• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 3

Oj, nu hade vår tråd stängts igen! Välkomna in hit, till vår tredje och näst sista tråd(!) innan det smäller!

Här är de tidigare trådarna

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 15:08
    Äntligen kan man uppdatera trådarna!

Här är vi som huserar här:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding

Jag hoppas att jag inte glömt någon! Isf ber jag så hemskt mycket om ursäkt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-24 07:19
    Ny medlem:

lillamini

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-30 23:28
    Ny medlem:

anneliec

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 17:05
    Del 4:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2560727.html

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3
  • mooogn

20071231: Ja, det får man väl hoppas *S*

Jag har tänkt om lite vad gäller våra trycksaker; skippar svart/vitt (blev för mycket begravning, som sagt) och satsar istället på svart/rosa Blir nog snyggt.

Dukningen blir nog fortfarande svart-vit men med inslag av rosa isf silver Vita orkidéer (de där phaleaonopsis, eller vad de heter *S*) är den blomma vi kommer att använda. Har bara _en_ sådan planta hemma (en med vita blommor) så det blir till att investera i lite orkidéer till jul

• mooogn

Litet PS. Svart är alltså fortfarande den dominerande färgen för både trycksaker och dukning; det är accentfärgen som har ändrats

När vi vet gästantalet skall vi räkna bord och sedan köpa svart tyg på meter

• 20071231

Låter snyggt med svart & rosa!
    Hur ska ni använda er av blommorna?
    Ska du även ha orkidéer i buketten?

• mooogn

På borden skall vi ha orkidéer (bara blommorna) i glas. Kanske lite glasstenar med också. Sambon skall ha en enkel orkidée i bröstfickan och jag skall ha ett litet wrist corsage. Bilder finns här:

home.gamman.se/per-aspera-ad-astra/index.asp

Förra julen köpte jag på mig en MASSA julgranskulor i svart, silver och vitt så de måste vi ju också använda... *S* Tänker mig dem som deko på bufféborden och i hallen till bygdegården. Eller så har vi dem bara i hallen och ställer snygga krukor med orkidéer på borden...? Får nog önska oss blomstercheckar i julklapp!

• nyår07

20071231 - oh har du kvar min mailadress, i så fall maila bild på klänningen. Är så nyfiken!!!

Fyller i vår lista när vi vet tid för bröllopet, går nervöst och väntar tills prästen är tillbaks från semestern.

Fått gjort klart kuvert till inbjudningar, placeringskort samt festprogrammets utsida också.
    Ska fotografera och lägga in på hemsidan senare idag ifall ni är nyfikna.

Även fått bestämt typsnitt....skrev ut prel. inbjudningstext i 16 olika typsnitt och lade framför M2B. Så fick han välja - han valde MIN favorit...
    :)
    Så valet blev enkelt till slut!

Skönt med semester, får gjort väldigt mycket inför bröllopet. Fast, ska inte skicka inbjudningarna förrän i september - typ alla vet om det ändå och vi är ju inte så många.

Oj, så långt detta inlägg blev...

• nyår07

mooogn - er dukning låter supersnygg!!

jag har problem med bukett. Kan inte komma på vad jag vill ha.
    Har egentligen problem med hela "kyrkbiten".
    Tiden, sångerna, vem som ska sjunga, blommor etc....

• mooogn

**snart brud**: Oh, du veeet att vi vill se bilder! Både trixigt och kul med typsnitt. Jag ville ha något som påminde en smula om 50-tal men hittade inget bra utan det blev mera 20-tal istället (SpeedBallno3). Ingen som bryr sig ändå, egentligen.. *S* Har det typsnittet i rubriker och ett mer lättläst (Licinia 'Aged') i texterna.

Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar månadsskiftet sep/okt då våra gäster redan i förra årets julkort fick veta att vi skulle gifta oss på nyår; ingen brådska, alltså.

• 20071231

**snart brud**
    Hade inte kvar din adress...
    Om vi är nyfikna på era trycksaker? Gissa!!

mooogn
    Gud så fint!! Det kommer verkligen att bli jättebra!!

• mooogn

**snart brud**: Vad gäller blommor i kyrkan så kan du stryka det problemet efs kyrkan antagligen redan är dekorerad för nyårsbönen Vad gäller din bukett: Har du någon favoritblomma så utgå från den

• mooogn

Uppdaterar...

mooogn - Vigs klockan 16.00 i Tyresö bygdegård
    Naala - kl:15.00 (hemlig ort)
    20071231 - kl: 15.00 i Nyköping
    MrsNyberg2B -
    **snart brud** -
    Nyårsbrud 07/08 -
    Ingen pingvin -
    Rocked - vigs 17.00 i Acksjöns kapell i Karlstad
    nedra -
    mrs_lundahl -