• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • lillfoppa

Bellanote: Superfin klänning!!! Hämtade min klänning igår... vågar knappt lägga in några bilder då min blivande e så nyfiken men ska göra det senare idag...kram

• Snitte- 5/7-2008

Heeej tjejer!

Nu sitter jag och pustar ut efter min mors 50 års kalas. Det blev jättebra! :D

lagade all mat på fredag, tyvär började dagen med världens ryggskott... SHIT tänkte jag nu går allt åt skogen, men några tabletter senare gick allt som på räls... eller ja, nästan iallafall, allt tog typ 100 grr längre med ryggont men men sånt händer!

På lördagen tog några av min mors vänner med henne ut på lite aktiviteter i skogen och vi kunde koncentrera oss på festlokalen! :) åh jag är så glad att allt gick vägen! hon blev jätte glaf och Maten, som vi lagat, allt utom rostbiffen blev KANONgod, shot vi lagade oss 96 pers!!! hahaha

• Snitte- 5/7-2008

och nu lite bröllopssnack: bellanotte: jättefin klänning! VERKLIGEN!

Anja: Du är duktig du som sliter så! :)
    Frisyren har jag ju sett förut, kom på att jag skulle visa dig en sådan som jag gjort... ska se om jag kan få igång mitt bildgalleri snart... :) och smyckena var jätte fina!, själv tänkte jag inte ha något halsband utan bar hals och några diskreta örhängen bara...

• Pärlplattan

Anja - No hard feelings! Självklart - de är mina syskon också! Jag har totalt fyra syskon, två "hela" och två "halva". Vårt bröllop, själva vigseln kommer ju att bli på lördag, i största möjliga hemlighet med bara våra respektive föräldrar (och oss själva såklart). Därefter middag. SEN (och det är ju det bästa) ska vi ha festen nästa sommar, och dit kommer ALLA (eller iaf alla vi vill) bli inbjudna. Vi, jag och sambon, har haft en ganska tuff sommar och vi känner nu att vi vill ha en egen cermoni, en stund för oss och därför väljer vi att bara ta med våra föräldrar, till stor del beroende på att det ändrat vårt liv ganska mycket. Vi kommer skicka ut en lite egen form av "save-the-date" kort, där vi talar om att vi gift oss, och när vi tänker oss festen (med valsen och tårtan och du vet allt sånt). Då får givetvis dessa två syskon varsina kort, skulle inte funka att skicka ett gemensamt.. Hade läget varit annorlunda, så hade vi nog gjort ungefär som det var tänkt från början. Men nu passar det bättre såhär, och jag tror att våra närmaste syskon och vänner, förstår och accepterar vårt val. Det är därför det känns konstigt om vi skulle ha dem med, men inte våra andra syskon.

Givetvis vet jag att jag inte behöver förklara allt för dig så här, men eftersom du skrivit så mycket klokt och bra, så ville jag förklara! Jag håller i stort med dig också. Man vill ju njuta av det hela med alla man håller av. Nu får vi ju både äta kakan och ha den kvar, även om det inte var tanken från början. Och, med tanke på situationen som varit och är, så känns det här som ett perfekt alternativ (för oss).

Tror, men jag vet inte, att det löser sig ändå. Pappa och syskonen var här igår, och satte upp en lampa medan vi pärlade och hade kuddkrig. Härligt värre! Synd att man inte orkar med allt..

Nu luktar det mat, jag som tänkte hänga här.. Ciao so long!

Ps. Anja, igen, vad bra att det löst sig så bra med Ikea!! Störtskönt, ju!

• Pumpkin

Hello girls!
    Så var man åter hemma i Södertälje efter ett äventyr i Uppsala. Fy 17 så roligt jag hade igår! Träffade människor som jag stod jättenära på gymnasiet, men som jag inte träffat sedan dess, så det var ju helt klart en hit! Skrattade så jag tror jag har träningsvärk i magen idag

Hoppas Mrs B's dag igår var helt underbar!

• Pärlplattan

Pumpkin - De där festerna är ju underbara... *längtar till den egna*

• Mrs  B

Det blev en helt underbar dag igår men gud så trött man är idag!!!!!!!!!!!!!
    Imorgon åker vi allihop på en mini smekmånad till Göteborg på två dagar för sen på onsdag börjar jag jobba på mitt nya jobb.
    Jag lovar att återkomma med en berättelse snart???

Annim
    Tack för lyckönskningarna!!!!!!!!!!!!!!!!

Pumpkin och Snitte
    Allt var fantastiskt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anja 19 juli 2008

Pärlplattan

Nu fattar jag bättre... Låter som en bra lösning att ha en liten, privat ceremoni, bara ni och föräldrarna och att sedan ha en fest senare där ni har med alla som ni håller kära.

Självklart behövde du ej förklara dig för mig men tack för att du gjorde det ändå Jag kände igen din situation när du berättade men jag har lite svårt med minnet att komma ihåg vem som säger vad i trådarna här ibland!!

Förstår att ni har gått igenom något tufft och er ceremoni ska ju såklart vara exakt så som NI vill och så som ni känner är perfekt!!

Kommer bli kanon och när det sen är dags för fest så är ni pigga och redo och kan verkligen njuta. Förhoppningsvis slipper ni den enorma stressen oxå (den som man har om man ska både förbereda/göra sig iordning öfr bröllop, VIGAS och ha fest på en och samma dag) Ert sätt är ju faktiskt riktigt bra på det viset

Ska ni resa någon stans på bröllopsresa så att ni får vila upp er och ta hand om varandra ordentligt?

• Anja 19 juli 2008

Stjärngudinnan

Nääää jag har inte beställt... VAd KUL att vi ska ha samma

Jag har så mkt kvar att gå ner i vikt så jag vill vänta lite. Men den har ju snörliv i ryggen så jag läste nånstans att man tydligen kan ändra den 2 strl med hjälp av snörlivet, så att man tex kan ha från 38-42, från 40-44 etc... och det låter ju bra!

Svårt det där med plagg som ska köpas långt innan när man är en sån som pendlar i vikt!!!

Men nu hoppas jag ju på att det enbart ska gå neråt ända fram till den stora dagen. Kommer dock att vänta in i det sista med att beställa!

Tur som sagt, att den finns kvar i 2008:a års kollektion. Det tackar vi för. Fy sjutton vad vacker den är!!!

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7