• maka2b

28/7 - 2007

Ny tråd tjejer! Hoppas att alla hittar hit nu när den gamla stängs imorgon.

Nu är det inte långt kvar, 19 dagar idag...

• Svar på tråden 28/7 - 2007
  • Fru Bouncing bunny

maka2b

Well done, tur någon har koll..

Jaha, nu är jag i Sverige och jag är i Norrland (vars skulle du maka2b?) tills på fredag. På torsdag väntar provning av klänning och den skall sys in lite upptill (ingen posh spice här inte )

Är LÄTT stressad över en hel del småsaker som inte är klara och vi har helt plötsligt igår fått ett bortfall och två nytillkomna på gästlistan som tackat ja! Kul med två som inte trodde de kunde komma, tråkigt med den som faller bort. Lite mer pyssel för oss med andra ord - bordsplacering..

Ska imorgon och leta bordsdekorationer som ej är klara, vilket är ljus/ljusbricka eller ljusstakar/lyktor. Håll tummarna.

Kram på er tjejer, hoppas att ni inte har drabbas av super-stress-sjukan inför bröllopet - för det har jag, känns som om jag har för mycket kvar att pula med och funderar på hur jag ska hinna... Men visst kommer det ordna sig, känns bara väldigt jobbigt just nu. Men jag har ju klarat av att packa två hus för flytt, 4 resväskor flygfrakt, 1 resväska smekmånad (vi får ite flyttgodset innan vi åker), sagt adjö till vänner och bekanta (med XX antal middagar och fester (kul, men tröttsamt) jobb och stad som jag bott i under 2 år, avslutat jobbet, sökt, blivit intervjuad och fått en ny tjänst, skaffat en lägenhet i Stockholm dit vi flyttar in 1 september! Så nog ska jag väl klara av några småsaker inför ett bröllop...

• Fru Bouncing bunny

Och detta bara under 4 veckors tid - samtidigt som jag planerat ett bröllop... Snacka om dålig planering!! Det var bara en graviditet som fattades, hahaha!

God natt tjejer!

• maka2b

Bouncing Bunny
    Gumman va du har haft det körigt!! Jag är imponerad hur ni har orkat allt. Men nu är det bara det roligaste kvar snart är vår dag här!!! Jag skulle ha åkt till Nordingrå som ligger vid höga kusten men vi kom aldigt iväg. Min son är prematurfödd och fortfarande väldigt infektionskänslig så när dom som vi skulle hälsa på blev sjuka fick vi stanna hemma. Tråkigt men vi är vana...

Nu är det bara 12 dagar kvar!

Jag hämtade min klänning hos skräddaren i torsdags och han har gjort ett fantastiskt jobb. Sen lämnade jag in den för pressning så på fredag får jag hämta hem den.
    Igår klippte jag till spetsen som vi ska göra små knyten med godis i till gästerna. Sen ska dom knytas ihop också...
    Bordsplaceringen är klar! och beskrivningarna är nästan färdiga så snart kan vi börja skriva ut programmen. Sen är det bara att vika vika och vika...

Vi håller på att leta paraplyer. Någon som har tips på var jag kan hitta stora snygga paraplyer? Ett vitt och ett svart vill vi försöka hitta.

• Sanna81

maka2b: ska ni ha paraplyerna att fotas under vid regnigt väder? Tyvärr ingen aning.

Men vi funderar över att man kanske borde ha ett snyggt paraply att fotas under då vi vill ha våra foton tagna utomhus på bryggan till torpet vi har festen i.

• Sanna81

Imponerad bouncing bunny! Får peppa mig med att jag iaf inte flyttar till ny stad eller börjar nytt jobb när jag känner mig stressad

• maka2b

Paraplyerna är för att ha vid fotograferingen om det regnar. Det är så vackert runt lokalen så vi vill helst kunna fotas utomhus.

• Sanna81

maka2b: vi med! Du får tipsa om du hittar bra paraplyer.

• maka2b

Idag hittade jag ett svart paraply på Wedins. Helt ok för 199:-, med krok-handtag, nästan så stort som jag tänkt... Nu är det bara ett vitt kvar!

• Snart fru 2

Jag hittade paraply på Rusta med röda rosor på - kunde inte låta bli - de är på gränsen till för mycket men vi kommer ha dem. Om man gillar rosor så är de fina

• MissPhoenix

SLänger in mig i denna tråden också. Jag gifter mig ju också den 28:e och kunde konstatera att det är 12 dagar kvar.... PAAANIIIK!!

Men, ni som letar paraplyer - mique har ett jättesött i ivory! Ser väldigt bröllopigt ut.

Svar på tråden 28/7 - 2007