• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Anettan73
    Annim skrev 2007-09-12 10:08:34 följande:
    Hej igen!Vill bara tala om att jag kanske inte kommer skriva mer här på ett tag.Denna händelse har rivit upp gamla sår och fått mig till en kris. Håller just nu på att försöka få tag i någon att prata med.Om ni inte orkar läsa min novell angående detta sluta läsa här!Som sagt själva bilen skiter jag i utan det är den sekretessbelagda informationen som jag oroas över.Visst den som tog bilen kanske skiter i det och kastar det någonstans med det någon kastar är fynd för någon annan ibland.Ja jag målar F****N på väggen ser alla typ av skräckcenarion framför mig. Att jag blir anmäld från jobbet för att jag haft sekretessbelagd info i bilen och annat tråkigt.Faaan jag är så arg, ledsen får panik!!!!Vi genomgick en kris i början på förra året då våran lillkille föddes. Han fick nämligen lunginflammation och RS virus när han var 2v gammal. Jag/vi trodde han skulle dö ifrån oss de närmaste dagarna efter vi blivit inlagda på sjukhus.O all denna kontakt med försäkringsbolag som inte leder någonstans tar musten ur mig.Vi fick inte då en krona och troligtvis inte denna gången heller utan allting leder bara till att vi får merkostnader och huvudbry.Förlåt tjejer att jag tråkar er med detta, men måste bara skriva av mig.
    Herre gud.. Förstår dig att du känner så. Men detta är ju ett forum Jag blir absolut inte uttråkad av något sådant här. Detta kunde hända vad som helst. Jag hade oxå målat f*n på väggarna. Gjorde jag då det saknade 3500 kr i kassan en dag och jag inte hittade felet. Satt i 3 dagar med backupen och papper och allt där till.
    Sen kan d vara väldigt skönt att ventilera med andra än dom man har runt sig utanför nätet
  • nufruandersson

hej tjejer kännt tomt några dagar då våran internet inte fungerat sedan i lördags man känner sig väldigt låst hur är det här tjejer

• Annim

Tack tjejer! Vad gulliga ni är så stöttar så rart..
    Skönt att höra man känner sig ju lite blaze` att skriva om sådant här i ett froum som ska handla om bröllop.
    Bröllop ska ju vara spännande i positiv riktning och kul att se fram emot.
    O det är det ju men just nu är de lite mörka moln i min annars rosaskimmrande himmel. *Nu är jag dramatisk igen*

• Alvaereva

Brud 080524:
    kul att du har bokat FISÖR (sorry, men jag är fortfarande i kiss&bajsåldern...)

annim:
    självklart kan du prata med oss när du är ledsen! i den här tråden stöttar vi ALLTID, det ska du veta!

anettan:
    typiskt att männen alltid ska hålla på och lägga sej i!! men så fort man ber dom att fixa nått så tycker dom att "näää, gör det du, du är så mycket bättre på det" så är iallafall adam. han hade ETT ansvar i hela bröllopsplaneringen och det var att boka bröllopsresan. men när han hade hittat bra priser så överlät han det till mej "så att det inte skulle bli fel". stackarn är väl rädd att jag inte ska vara nöjd

anja:
    ingen fara, det är bara att fråga på. min biologiska mamma har nåt som hon kallar "svag livmoder" vet inte egentligen vad det går ut på, kan vara språkförbistringar som gör att hon inte exakt har fått fram vad som är fel. hon skriver dåligt på svenska. detta konstaterades iallafall efter att hon haft så himla många missfall. när hon vart gravid med oss barn hon fick behålla (3stycken) så vart hon sängliggande nästan hela graviditeterna. vi alla har varit påväg att födas i typ sjätte månaden, men det har som tur är stoppats.
    därför är jag extra nojjig, eftersom jag också haft två missfall och sådär.. jag trodde länge att jag aldrig skulle få några barn. var helt på det klara med att adoptera, och så kom det här lilla miraklet och flyttade in
    jag antar att jag har en uringävgsinfektion igen. kan vara GBS som är tillbaka, det brukar ju komma tillbaka hela tiden fastän man medicinerar bort det. jag har iallafall blivit lovad dropp till förlossningen. ska tjata mej till att gå på antibiotika en vecka innan BF också för att vara lite säkrare ifall jag smygöppnar mej. jag menar, vissa har förvärkar och sammandragningar i några dagar innan förlossningen och öppnar sej lite då. men hur ska jag veta om jag öppnar mej, jag har ju haft det här sen vecka 22!
    förresten, herregud vad duktig du är med ditt hem! fattar inte att du orkar.. själv är jag sååå lat numera. tycker att gårdagens disk är jobbigt, och den går att få undan på fem minuter bara jag får tummen ur

