• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Pumpkin

Snitte: Ja, jag räknade ut att jag betalar knappt 2kr/gång som jag tränar

Har ingen aning om vart man kan köpa så många svarta kjolar faktiskt... Kommer ihåg när jag dansade när jag var mindre, då fick våra föräldrar sätta sig och sy svarta kjolar till allihop eftersom vi inte hittade det nånstans

• Snitte- 5/7-2008

oj shit... det vill jag inte göra!! :0
    jag har kontaktat en dam som kan sy upp men då blir det nästan 600:- per kjol.... :( usch får försöka leta vidare,,,

• Pumpkin

600kr/kjol!? Vad är det för jäkla lyxkjol?! Nej, då måste det ju vara billigare att beställa från typ H&M?

• Alvaereva

morrn morrn brudar!

va söta ni är som tänker på mej
    vi ringde huddinge igår istället eftersom vi inte ville åka in till södertälje igen... men fick inte komma in på huddinge. dom ringde södertälje och bad att få tillgång till min journal och sen förklarade dom per telefon vad som var fel och sådär. men jag känner mej ändå inte riktigt lugn eftersom jag inte litar på läkaren som undersökte mej. nu har det iallafall nästan slutat blöda, kommer bara lite brunt. det var inte från moderkakan eller så utan från livmodertappen som tydligen är extremkänslig och skör.
    så har ni en lika känslig tapp som jag och är ordinerade vila så är det inte jättebra att göra som jag gjorde i helgen; först springa på stan och handla presenter och gå på konstutställning med en virrig svärmor, sen gå på 30årskalas på kvällen och dagen efter vara ute i skogen och fiska hela i flera timmar.
    jag behöver VERKLIGEN ta det lugnt.
    men det känns ändå som att vår lilly är en stark liten bebis. hon hänger i och drar sina trumsolon mot revbenen som om inget hade hänt
    phuu, det är tur jag har adam alltså. utan honom hade jag varit ett nervvrak. eller åtminstone ett värre nervvrak än nu.
    han gödde mej med choklad och fanta igår och sen såg vi på film, underground. vilken galen film alltså!
    nu på morgonen sjöng adam för lilly "ett gammalt fult och elakt troll det var en gång som kom till detta landet i en luftballong...." hahah! han är för söt!

• Pumpkin

Alva: Tur att du har Adam och att blödandet börjar avta. Men fasiken vad förbannad jag hade blivit om jag inte hade fått komma in på sjukhuset!

Alltså, ni får ursäkta mitt gnäll, men just nu är jag så TRÖTT på att hela tiden ifrågasätta vartenda beslut jag/vi tagit om bröllopet, så snart känns det som att jag gör något radikalt - typ bokar kyrkan till julafton och gifter mig då istället!

• Pärlplattan

Anja - Ja, men det känns alltid som bra att förklara saker. Egentligen vet jag ju att jag inte behöver, men man vill liksom ändå.. Och jag måste säga, att det känns rätt trevligt att dela på det, och jag slipper stressa upp mig. Vet fortfarande inte om det har löst sig, de var här i helgen (pappa och syskonen alltså) men han sa ingenting om det. Min mor ska ringa och prata med honom, tror det är jättejobbigt för honom oavsett. IAF - Vi ska åka på en minibröllopssemester, en kryssning, två veckor senare. Det blir lite lagom mysigt. Speciellt nu, när vi upptäckt att det kommer kosta lite mindre än vad vi räknat med, vilket betyder att vi får lite pengar att shoppa för på båten. Sen tar vi väl själva den "riktiga" resan någon gång när vi har råd, kanske efter festen någon gång..

Pumpkin - Förstår att det känns jobbigt, faktiskt. Man gör ju det. (se mina drivor av provinbjudningar. T.ex)Vill att det ska bli det bästa, och allt. Det där radikala känns väldigt lockande då. Kör ett Las Vegasbröllop!

Ina/Alvareva - Skönt att det gått bra och att trumsolona fortsätter. Måste vara grymt när man känner sig så orolig och inte riktigt få det gehör man skulle vilja. Har en kompis som ska få ut en bebis nu, BF var väl i fredags, men än har ingenting hänt tydligen (eftersom hon är på MSN) och idag tror jag hon skulle in för bedömning ang. igångsätttning. Det är lite sådär, man vet att den alltid kommer ut, men ibland undrar man om det verkligen kommer att hända.. Hoppas du kan ta det lugnt nu i veckan!!

• Alvaereva

pumpkin:
    förstår att det känns kasst emellanåt! men tänk sen när bröllopet väl stundar, vad du kan känna dej NÖJD över att ni klarade av den här tiden innan bröllopet, med allt vad det innebär! det är en stor bedrift att klara av att planera ett bröllop, i synnerhet sitt eget eftersom det ligger en närmast om hjärtat.
    att du ifrågasätter är ju bra, det betyder att när ni väl tagit alla beslut så är dom väl igenomtänkta och ni har inte bara haffsat fram något halvdant!

• Pumpkin

Pärlplattan: Vore det inte för att jag vill ha en stor fest med alla nära och kära DEN dagen så skulle jag lätt kunna köra ett LasVegasbröllop. Nemas problemas!

• Pumpkin

Alva: Ja... Du har väl rätt. OM vi kommer fram till nånting i tid till bröllopet dvs

• Pärlplattan

Pumpkin - Ja, det är ju det förstås... Men ni kan dela upp det (som somliga andra) i värsta fall! Nejdå, jag tror det kommer att gå bra och det kommer bli jättefint allting! Faktiskt..

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7