• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Waersta

mycket vill ha mer.. har ingen lust att gå ner i lön.. men får jag sparken så har jag väl kanske inget val.

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-19 10:13:45 följande:

Haha, själv hade jag 14000kr INNAN skatt på mitt förra jobb, och se det gick Fast det är klart, nu när jag tjänar 5000kr mer skulle jag aldrig klara av att leva på 14000kr brutto.
  • Anja 19 juli 2008

Hoho...

jag som endast har 10.000 brutto denna månaden har PANIK...

Jobbar ju på timmar... Blä för det!

Just nu är där inte många barn på avdelningen så nu behöver de lixom INGA vikarier i princip. De är sjyssta och ger mig dagar och tar kompledigt osv bara för att de vill ha mig kvar och för att de vet att jag ej överlever annars!!!

• Anja 19 juli 2008

Å andra sidan så har vi levt så här länge nu. Jag har ju bara haft studiemedel och föräldrapenning (vilken låg på samma som studiemedlet) i 5,5 år nu och det har gått men det har varit för jä..ligt. Vi har ej kunnat unna oss nånting och de två sista veckorna i månaden har pengarna varit slut! Tror t.om vi hade kunnat få hjälp av socialen om vi hade velat.

Så jo visst GÅR det.. men det är inte kul!

• Waersta

Fy vad jobbigt.. *skäms* Åh så klagar jag på de 15.700:-, jag ska iaf in och se vad de har att säga.

Anja 19 juli 2008 skrev 2007-09-19 10:17:08 följande:

Å andra sidan så har vi levt så här länge nu. Jag har ju bara haft studiemedel och föräldrapenning (vilken låg på samma som studiemedlet) i 5,5 år nu och det har gått men det har varit för jä..ligt. Vi har ej kunnat unna oss nånting och de två sista veckorna i månaden har pengarna varit slut! Tror t.om vi hade kunnat få hjälp av socialen om vi hade velat.Så jo visst GÅR det.. men det är inte kul!
  • Pumpkin

Waersta: Men det är ju så, är man van mer så är det svårt att gå ner i lön.

Anja: Förstår att det måste ha varit svintufft många gånger, och fortfarande ÄR svårt, när du bara går på timmar. Men nån gång lossnar det för er också!

Nå, vad tror ni om det jag skrev om att hyra "systerlokalen"? Tell me

• Alvaereva

hihi, va tror ni om hur det är att leva på minsta sjukpenningen då? 4400kr/månaden!
    jag är jävligt grinig emellanåt att jag inte kan jobba. älskar ju att shoppa och se hur pengarna på sparkontot växer.

pumpkin:
    det låter skitbra med systerlokalen! så har ju vi gjort också, att vi ska ha middagen på ett ställe och dansen på ett annat som ligger typ 20 meter ifrån. verkar vara en bra lösning för er.

• Pumpkin

Alva: Ja och här sitter vi och gnäller om pengar
    Förstår att det känns trist att inte kunna shoppa osv - jag skulle nog bli galen - men allting går om man bara ger sig f*n på det!

Ja, jag tror faktiskt att det skulle kunna vara en riktigt bra lösning. Lokalerna ligger ju bara typ 15m ifrån varandra, så det är ju inte direkt ansträngande att gå dit från matsalen Jag tror till och med att det kan kännas riktigt skönt att få en naturlig bensträckare och en nypa luft efter maten.

Systerlokalen har enligt IFK's hemsida plats för drygt 50 sittande personer, så man borde väl kunna få plats där va? På övervåningen finns också ett litet kök med servering, där man kan fixa i ordning med snacks och nattamat.

• Waersta

Det är ju superbra att kunna ha nattamaten och dansen på ett ställe. Då kan ju det vara iordningjort redan innan, så ni slipper flytta bord och greja med sånt i festlokalen. Superlösning!!

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-19 10:45:19 följande:

Alva: Ja och här sitter vi och gnäller om pengar Förstår att det känns trist att inte kunna shoppa osv - jag skulle nog bli galen - men allting går om man bara ger sig f*n på det! Ja, jag tror faktiskt att det skulle kunna vara en riktigt bra lösning. Lokalerna ligger ju bara typ 15m ifrån varandra, så det är ju inte direkt ansträngande att gå dit från matsalen Jag tror till och med att det kan kännas riktigt skönt att få en naturlig bensträckare och en nypa luft efter maten.Systerlokalen har enligt IFK's hemsida plats för drygt 50 sittande personer, så man borde väl kunna få plats där va? På övervåningen finns också ett litet kök med servering, där man kan fixa i ordning med snacks och nattamat.
  • Waersta

Min mor var på IKEA igår och köpte två rullar BRITT. Ska ha henne till gardiner och dekoration av borden som maten ska stå på och kanske stolarna.. ska kolla på det.

• Alvaereva

pumpkin:
    ja det är en jävla tur att vi precis blivit av med alla våra smålån, plus att vi har sparat undan en del. hade vi inte gjort på det viset så hade vi nog varit strandsatta vid det här laget.

låter som det är precis vad ni har letat efter med lokalen!! det borde ju få plats då tycker man.

hihih, jag frågade adam igår om vi inte skulle skita i hela bröllopet och bröllopsresan och köpa en bil istället. "är du inte klok människa?? aldrig i livet" fick jag till svar. och den minen han hade var obetalbar att se hehe, så nu vet jag att han inte tycker att det är onödigt att lägga pengar på ett bröllop iallafall, även om det inte kommer kosta sådär jättemycket. resan blir ju desto dyrare då förstås.

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7