• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Pärlplattan

ÄR det någon som vet hur man får bort rostfärgningen som blivit på ett silversmycke (jag tror det är silver eftersom de har fått den här färgen). Jag fick det av min farmor och hittad det nu, tänkte att det kunde vara fint att ha med någonstans ¨på lördag...

• Snitte- 5/7-2008

Hello girls!

Haha pumpkin: det låter jätte bra med den extra lokalen... *fniss* jag skulle precis kika in här och berätta att jag bokat vår systerlokal som ligger 30 m bort hahaha :D bokade den igår och det känns kanon! vi kommer ha mingel där, middag i den vanliga, och sedan något mer i den mindre för att sedan ha dans i den stora igen :)
    hihi kul att man tänker lika ;)

jeekse: Jag tycker det är SJÄLKLART att ha barn med denna dagen! :D men jag vet,,, många olika åsikter om detta! vi kommer ha många barn bjudna, dock tror jag att föräldrarna till barnen kommer åka tidigare från festen så det blir barnfritt framåt småtimmarna,,, men det är absolut inget jag kommer styra över!

Något tråkigt: En av våra näbbar kommer inte kunna vara med... :( *ledsen* hon ska genomgå en stor operation i januari- februari något sådant och sedan måste hon vara isolerad i hemmet MINST 6 månader :( *snyft* så himla synd om henne! :(

• Waersta

Har mailat det företag i Danmark, där jag hittade RINGEN. Men eftersom de gör den efter att man beställt den så får man inte skicka tillbaka den heller.. vet inte hur jag ska bete mig då. Den ser jättefin ut, men jag skulle vilja pröva den bredvid den jag har nu. Kanske inte alls passar ihop. Även om de är lika breda och lika höga.. kan ju inte åka till danmark bara för att pröva ring ju.

Någon som åker till Danmark titt som tätt?

www.smykkebutikken.com/

• Pumpkin

Pärlplattan: Hmm... Vi hade någon jättebra putsduk förut som var toppen på silver, men jag vet inte vart man får tag i en sån

Snitte: Hehe, ja, det är kul när man tänker lika Dock verkar det kanske kunna bli problem för oss med den här systerlokalen, men än vet jag inte riktigt säkert.

Waersta: Ta en weekend i Danmark

• Tosa

Pumpkin. Du skrev rätt svar till mig jag ska ha ett borgligt bröllop med dem närmsta familjen + maskalken och tärnan och sen ska vi ha en fest där folk får reda på att vi gift oss...
    Så jag ska ha en vigselförrätare.
    Det är smidigast så för annars blir det bara strul..

Är det nån som vet ungefär hur lång tid innan man ska kolla ut ring och beställa det?

Tack

• Pumpkin

Tosa: Ah, ja, jag är en jäkel på att ha rätt

Vad gäller ring så beror det lite på om du ska ha en "färdig" eller designa en egen. Ska du köpa en "färdig", dvs en av t ex märket Schalins, så går det på ett par veckor ungefär, men ska du designa själv så bör du nog vara ute nån månad i förväg

• Tosa

OK vad bra men då ska det iallafall inte vara nån panik just nu det är ju trots allt ett par månader kvar

Ni som ska gifta er nästa sommar hur långt har ni kommit i eran planering? Har ni allt klart eller tar ni det lugnt det är ju ett tag kvar trots allt...

Jag vill fixa allt på en gång men min m2b tycker att vi ska ta det lugnt ett tag till men... jag tror inte han förstå

• Tosa

hur mycket det här betyder för mig... mina barn tröck på nån knapp så därför blev det en till haha

• Pumpkin

Tosa: Här i tråden har vi nog kommit lite olika långt, men alla har nog bokat kyrka och lokal i alla fall (eller har jag fel? ). Jag och min M2B har då bokat lokal, kyrka och fotograf, jag har köpt klänning, färgtema är bestämt, blommor är bestämt, skor är köpta (kanske måste köpa nya dock), resan är bestämd, maten/cateringfirma är bestämd, ringen har jag ett hum om... Hmm... Vad har jag glömt Jo, tärna, marskalk, toastmaster och toastmadame är utsedda

• Tosa

ok snacka om att jag ligger efter då hehe..

Jag vet bara hur allt ska se ut och vad vi alla ska ha på oss... men jag har inte något klart...
    Men jag vet ju vad vi ska ha iallafall... alltid nåt...

Nej ska sätta mig ner och prata med min m2b om att vi kanske måste ta tag i det hela nu och att han kanske måste släppa efter... annars kanske allt går käpprätt åt fanders...

Vi ska ju gifta oss i juni jö bara 9 månader kvar

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7