• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Waersta

Pumpkin - 5 juli 2008: Svårt med smycken.. jag hade tänkt ha blommor i håret.. men kanske skippar det.
    Jag vill ha halsband.. men vet inte vilket. Har tänkt mig ett par pärlörhängen, sånna vanliga enkla bara.

Vill att det ska vara enkelt, inte för mycket, men ändå fint. Därför jag funderar på att skippa blommorna i håret, å andra sidan, om de bara syns bakifrån typ så ser man ju inte allt samtidigt.

Hur ska du göra Pumpkin?

• Maggies

Tittar in lite nu och då, men har inte så mycket att skriva längre. Men jag måste kolla hur det går med era planer i alla fall!

• Pumpkin

Waersta: Jag vet inte hur jag ska göra faktiskt Jag har ju en ganska "prålig" klänning, dvs det händer ganska mycket i den, så jag vill inte ha för mycket smycken. Men jag har svårt att tänka mig att vara utan halsband, samtidigt som jag skulle vilja ha hängande pärlörhängen

Äääh, svårt det ska vara då

Maggies: Hur känns det att vara fru då?

• Anja 19 juli 2008

Godmorgon tjejer

Nu har jag ringt mäklaren och sitter och väntar på samtal från proffsfotografen som ska komma och fotografera vår lägenhet. Jag satte torsdag nästa vecka som fotograferingsdag för säkerhets skull. Då hinner lägenheten komma in på fredagen, vilket är bra, för på helgerna har ju folk tid att sitta och kolla på hemnet

När det gäller smycken så är jag så kluven. Nu är jag ju inte ens säker på vilken klänning det blir för mig, men allt beror ju på vad som passar till den. Jag ska ha en relativt enkel frisyr, allt hår uppsatt där bak i "lockar" lixom, kolla gärna bloggen:

anjasbrollops.blogg.se/090107190656_och_s_hret.html

och sedan en axelbandslös klänning, så någon form utav halsband vill jag nog ha. Men jag passar inte i pärlor tycker jag själv. Vill dock gärna HA just pärlor och funderar på något utav dessa:

anjasbrollops.blogg.se/1187690385_smycken.html

När det gäller örhängen så passar jag bättre i hängande örhängen än såna som sitter på öronsnibben, så någon form utav lite hängande örhängen blir det, sen får vi se om det blir pärlsmycken till slut eller vad det blir...

Är klänningen otroligt vacker och iögonfallande i sig själv så kanske jag skiter i smycken... Ska ju ha tiara, tunn i silver och pärlor precis framför håruppsättningen, så kanske räcker det m tiaran och örhängen och så struntar jag i halsband.

jag har ju dessutom en ganska stor tatuering vid nyckelbenet, den är ca 15 x 10 cm och är ju ett smycke i sig själv...

Vi får se Jag har så lång tid på mig att bestämma mig så jag kan bara inte beställa något ännu för jag vet med mig att jag hade ändrat mig 20 ggr innan det är dags.

Nu ska jag gå och packa upp min helt nya symaskin och testa den för första gången...

Har fortfarande inte hunnit sy gardinerna

Däremot gjorde jag igår klart BÅDA sovrummen och har inatt sovit så underbart gott i min nya, så grymt sköna, IKEA SKIEN-säng

Jag är så himla nöjd med sovrummen nu. Känns riktigt skönt!!

• Maggies

Pumpkin: Det känns jättebra. Vi bor tillsammans och allt, helt underbart.

• Pärlplattan

Ah - 8 dagar kvar. Märkligt, det känns det verkligen..

Givetvis kan ingenting gå smidigt som man helst skulle vilja. Min pappas exfru har börjat strula med deras gemensamma barn (typ 9 & 6 år), och har tänkt sig att pappa ska ha dem hela nästa helg. Pappan ringde mig igår och lät lite pressad, och frågade om det skulle vara hemligt, varpå jag sa att han naturligtvis kunde tala om det för henne, om det var det det hängde på. Tyvärr är ju inte den som ger vika för småsaker - som bröllop hon ändå inte får vara med på, och än mindre hennes små barn där jag faktiskt är gudmor åt den ena. Kan lätt tänka mig att hon för det tycker jag är en urusel människa. Jag hoppas hon fattar dealen (för övrigt gifte hon och min pappa sig utan någons vetskap, och de sa inget efteråt heller, så jag vart förvånad när hon frågade om det var okej att hon tog vårt efternamn..). Annars går det ju att ta med dem, det är inte det, men, det känns lite sådär - själva grejen var ju att det skulle vara bara vi. Å andra sidan, går det inte så går det inte, och hellre att pappa är med, än att han inte är det. Men vad trött man blir..

