• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Snitte- 5/7-2008

Ja ni det är inte lätt det där.. min "gubbe" är faktiskt rätt bra med det där.. han säger lixom hinner vi inte spara ihop så tar vi ett lån, klart allt ska vara perfekt på vår dag!
    I KNOW- han är fantastisk ;)

10.000 tycker jag lät som ett bra pris! låt honom kika in här och se vad alla andra lägger på kläder kanske han lugnar sig snart :)

• Anja 19 juli 2008

Ina

Jag tänker på er och undrar så hur det har gått. Hoppas att det inte var någon fara. Kan ju blöda ibland, lite grann från moderkakans kant om den tex ligger nära cervix.

Hoppas att dom kollar dig ordentligt nu så att du kan känna dig trygg. för du åkte väl in??

Om du ej gjorde det GÖR det... Man ska alltid åka in om det blöder! Var det brunaktigt blod eller var det färskt, rött?

Skickar massor av kramar till dig och tänker på dig, Adam och LillyElise. Hon verkar vara en fighter så det är nog ingen fara utan bara en blödning från moderkakskant eller slemhinna. Du måste verkligen ta det lugnt, skippa all form av stress och ta hand om dig själv nu...

Vilken vecka är det du är i nu?

Jättemånga kramar

Anja

• Anja 19 juli 2008

Annim

Jag tycker att priset för era kläder låter som en DRÖM??

Fattar inte alls hur ni lyckats få tag i så mycket för så lite (lite i bröllopssammanhang alltså )

Min klänning kommer kosta ca 6.000, sedan tillkommer korsett ca 1000-1500, mannens kläder minst 2.500, barnens kläder säkerligen samma summa 2.500, skor till mig runt 500, samma till mannen om inte mer, övriga underkläder till mig (vet ej vilken typ av korsett jag ska ha, om den ska täcka byst eller ej??) typ 600 kr osv...

Vet ej vad jag är uppe i nu men betydligt mer än 10.000 (blir väl nästan 14.000 och då har jag ej räknat i slöja ifall jag ska ha det och smycken, tiara, frisyr och makeup, det lägger ju på ca 3.500 till, och så tillkommer bukett runt 1.500 kanske).

Näääääää 10.000 är inte mycket i detta sammanhang.

Min sambo säger inte så mycket. han är den som vägrar kompromissa när det gäller vårt bröllop. Vi står ju tex helt still när det gäller bandet som ska spela, för han vill ha ett band från Belgien som tar 10.000 kr för själva spelningen, men sen ska de även ha resan betald för fyra (eller tre?) bandmedlemmar coh logi och mat etc... DEt är ju inte billigt, men jag vägrar detta och propsar på att vi har en DJ istället för jag avskyr tex coversband. Vill höra ORIGINALlåtarna eller inget alls

Så här är det nog lite blandat. Vissa saker vill jag lägga pengar på och vissa saker vill han lägga pengar på.

jag föreslog drinkbiljett och sedan att alla betalade liiite för sina drinkar i baren, men Daniel tyckte att det var helt förskräckligt och tittade på mig som om jag blivit galen. Han menade att på HANS bröllop ska det minsann inte snålas, det ska vara en stor fest där ingen behöver betala för NÅNTING osv osv...

Så jag vet itne... vi prioriterar nog lite olika men vi är båda helt överens om att denna dag kommer att kosta vad den kosta vill

Sedan satte han lite stopp för mig när jag ville ha chokladfontän och vickning. han tycker inte att de sakerna behövs. Jag ger mig när det gäller fontänen men jag vill absolut ha vickning och den kampen SKA jag vinna

• Anja 19 juli 2008

Vi tar ju lån på hela kalaset, belånar radhuset för vi vill kunna gifta oss NU. Ingen av oss tjänar några stora pengar. Murare är han och jag är socionom. Vi har tre barn och kan inte spara så pass mkt att vi hade kunnat gifta oss inom de närmsta 20 åren och då resonerar vi som så att vi faktiskt hellre belånar oss än väntar så länge. Det är ju vi som betalar igen allting sen ändå, så det är ju precis samma sak som att spara (i efterskott)

• Annim

Godmorgon! Måste gå in här o kika vad ni skrivit innan jag går och lägger mig! Har jobbat inatt!

Skönt och höra att det är fler än jag som får smeka gubben medhårs för att få som man vill! =)

Anja; Vi har heller inget jätteöverskott av pengar. Min sambo är servicetekoniker på ett industriföretag, jag är timvikarierande undersköterska. Men vi går runt och snålar vi ordentligt borde vi kunna få ihop en bra summa till bröllopet.
    Dessutom har vi blivit erbjudna sammanlagt 20000kr från våra föräldrar.

Men hur ska jag göra för att få gubben att gå med på att anlita bandet som jag vill ha på vårt bröllop.
    De ska ju ha 13000 för sång i kyrka och spelning hela kvällen. Dessutom består de av 8 medlemmar och ska ju givetvis ha någon mat oxå...
    Tror ni man kan pruta lite med tanke på att vi faktiskt bjuder dem på mat och dryck oxå?
    Ja, med gubben vet jag inte vad jag ska hitta på!
    Har ni något bra övertalningssätt att dela med er av?
    Hit med dem!

