• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 3

Oj, nu hade vår tråd stängts igen! Välkomna in hit, till vår tredje och näst sista tråd(!) innan det smäller!

Här är de tidigare trådarna

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 15:08
    Äntligen kan man uppdatera trådarna!

Här är vi som huserar här:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding

Jag hoppas att jag inte glömt någon! Isf ber jag så hemskt mycket om ursäkt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-24 07:19
    Ny medlem:

lillamini

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-30 23:28
    Ny medlem:

anneliec

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 17:05
    Del 4:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2560727.html

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3
  • nyår07

mooogn - du är alltså inte till mycket hjälp.....
    :)

visst är det svårt! var iväg i stan idag och skulle köpa bröllopspresent till några vänner. Var inne i 2 olika inredningsbutiker och det finns sååååå mycket snyggt!
    OM jag bara kunde välja färger!!

se på
    http://www.lagerhaus.se/inreda.html#

älskar kuddarna längst ned, 2 till vänster. önskar jag kunde köpa vars en sådan till alla gäster att sitta på!!!

köpte silvergardinen på mittenraden, längst till höger - tänkte ha tyget till löpare....

• mooogn

**snart brud**: Va?! Och jag som trodde att jag var till jättemycket hjälp! Nu blir jag sur...

...Inte!

De kuddarna var jättesnygga! Man blir lite knäpp av att ha ett färgtema; helt plöstligt vill man köpa ALLT i de färgerna som ens andas "nyår", "vinter" eller "bröllop"

• nyår07

ja, och jag har ju bestämt mig för att ha nån sort kudde att sitta på, då jag själv får träsmak SÅ FORT!!
    Så, det var ju så perfekta, om det inte var för att kostnaden blir 3500:-!!

• mooogn

Hur gör ni med ljus på borden? Det blir ju väääldigt varmt med en massa stearin- och värmeljus! Jag vet bara att det blir högst två värmeljus per bord och sedan kanske två stearinljus i ljusstakar.

Värmeljuskopparna är IKEAs klassiska låga runda. Har några vita och skall även få låna ifrån blivande svärmor Ljusstakar lånar jag ifrån bygdegården. Betalar gladeligen några hundralappar för att slippa släpa dit vaser, ljusstakar, glas och porslin

• mooogn

Ja, och vad göra med alla kuddar efteråt?!

• nyår07

ja! bra fråga!!

lagt in en bild på min nyårsdukning förra året....
    färgtema svart, silver och vitt!!

gällade ljus, har inte bestämt oss för om det blir ljusstake i silver typ 5 armad eller små glaslyktor.

blir det glaslyktor ska man även bestämma färg på dem....

ojojoj, så många val att göra!!

• mooogn

**snart brud**: Snygg dukning!

Jag har bara kommit fram till att det skall vara så enkelt som möjligt dvs tallrik, bestick, vinglas, vattenglas, servett, fyra festprogram/bord (det får plats sex personer vid ett bord), glas med orkidée samt lite ljus. -Oj, det lät ju jättemycket nu! Skall provduka så småningom och fota efs det inte är jag som kommer att duka.

Det känns jätteläskigt men samtidigt skönt att kunna släppa kontrollen över dukning, dekoration och mat! Tyresö bygdegård kostar 6.000:-/dygn så vi hyr den bara i ett dygn.. Får tillgång till lokalen kl 12.00 och 15.30 kommer gästerna. Min kära familj och serveringspersonalen kommer ändå ha att göra så jag vill inte ge dem för mycket deko

• nyår07

jag ska duka själv, det är något jag verkligen älskar.....så det vill jag verkligen inte släppa ifrån mig!

får dock tillgång till glas, tallrika, bestick, dukar etc. 1-2 dagar tidigare (troligen 2). Bord får vi fixa typ dagen innan, så de är uppställda.
    sedan kan jag börja leka - vill vara helt ensam när jag går där och pular.

har ju fri tillgång till lokal - vilket är en fördel!

eftersom vi ska ha 5rätters, och jag tänkte ha olika vin till vardera rätt, så blir det 5 par bestick och glas som ska få plats - så vill hålla övrig dekoration till minumum.

dock, alla ska få vars ett festprogram.

sedan blir det silverlöpare på vita dukar, och fullt med bordsdiamanter spridda på duken som ska ge sken av att vara snö.

längre har jag inte kommit. Dvs. vilka sort ljus, och blommor/färg.

om jag bara kunde bestämma färg...

• nedra

mooogn - Vigs klockan 16.00 i Tyresö bygdegård
    Naala - kl:15.00 (hemlig ort)
    20071231 - kl: 15.00 i Nyköping
    MrsNyberg2B -
    **snart brud** -
    Nyårsbrud 07/08 -
    Ingen pingvin -
    Rocked - vigs 17.00 i Acksjöns kapell i Karlstad
    nedra - Kungsbacka i en lappkåta på gården
    mrs_lundahl -

• mooogn

**snart brud**: Oj, vilken lyxmiddag! Hur ser er meny ut?

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3