• Anja 19 juli 2008

Pärlplattan

Rätta mig om jag fattat fel, men barnen var egentligen inte bjudna? och nu blir det så att de kommer att följa med?

Måste bara fråga, för du skriver att det är din pappas o hans exfrus gemensamma barn. Är det då inte dina småsyskon?

Menar inte att döma, absolut inte, eller vara nån moralkärring men för mig vore det självklart att mina syskon skulle vara med på mitt bröllop, oavsett ålder, relation, närhet etc... de tillhör närmsta familjen och är det ena barnet dessutom ditt gudbarn så hade jag tyckt att lösningen med att barnen följer med är bättre än originallösningen!

Jag hade absolut velat ha dem med, även om vi ej stod varann jättenära pga åldersskillnad osv. Du är deras storasyster Det kan ju vara stort för dem att få se dig gifta dig...

Kanske var detta meningen??

Det kommer att bli jättebra oavsett... och nä, du har rätt, självklart ska ingenting gå smidigt när man planerar nåt stort!

Skit i vad exfrun tänker, om de gifte sig i hemlighet så har hon ju inte rätt till några tankar om ditt bröllop tycker jag!!!

Jag hade skickat ut inbjudningskort till mina småsyskon om jag var du, ett var så att de känner sig bjudna personligen. Barn har ju ingen uppfattning om hur långt innan man skickar ut sånt.

gör det bästa av situationen. Om det är så att ni ej har någon vidare nära relation du och dina småsyskon, kanske detta leder till att ni kommer varandra närmre?

förstår att det är uppstressande när sånt här händer... Hoppas du ej tar illa upp av mitt inlägg...

Kramar

Anja

• Anja 19 juli 2008

Nu har jag sytt klart min panelkappa... yes så fin den blev. Men oj så komplicerat det blev, haha... Jag tänkte att inte behöver jag nåla, detta fixar jag LÄTT... hehe

Visst...

När jag sytt färdigt (trodde jag) så visade det sig att gardinjä..eln var 3,5 cm längre på höger sida

inte så snyggt när det är en kappa va??

bara att göra om det, men det blev jättebra till slut... Så nu har jag snart en rosablommig, grönbladig gardin i köket, hoho... Daniel svimmade nästan när han såg tyget (är från åhléns, nån kanske vet vilket jag menar, det är rätt så färgsprakande, men vårt kök är ju helt vitt så det blir nog fint )

Vill ju kunna sätta upp gardinstång men jag vågar mig ej på att borra i betongen utan får snällt vänta tills daniel kommer hem.

däremot ska jag lämna bt igen för att putsa fönster och gå ut och slänga ikea-kartong-skräp och sen börja på med maten.

idag blir det någon form utav kyckling. Köpte två färska sådana. Några förslag... Tänkte annars bara grilla i ugnen och ha potatisgratäng till... Men f...n nu tänker jag sådär dumt igen... allt det får ju ej plats i ugnen samtidigt. Skit oxå!!!

jag VILL ha en sån där dubbelugn

Äh då får det väl bli råstekt potatis eller nåt... JOBBIGT!! Ville att maten skulle sköta sig själv. Jag är lite trött på ris om ni undrar varför jag ej gör ris

Äh kom med era kycklingtips!

Vad ska ni äta idag??

• Pumpkin

Anja: Det är ju samma tyg som jag håller på att sy längder av till vardagsrummet!

• Waersta

Anja 19 juli 2008: Jättefina halsband!! Jag gillade det längst ner till vänster mest. Superfint!
    Åh, gissa om jag ska spana på ditt superfina hem nästa helg!

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7