• Pumpkin

Jaha, då sitter man här igen då
    Gick jag la mig tidigt igår, somnade vid 22 skulle jag tro, och det var sååå skönt! Fast just nu önskar jag att jag hade somnat ännu tidigare

Alva: Jag hoppas verkligen att du åkte in igår! Håller tummarna stenhårt för att det inte ska vara något allvarligt.

Snitte: Hehe, jag vet hur det är att aldrig komma till skott med träningen, men till slut så började öronen blöda på mig av allt tjat från sambon Och som sagt, när det kostar 300kr/år, då kan man inte klaga på att det är dyrt heller

Annim: Jag tjatar helt enkelt bara tills han ger med sig, precis som han gör med mig när han vill nånting

Jag har nu kontaktat en till fotograf som verkar superbra och som jag har hört har bra priser. Får se om det blir någon vidare kontakt, han ville hellre ta all information via telefon. Usch så osäker man ska vara då!

• Anja 19 juli 2008

Annim

skitsvårt det där... Erbjud honom en avsugning per kväll i en månad eller nåt Nääää jag skämta bara (fast sånt funkar ju ofta )

Nä skämt å sido. Skitsvårt är det med övertalning. Min sambo tycker att jag kör över honom. Jag FRÅGAR honom om vad han tycker men när han säger vad han tycker så talar jag om för honom varför det INTE är riktigt bra utan mitt sätt är bättre. Så han sa för ett tag sen att han inte tänker svara på mina frågor mer eftersom jag ändå inte tycker att det han säger är bra. Jag fick en riktig tankeställare faktiskt!

är jag verkligen sån lixom... Ja kanske just i detta??? och även i inredningsfrågor hemma, trots att min sambo har jättebra smak. Lite jobbig självinsikt faktiskt... MÅste jobba med det.

Men det här med band, ja, det verkar vara en känslig fråga. Där kommer inte jag heller nånvart m min sambo

Är du själv helt säker på att bandet är värt det??? är dom så bra? Det finns betydligt billigare band.

Jag vill ju hellre ha DJ fast det är ju minst lika dyrt sjukt nog!

Pruta tror jag inte att man ska göra faktiskt... De har ju sitt pris och mat brukar ingå! Jag vill ej behöva pruta med mina bröllopsarrangemang. Ett band som känner sig snuvat på pengar kanske inte gör sitt bästa

Äh jag vet inte hur man ska göra för att få det som man vill. Svårt när meningarna går isär och det är ju MÄNNENS bröllop oxå. Jag har nog haft lite svårt att fatta det. Har varit lite avis på er med män som inte lägger sig i och tyckt att min sambo är jobbig när han hela tiden ska vara med och bestämma så att jag måste kompromissa, haha... Men det är ju faktiskt HANS stora dag också och jag får väl acceptera att han har en hel del önskemål och åsikter om VÅR stora dag

Ni får kompromissa helt enkelt!! Säg till honom att du, från och med nu kommer att skippa nåt som du tex handlar ofta (cigaretter, snus, tidningar, godis, smink???) och istället för att göra detta så avsätter du denna summa varje månad, så att du sparar extra lixom och avstår från nåt... Räkna ut hur många tusen det hinner bli tills det är dags för bröllop och så kan du säkert övertala din man...

låt säga att du avstår 300 kr värt av godis eller dylikt varje månad... (inte nog m att du då går ner i vikt oxå, det blir mycket pengar till bandet)...

Jag vet ej när ni gifter er men om vi räknar fram till juli så blir det ju 3000 kr iallafall! SEdan kan du tex önska dig pengar i födelsedagspresent och julklapp och lägga till dessa här...

Ja så hade nog jag gjort om jag verkligen ville nåt som min sambo inte ansåg att vi hade råd med...

Trist att avstå grejor kanske men du får fokusera på VARFÖR du gör det

• Anja 19 juli 2008

Nu har jag mailat lilly i danmark...

jag skulle gå in och beställa deras kollektion 2008 katalog...

Det visar sig att Sverige inte finns med i scrollisten... va f..n...

Jag bor en jä..la bro ifrån dem. Det tar 20 minuter för mig att åka t köpenhamn lixom!!! och så har de inte med sverige. De hade med Serbien för sjutton!!!

Iallafall så har jag mailat och frågat hur jag ska få tag i katalogen!? Någon av er som vet... Den kommer inte förrän i november men man kunde reservera en nämligen och det var ju det jag ville göra!!! Hade ju tänkt åka över dit och köpa klänningen! (det skrev jag ju såklart så man kan ju hoppas att jag då FÅR LOV ATT reservera en katalog iallafall ) De måste ju ta hand om sina kunder, hihi...

• Pumpkin

Anja: Hmm, konstigt, då är det nånting de tagit bort nu. Jag beställde nämligen 2007-katalogen i vintras och det var inga problem

• Snitte- 5/7-2008

Hello: njej det där när man vill ha band så drar det ju väldigt lätt iväg.... vi funderade på det förut men tror det kommer sluta med en dj, men vet inte riktigt ännu...
    Anja: tycker ni gör rätt som belånar huset, jag menar det är ju som du säger... att spara fast i efterhand!

Vet någon av er vart man kan löpa 50 lika dana svarta kjolar till ett billigt pris? Måste hitta det till min kör som jag är med i....

pumkin: nää 300 är VÄLDIGT bra! jag får nog hosta upp liiite mer om jag menar NÄR ;) jag ska börja:)

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7