• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 3

Oj, nu hade vår tråd stängts igen! Välkomna in hit, till vår tredje och näst sista tråd(!) innan det smäller!

Här är de tidigare trådarna

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 15:08
    Äntligen kan man uppdatera trådarna!

Här är vi som huserar här:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding

Jag hoppas att jag inte glömt någon! Isf ber jag så hemskt mycket om ursäkt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-24 07:19
    Ny medlem:

lillamini

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-30 23:28
    Ny medlem:

anneliec

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 17:05
    Del 4:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2560727.html

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3
  • Rocked

Hej hej, Tack för tipset moogn. Kul att se att det är så många som valt ett nyårsbröllop. Superbra med tips om just vinterbröllop, allt handlar ju oftast om sommarbröllop. Jag har inte haft lika lång planering som många av er utan startade för 1 månad sedan....jag inser nu hur stressigt allt kommer att bli:-0
    Men det här är mitt 2:a bröllop, så jag har ju gjort det förr Det jag vet är att allt ska vara annorlunda än första gången, man vill ju inte få flashbacks från det förra...

• mooogn

Välkommen hit, Rocked! Var/hur/när (tidsmässigt) gifter ni er?

• Rocked

Vi gifter oss i Karlstad på Nyårsafton kl 17. Vi ska ha ett mindre bröllop med ca 35-40 pers. Har tänkt ha svart brudklänning, strasstiara och en brudbukett med röda rosor. Rosor ska vara den enda färgklicken annars är svart och silver vårt färgtema. Bruklänningen ska min mammas vännina som har jobbat som sömmerska hela sitt liv sy. Hon är helt suverän, jag har satt ihop delar av olika brudklänningar och gjort en egen design tillsammans med henne. Så just nu letar jag efter de rätta tygerna.

• Ingen pingvin

ROligt att tråden växer! Jag hoppas det är okej att jag är med fast vi har själva vigseln tidigare... Som det är nu känns det bäst, det känns mer överkomligt med "bara" en fest på nyårsafton och en liten mysig cermoni med föräldrarna som läget är nu.

I helgen har vi intagit den kungliga hufvudstaden och shoppat (dvs. m2b har köpt en väska till datorn medan jag införskaffat underkläder till bröllopet, skor, grejer till inbjudningskorten på panduro, smink och nagelgrejer och en sjal att ha runt armarna!) och haft allmänt mysigt. Fast det tar på mina krafter som är mindre än vanligt och jag undrar om det verkligen ska vara möjligt att genomföra studier nu, eller om det ska få ta den tid det tar och jag ska bli ordentligt frisk.. (när man skriver det såhär så känns det på något vis rätt uppenbart, men, det är ju lätt att vara klok på avstånd)

Inser också att jag nu självklart måste fota alla grejer och hiva in på gamman.. Det ska jag således göra! Så ni får se..

• nyår07

Ingen pingvin - ja, vi vill se....

och ja, det är klar att du ska vara med i denna tråden ändå....

• Ingen pingvin

...okej, men jag fortsätter sen när batteriet är laddat...

• Rocked

Jag måste oxå skaffa mig en sådan sida. Är den svår att hantera, jag är inget datasnille precis...

• mooogn

Rocked: Det är lätt att skaffa både hemsida och ett "krypin" på gamman

Ingen pingvin: Ser fram emot bilder!

---> Nu har JAG nya bilder i det öppna galleriet! home.gamman.se/per-aspera-ad-astra/index.asp När vi köpte sambons byxor så provade han även med en tvåknappars-kavaj till. Snygg! Det är den jag vill lägga in i budgeten nu

• mooogn

Har kollat igenom gästlistan och kommit fram till att vi bjuder 42 vuxna och 16 barn i ålder 1-8 år! Men jag vet att en del av de yngsta redan har begåvats med barnvakt, men ändå... Idén med att göra om vigsellokalen till barnrum efter vigsels känns inte så tokig, trots allt *S*

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3