kvar festen också.

• nyår07

mooogn, du har rätt - till den toppen blir det inte snyggt med halsband.

Fast, du får en fantastisk topp istället!!

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3