• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Pumpkin

Annim: Det gick inte att se den eftersom du inte varit inne under kontoinställningar och valt att vi ska kunna se ditt fotogalleri

• Alvaereva

hörrni tjejer, vilken bra dag det är idag
    jag har städat undan i hela lägenheten, bakat en citronkaka, det är gilmoregirls på tv i dubbelavsnitt och jag har bara haft typ fem sammadragningar på hela dagen!
    aaah, livet är underbart!

• Bellanote

har hitta ten fotgraf genom en annan sida en amötor som tar 1900 för hel dag.. så tror det blir en amatör.. de har ju det som hobby och kan nog bli bra endå.. vi vill ju ha lite budget variant av bröllopet..

• Snitte- 5/7-2008

Hej tjejer!!!

Anja: RING IKEA OCH KLAGA!!! här hemma är det tvärt emot er... min gubbe är för snöäll så JAG får ringa alla samtal till banker och klagosamtal till alla möjliga hihi

anettan: tycker också 2:an jätte fint!!

Ina: du har verkligen inte någon lätt graviditet du... :( men vi finns här och stöttar dig!!! gott med citronkaka!

Annim: härligt att du lagt handpenning på klänningen.. jag vill med se,,, fixa inställnignarna ;)

Bellanotte: det blir säkert jätte fina bilder av den fotografen med!!

• Snitte- 5/7-2008

Just ja: jag vill me berätta något: Igår fyllde min "baby" Zelda år ( vår jack russel) så "farmor" alltså svärmor och min familj var över på tårta... Zelda fick en egen tårta med leverpastej och skinka ;) hihihi ja vad gör man inte.... alla tillfällen att träffas och äta tårta ska man väl ta vara på va? :D

• Annim

Nu har jag fixat inställningarna tjejer!

Men jag måste få skriva av mig lite.
    Min lycka över klänningen varade ju inte så länge. Inget fel på klänningen men någon djä..l har stulit min bil.

Ikväll åkte jag för att träna. Kom till sporthallen ca 19:40. Tränade mellan 19:00-20:00. Duschade och kommer ut ca 20:20 till parkeringen. Bilen är borta.
    Jag börja tänka att jag blivit fullständigt väck i huvet och har fått för mig att jag hade bilen till träningen.
    Men det hade jag ju eftersom jag skulle till jobbet efter min träning.
    Och själva bilen är jag inte så värst orolig över. En gammal sketen Saab från -84. Inget särskilt värde på bilen.
    Men det som gör mig ledsen är att jag eftersom ja skulle till jobbet efteråt hade en väska med massa block där jag har sekretessbelagd infromation om de boende som jag arbetar med.

*Gråååååter* Tänk om det hamnar i fel händer....

• lillfoppa

tack för alla tips angående skor... måste typ börja nån gång...Min mamma va här igår och vi diskuterade enbart bröllopsbestyr och hon har typ planerat och tänkt på en massa saker som jag inte har tänkt på..Så skönt äntligen e hon engagerad i mig men det tog ca 31 år bara men vem räknar.... Så idag blir det kram till alla brudars mammor som ställer upp och fixar en massa....KRAM

• Anja 19 juli 2008

Gokväll allihop...

Fy sjutton vad vi har slitit ikväll / idag!!!

Men NU äntligen... En välförtjänst stund vid datorn. Fast jobbet ringde innan och ville att jag ska jobba imorgon, så det blir nog inte så lång stund jag sitter här.

Ville ju bara se vad ni hittar på .-)

Inatt sover alla tre barnen tillsammans i ena rummet som nu är helt röjt förutom deras sängar. Alice sover i en juniorsäng nu. Wow, ingen spjälis Helhäftigt... Tog ett tag att somna dock, för det var ju såååå spännande att sova tillsammans

Sen har jag o Daniel röjt det andra rummet ganska bra, plockat isär spjälsäng och loftsäng och slängt, målat klart och tagit bort all papp och maskeringstejp.

Imorgon blir ej så mycket gjort men torsdag räknar jag med att hinna MASSOR...

Då ska jag fixa nya krukor och växter, sy gardin t köket osv. Vete sjutton när vi ska kunna ha fotografen här dock... blir nog tyvärr inte förrän nästa vecka, men förhoppningsvis måndag!!!

Såg att ni pratade om skor. Jag vill ha svala skor, dvs mkt bar hud, för jag har en känsla av att man kommer bli rejält varm (om det blir en normal sommar, ej som i år) i en sån där stor klänning så då kan jag ej ha instängda fötter.

Sen skulle jag vilja ha lite bling bling på (lite glittrigt sådär)

men det är så jag känner nu. Måste dock köpa skor i god tid för ja har hyperkänsliga fötter så jag måste gå in dem ordentligt!

