• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Brud 080524

Hej på er! Vad ni skriver! Hinner ju inte med....

Pumpkin - 5 juli 2008: angående fotografen. Vad är det du har kvar i framtiden, jo fotografierna. Klart att du då ska ta en fotograf som du tycker gör bra bilder och känner dig nöjd med! Vad spelar då 2000 kronor för roll i det stora hela? Så resonerar jag iaf...

Har faktiskt bokat fotograf och det lär nog hamna på 6000-8000 men det är en forograf vi verkligen vill ha och känner oss bekväma med och det tycker vi är viktigast! Bokade faktiskt fisör i förra veckan. Hon hade ingen kalender som sträckte sig så långt fram! Så är det att vara ute i god tid!

• Anja 19 juli 2008

Vi kommer endast att ha proffotograf innan vigseln (ni vet naturbilder och sånt) och under vigeln och utanför kyrkan efteråt. Festen kommer vi att nöja oss med fotografier som min mammas man och min pappa tar (de är båda duktiga hobbyfotografer) + att vi ska ha engångskameror utlagda.

det blir för dyrt för oss annars. Den fotograf vi valt tar 3.500 för att fotografera det jag nämnde ovan. Om man lägger till festen så blir det 5.500 ungefär och det känns faktiskt onödigt på nåt vis, när man har duktiga fotografer i släkten

• Anja 19 juli 2008

Nu ska jag gå och sätta ihop en expedithylla och fixa lite innan jag sticker till jobbet. ska jobba en kortdag idag...

11.30-18.30, rätt skönt...

Sätter mig här då och då och kollar vad ni hittar på

• Pumpkin

Brud 080524: Du har helt rätt och det är så jag resonerat hela tiden Dock känns det lite tråkigt att inte kunna ha med en proffsfotograf under förberedelserna osv (om nu inte pengar börjar regna över oss ) också, men å andra sidan så är min bästa väninnan (tillika tärna) ganska skicklig med kamera numer (hon har övat sig på sin vilda hundvalp och för det krävs ett visst mått skicklighet ) och M2B's storebror är en riktigt duktig hobbyfotograf, så de får väl ta hand om den biten helt enkelt så får vi använda redigeringsprogrammet på MACen efteråt för effekter och sånt

Anja: Visst är det bra med hobbyfotografer i familjen?

• Anettan73

Anja- känner du till en bra fotograf i Lund???

Tänkte att man kunde ta en i Lund o inte i Malmö. Fast visst d beror på...

Tack för att ni tog er tid att titta. Hade nästan till 99% bestämt mig för 2an, så kommer sambon o säger 1an... Dålig smak För utom när d gäller mig

God morgon föresten allihopa.

Gissa om jag blir trött av att bara läsa hur hurtiga ni e..
    Själv har man vaknat kl 5 i morse. Thea håller liv och ska banne mig inte sova. JAg blir knäckt...

Annim- Klänningen e jätte fin... Kasst d där med bilen. Jag hade blitt skogstokig om d hade hänt mig...

• Annim

Hej igen!
    Vill bara tala om att jag kanske inte kommer skriva mer här på ett tag.
    Denna händelse har rivit upp gamla sår och fått mig till en kris. Håller just nu på att försöka få tag i någon att prata med.

Om ni inte orkar läsa min novell angående detta sluta läsa här!

Som sagt själva bilen skiter jag i utan det är den sekretessbelagda informationen som jag oroas över.
    Visst den som tog bilen kanske skiter i det och kastar det någonstans med det någon kastar är fynd för någon annan ibland.
    Ja jag målar F****N på väggen ser alla typ av skräckcenarion framför mig. Att jag blir anmäld från jobbet för att jag haft sekretessbelagd info i bilen och annat tråkigt.
    Faaan jag är så arg, ledsen får panik!!!!
    Vi genomgick en kris i början på förra året då våran lillkille föddes. Han fick nämligen lunginflammation och RS virus när han var 2v gammal. Jag/vi trodde han skulle dö ifrån oss de närmaste dagarna efter vi blivit inlagda på sjukhus.
    O all denna kontakt med försäkringsbolag som inte leder någonstans tar musten ur mig.
    Vi fick inte då en krona och troligtvis inte denna gången heller utan allting leder bara till att vi får merkostnader och huvudbry.

Förlåt tjejer att jag tråkar er med detta, men måste bara skriva av mig.

• Mrs  B

God förmiddag på er!!!!!

Igår försvann vår uppkoppling så då blev det till att göra annat.
    Sprang på stan och Maxi som en vilding medan sonen var på dagis. Var hemma några timmar och vilade och sen på kvällen åkte jag in till stan igen för provmakeup. KUL!!!!!!!!!!!!
    Det blev helt fantastiskt snyggt och hon som gjorde det var så himla duktig!

Det som dock gjorde VÄLDIGT ont var noppningen av ögonbrynen och färgning av ögonfransarna (det sved ganska bra ska jag säga). Färgade även ögonbrynen för första gången och det blev riktigt bra det också.

Idag blir det en vilodag känner jag, men sen får jag nog sätta fart igen.....

• Pumpkin

Annim: Självklart kan du prata med oss, vi finns här för att stötta dig! Så känn inte att du måste sluta skriva här "bara" för att du mår dåligt, här får man prata av sig bäst man vill! Eller hur tjejer?

Förstår att det känns superjobbigt och man målar f*n på väggen, been there... Du kanske ska prata med någon för att ta itu med det här och allt det gamla?

• Waersta

Jobbigt med försäkringsbolag.. när våran son drack lacknafta så var det inga som helst problem. Vi fick tom ersättning för parkeringsavgiften.
    MEN det kan ha stor betydelse vem man pratar med.. helst ska det vara någon som haft jobbet länge och verkligen vet vad som gäller!

Hoppas verkligen att det löser sig Annim!

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7