mrs b:
    vad kul det låter med provsminkning! har testat att färga ögonfransarna här hemma, men det är inget jag gör om. höll på att avlida av svidet! all cred till dej som stod ut!!

för övrigt: idag ska jag baka kanelbullar!! en vän kommer hit sen, äntligen får man se en annan människa än adam!! (inte för att det är så pjåkigt )
    ska frysa in och ha till adams kalas när hans familj kommer hit nästnästa fredag. tänkte baka en smarrig tårta också, fast den gör jag samma dag när han är på jobbet. han har önskat sej en tårta med ett lager hallonmousse och ett tjockt lager skivade jordgubbar. jag tänkte ha såndär blank mumsig choklad att täcka tårtan med och sen spritsa ut något slags snirkelmönster på. vad tror ni blir godast bottnar till det, vanlig sockerkaksbotten, chokladbotten eller sockerkaksbotten där jag har bytit ut hälften av mjölken mot malibu?

• Mrs  B

Alvaereva
    Ja, det med ögonfransarna gör jag nog inte om igen för det sved ganska mycket. Nöjer mig nog med ögonbrynen någon gång då och då, eller när jag har råd med det.

Angående tårtor så är inte jag rätt person att fråga eftersom jag inte gillar det.

Vår bröllopstårta består av chokladbotten (kladdkaka), hallonmousse och vit chokladmousse. Den har jag redan provsmakat och det var MUMS!!!!!!!!!!!

• Anettan73

Mrs B skrev 2007-09-12 13:00:48 följande:

AlvaerevaJa, det med ögonfransarna gör jag nog inte om igen för det sved ganska mycket. Nöjer mig nog med ögonbrynen någon gång då och då, eller när jag har råd med det. Angående tårtor så är inte jag rätt person att fråga eftersom jag inte gillar det. Vår bröllopstårta består av chokladbotten (kladdkaka), hallonmousse och vit chokladmousse. Den har jag redan provsmakat och det var MUMS!!!!!!!!!!!
    Fy för hundan bad det lät gott!!!
    Skulle nästan kunnat döda för den.. Bara jag läste det såg jag det framför mig.... Får hämta en hink som samlar upp allt dreggel
  • Alvaereva

mrs B:
    ååh det lät verkligen jättegott! vad ska tårtan täckas med då?

• Brud 080524

Alvaereva

Haha såg det med men jag tänkte att det är nog ingen som ser.... Du har verkligen ögonen med dig!

• Alvaereva

brud 080524:
    hehe, japp, jag är en riktig besserwisser!!

• Pärlplattan

Idag kommer min systeryster och ska bo här tills på söndag. Det är såklart jättetrevligt, speciellt som jag kommer få lite sällskap. DOCK hoppas jag verkligen att hon inte kommer glida in här och glo, eller att hon tittar i garderoben, eller HUR ska jag göra med klänningen. Den är ju färdig nu, så jag bör ju gärna susa ner och prova om det är okej, är det inte finns det ju inget problem, för då måste de ju greja till det. Är den okej, så borde den ju kunna hänga kvar, om jag förklarar situationen. Egentligen finns det kanske inget problem.

Helt utanför ämnet - Vår gamla lokal bytte ju ägare. Han lovade att de nya ägarna skulle höra av sig i slutet av augusti. Tänkte på det häromdagen, för jag vet att det var ett par som skulle vara där som gifte sig i september. Vi har då inte hört ett ljud ifrån någon, eftersom vi inte har någon kontakt eller nummer, så kan vi ju inte ringa och tala om att allt är ändrat heller.. Man blir lätt glad över att man slipper den röran det hade blivit. Börja om på nytt.. Nej, tack. Hoppas verkligen det har löst sig för paret som skulle gifta sig i september, att de fick reda på läget tidigare!

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7