• maka2b

28/7 - 2007

Ny tråd tjejer! Hoppas att alla hittar hit nu när den gamla stängs imorgon.

Nu är det inte långt kvar, 19 dagar idag...

• Svar på tråden 28/7 - 2007
  • kiija

nu har jag också hittat hit
    Hjälp endast 19 dagar kvar!!

håller på och kämpar med festprogrammet, ifall någon vill dela med sig av idéer maijla mig på brollop280707@hotmail.com
    All hjälp tas emot med tacksamhet!

• maka2b

Jag börjar med att lägga in vårt program igen ifall någon vill ha nått mailat .

- "välkommentext" + innehållsförteckning
    - Meny
    - Livskarta (tips från BT)
    - Dikt (den som blir uppläst under vigseln)
    - Citat
    - Olika påståenden som ska paras ihop med mig eller m2b.
    - Bordsplacering (mittenuppslag). Inte klar!
    - 5 sidor beskrivningar av gäster. Inte klara!
    - "Tacktext" + info ang vigseln.

• Sanna81

Vill jättegärna också få inspiraton om festprogram (ammiz81@spray.se).

Sitter och jobbar för fullt på det.

Hur gör ni med allsånger? Man kan väl inte gärna bestämma egna allsånger om man gör festhäftet själva?

maka2b: Menar du med livskarta någonslags tidslinje med era två liv före och efter ni träffade varandra? Vad har ni tagit med?
    Vad har ni för olika påståenden om er? (vi ska ha något liknande under en tipsprommenad innan).

• julibrud-07

Jag har också hittat hit

vad är en livskarta för nåt?

Vårt festprogram börjar också se färdigt ut, vi ska bara lägga in alla gästpresentationer och några sånger till.

• maka2b

kiija + Sanna81 - ni har mail.

• maka2b

Vi kommer inte att ha några sånger alls men det verkar vara olika hur man gör. (Jag har varit på bröllop där brudparet gjort häftet och satt in sånger själva.)

Livskartan är som skrivet ett tips från BT. Det är en linje med våra liv innan vi träffades och från att vi träffades fram till bröllopet. Vi har valt att skriva liknelser eftersom vi har många och kunde helt klart ha träffats mycket tidigare. Sen så några stycken viktiga händelser i vårt gemensamma liv.

• Sanna81

maka2b: Tack! Ska kika så fort jag kommit hem (eller får tillfälle )

• esposa

Hej tjejer! Är hemma hos mor och far och snyltar lite på deras bredband Flytten har gått jättebra men vi har fortfarande ingen telefon eller bredband Så passar på och njuter av den här studen på BT!

Blev hippad i lördags och det var verkligen helt perfekt!! Blev hämtad av en "hemlig man" på motorcykel och fick en åktur på ca 40 min! Sen var det champangefrukost, Boda Borg, lunch, tävlingar mot min blivande (som jag van!), linedance, relaxavdelningen och bad, middag och mer lekar. Avslutade på krogen och det var också väldigt lyckat! Har aldrig fått så många kramar eller komplimanger som när jag hade slöja på mig ute

Kul att läsa om allt ni haft för er också! Verkar som det är festprogrammen som det slits mest med... Är ganska nöjd att jag överlät det på värdparet Vi har varit till Tyskland i dagarna och handlat dricka till festen. Både roligt och billigt! Handlade HUR mycket som helst! Är så svårt att beräkna tycker jag!

Annar är det mest detaljplanering nu (vem kör oss från kyrkan, när ska vi duka borden, hämta porslinet etc). Men det tar ändå så mycket tid!!

Jo det var en sak jag tänkte be om hjälp med... Vi har 5 bord förutom honörsbordet. Har ni några förslag på vad vi kan "döpa" dom? Inte 1,2,3... utan ngt lite roligare?

• kiija

tack för programmet

idag har vi varit och träffat prästen så nu har jag vigselprogrammet klart... en sak mindre att tänka på...SKÖNT.

Och nu i kväll skall jag försöka få programbladet klart så kan jag lämna in det till tryckeri i morgon..... (hoppas att jag hinner...)

• Mrs 2007

Hej!
    Gifter mig oxå den 28 juli. Håller på för fullt med festprogrammet och vill gärna ha lite tips och idéer.

Kan även skicka min mall och det är någon som vill se.

duochjag2007@hotmail.com

Tack!

Svar på tråden 28/7 - 2007