Tack för alla era kommentarer om ikea. vi ska absolut ringa och säga till, för vi SKA ha de där jä..la 900!!!! Jag frågade ju för sjutton... ;-(

Annim

så härligt m klänningen, den var supersnygg!!! Men vad jättejobbigt att bli av m den där väskan. Så läskigt att nån snott din bil när du bara lämnat den en timme. Sanslöst!

snitte

självklart ska man ta varje tillfälle att fira m tårta

Alvaereva

fy så jobbigt med sammandragningarna. Skönt att de slutat nu! Det där m ctg-apparaten är ju såååå typiskt. Så har det varit för mig varje gång jag fött barn, haha... den får lixom värkarna att lägga av!! Det är bara så

Hoppas du får nåt vettigt svar på varför det är så här och att dom kan göra nåt åt det. Leukocyter tyder ju på urinvägsinfekton och det kan ju ge sammandragningar. Det dumma m urinvägsinfektion vid graviditet är ju att den ofta är omärklig... Det svider inte som det gör i normala fall och man reagerar inte på att man behöver kissa hela tiden för det behöver man ju ALLID Köp tranbärsjuice. Det är dyrt men det funkar ofta mot urinvägsinfektion av nån anledning... Drick för övrigt MYCKET.

För det var väl inte GBS:en som kommit tillbaka. Vet att du nämnde att problem med livmodern/graviditet var ett arv från din biologiska mamma? Vad var det hon hade problem med? Förlåt om jag är frågvis, är verkligen bara uppriktigt intresserad, inte snokig lixom även om det låter så.

Anettan73

Jag fattade nog inte riktigt vilka monogram jag skulle titta på. Där var ju flera foton! VAr det det första?

• Annim

God morgon tjejer!
    Är uppe tidigt då jag har lite svårt att sova! Undrar varför....
    Kan inte släppa detta med bilen och idag måste jag ringa till försäkringsbolaget som jag antagligen inte kommer få en krona ifrån, då vi endast hade trafikförsäkring på bilen.
    Den var ju lixom vår andra bil och den är ju iofs inte värd så mycket heller. Men den fyllde ju en viktig funktion för oss och har ett annat värde. Men, men...
    Jag ska inte tråka ut er med detta!

Alvaereva;Ja det låter som du haft en hyfsad dag! Men du ta det lugnt med den lill* magen! =)
    Tack för kommentaren om min klänning. Jag är så förtjust i den.
    Tycker bara att det är synd om det är rätt klänning att man inte kan se detaljerna på den. Pärlor, glaspärlor och tygrosorna på sidan av klänningen.
    Den är jättefin i mitt tycke.
    Sedan är det en sådan som passar mig i smak då den är en sådan som syns! Ingen enkel klänning. Jag vill verkligen se ut som en Prinsessa på vår stora dag! Jag är sååå barnslig! =)

Pumpkin; Tack till dig med! O tack för hjälpen angående kontoinställningarna.

Anettan73; Håller med de andra om 2:an. Iofs spelar det ju inte så stor roll i mitt tycke angående typsnittet.
    Men eftersom det ser ut att vara en mörkare färg på &:et på den första så blev bokstäverna lite bleka.

Anja; Hur orkar du! Jag blir helt slut av att läsa om allt ni hittar på. styr hela dagarna...Du verkar så energisk.
    Med tanke på all tid och engagemang ni lägger ner på lägenheten hoppas jag verkligen att ni får en mycket ansenlig summa för den! =)

Nu är det kaffedags! Sedan väcka barn och gubbe. Jag ska kolla med dagis om barnen kan få vara där medans jag fixar detta med att ringa försäkringsbolaget. Lite svårt att ringa med 3 barn omkring sig som kräver uppmärksamhet.

• Pumpkin

Godmorgon tjejer!
    Då var man tillbaka på jobbet igen då, piggare men inte helt 100%ig. Men vem 17 har råd att vara sjuk liksom Dock undrar jag om jag har en öroninflammation på gång, för det gör ont i ena örat. När jag är avslappnad så är det lite som en svagt molande värk, men när jag hickar, rapar (får man säga att man gör det även fast man är tjej!? ) eller ibland när jag sväljer hårt, då känns det som nån kör in en grov nål i örat på mig. Inte skönt!

Annim: Fasiken så trist med bilen och informationen! Men troligtvis så var det bara någon som ville ha en bil, inte information om de boende och då slänger nog personen bara iväg grejerna.

Anja: Du är duktig då, står i som en galning! Och ja, jag tycker definitivt att ni ska kontakta IKEA och åtminstone få en förklaring på detta!

Alva: Skönt med en skön dag som omväxling

Snitte: Hehe, vi firar också när katterna fyller år, då blir det en lyxdag De får räkor och leverpastej och vi får nån god middag. Everybody wins

Anettan: Jag tycker också nr. 2!

För övrigt kan jag säga att jag har börjat tveka angående fotografen efter alla reaktioner på priset, så nu funderar jag på om vi inte skulle ha bokat den lokala fotografen istället, han tar 6000kr för en halvdag (från förberedelser till ankomst vid festlokalen). Äsch, jag vet inte, vi gillar ju Sussis bilder också...

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7