• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Pumpkin

Anja: Härligt att du sov skönt i sängen förresten, tur det efter att ni lagt ut massa pengar på dem

Gott (och busenkelt) kycklingrecept (4port):
    4 kycklingfiléer
    1 burk creme fraiche
    2,5dl matlagningsgrädde
    1/2 flaska kycklingfond
    1-2dl mjölk (att späda med efter tyckte och smak)
    Champinjoner
    Harico verts
    Salt & peppar

Bryn kycklingen snabbt i stekpanna, lägg sedan ner dem i en smord ugnsform. Ha i champinjonerna och harico vertsen i formen. Blanda CF, grädde, fond och mjölk till en sås med en konsistens som känns bra. Salta & peppra. Häll såsen över kycklingen och grönsakerna så att det täcker relativt bra. In i ugnen ca 40-45 minuter på ca 200 grader. Kolla så att kycklingen är genomstekt. Servera med ris eller potatis. MUMS!

Pärlplattan: Visst är det jobbigt när det ska strula, precis så tätt inpå bröllopet! Men du ska se att det löser sig till det bästa

• Anja 19 juli 2008

Nu är jag verkligen nöjd!

vi handlade ju på ikea i söndags. Dagen efter startade de den där kampanjen där man fick 300 kr tillgodo per 3000 man handlat sängar för...

Vi blev ju rätt irriterade och Daniel kontaktade dem. Idag var han där...

Nu har jag ett litet kvitto (eller vad det nu var han fick) som ger mig 1.200 kr att handla för (jag som fått det till 900 bara

Yipppiiieeee...

• Anja 19 juli 2008

Waersta

Jag gillar egentligen det halsbande mest oxå men jag VET tyvärr att jag ej passar i ett sådant klassiskt, damigt pärlhalsband. Nr 1 hade varit mycket finare på mig. Kan ej förklara varför

Jag lovar att länka till vår lägenhet på hemnet på fredag

Pumpkin

Låter jättegott men ingen i vår familj äter filéerna (utom jag som kan gilla dem, om jag ÄVEN får ett lår ). Är ju det torraste köttet på kycklingen. Inte för att det blir supertorrt om man tillagar kycklingen perfekt, men om man jämför med det andra köttet så är det ju torrare.

Emil började nästan gråta idag för att låren var slut och det bara var det "äckliga" köttet kvar

Men det lät supersmarrigt! Går säkert göra med kycklinglår/klubbor istället

Det blev helstekta kycklingar i ugnen med vitlök, citronsaft + rivet skal, salt, peppar, olja och soya som jag blandade och penslade på (persilja la jag inuti kycklingen) och så ris och kantarellsås till. Blev supergott! (haha det blev ris trots allt, enklast så)

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

haha vad häftigt att det var samma tyg!!!

Måste ju betyda att vi har SKITBRA smak båda två

jag gillar ju din klänning oxå jättemycket tex... Hade det inte varit för att jag ska ha lilly3004 så hade jag oxå velat ha 3006 fast den hade inte passat mig lika bra, inte helt och hållet jag. Men den är DU

Klubben för inbördes beundran

Kappan blev SKITSNYGG förresten och köket fick ett rejält lyft vill jag lova. Vilken energikick det tyget är!

• Waersta

Hepp.. här var det lugnt.. vi har haft en high life morgon. Ungar högt och lågt, gubben sitter mest i ett hörn och jag irrar fram och tebax.

Har två visningar idag.. har tänkt få ihop till ringen denna helg.

Trevlig lördag!!

• Pumpkin

Hallå tjejer! Tittar in här en sväng mellan alla förberedelser för ikväll. Vi ska åka till Uppsala och gå på inflyttningsfest hos min bästa kompis, kommer säkerligen att bli hur kul som helst!

Anja: Det funkar alldeles utmärkt med andra delar av kycklingen också, det blir bara lite mer pill med att få loss köttet sen, men det är det ju alltid om man inte äter filé Tror svärmor brukar göra med både klubbor och hela lår.
    Själv kan jag ju inte förstå hur man inte kan gilla filén, det är det bästa enligt mig, speciellt lårfilén

Och ja, vi måste ju ha grymt bra smak som valt samma tyg

Skönt att ni fick pengarna i alla fall

• Annim

vårbrud;*Skriker* Lycka till med den stora dagen!
    Kram kram

• Stjärnis

Hej tjejer! Jag är inne på min obligatoriksa helgtitt i tråden, får bara inte till det att gå in här under veckorna

Hur går det för er? Vad är nästa steg i er planering?

Idag har jag pratat med tjejen som skall sjunga på vår vigsel och fest och bekräftat vår bokning. Hon var supertrevlig, så det känns bra!

Nu ska jag förska läsa ikapp lite, återkommer med kommentarer..

• Stjärnis

Anja: Såg att vi ska ha samma klänning. Visst är den underbar! Har du betsällt din ännu? I den butik som jag provade den sa de att den kommer finnas kvar i 2008 års kollektion så man kanske ska vänta till våren; eller vad tror du?

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7