• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Lady o Lufsen

...om du nu inte ska färga håret...?

• Tant Brud

Nä, inte färga...Jag hade färgat för kanske 10-15 år sen, men tröttnade. Nu tycker jag det känns lite B att färga till bröllopet, som att spela ung liksom. Jag skäms inte för det grå, fast kanske lite?
    Jag har i alla fall inte känt för att starta en tråd om det. Vet hur 20-åringar kan yla för ETT grått hårstrå (men ryck bort det för bövelen så har du inga grå hår). Man måste vara lite varsam med de små

• Yllo

Oj vad ni skrivit sedan jag tittade in här tidigare idag

Klart BT-beroende har jag nog blivit under min tid här.. har svårt att slita mig från mina härliga vänner (vilka många man aldrig träffat ) Håller också med om att det vore roligt med någon typ av profil så att man kanske kan lära känna varandra lite bättre.

Själv har jag inga barn än, skulle gärna vilja ha men maken säger nej då han redan har två "monster" från sitt tidigare äktenskap.. Ska tillägga att han är 43 år. Barnen, en tjej och en kille, är snart 17 och 15 år gamla och i värsta tonårstrotsålder *huga* Ingen katt har jag heller, även om jag dagligen kör med övertalningskampanj mot maken

Tant brud: Antingen kör du lite färgag hårmousse i luggen eller så kör du med mörkröda rosor. Tror att det blir fint till ditt gråa hår Apropå det så minns jag när min mamma började få sina gråa hår.. det var väl ungefär samtidigt som kom i pubertetet.. undrar om det hade något sammanhang *funderar* nåja.. Hon bestämde sig i alla fall för att färga allt hår grått för att slippa de där förargliga slingorna. Sagt och gjort. Vi var iväg och köpte hem grå hårfärg och färgade hennes hår. När vi tvättat ut färgen så var hon korpsvart i huvudet Antingen blev det något fel i den kemiska processen eller så hade något smartskåp bytt ut tuben i förpakningen (tubarna var helt omärkta och i vanlig aluminium)

Nej, nu ska jag smita iväg upp och kika på Bridezillas på tv 400. Bara älskar att titta på det programmet (även om man nu är gift )

• Gotland-08

Hej på er!

Här kommer en 69:a, fyller 38 på tisdag... oj, det är snart juli! Har aldrig varit gift förut och har inga barn...än få se om de kommer!

Vi ska gifta oss i februari och det ska bli sanslöst roligt. Vet inte om jag hade kunnat slappna av lika mycket om jag gift mig när jag var 23-25. Nu känns det helt rätt. Lugnt och avslappnat!

• Lady o Lufsen

Det var inte så jag menade- att du borde skämmas eller försöka se ung ut...Då tycker jag att rosa passar utmärkt till det grå!!

• sharya

Tant Brud: Jag har varit gift förut men är skild sedan 20 år. Vi planerar vår vigsel till juni 2008. Det känns riktigt skönt denna gång att vara lite äldre, är inte lika orolig att något skall gå fel osv. Har väl lärt mig att planera med "nödlösningar" också, men känner att om något går på tok kommer jag nog att fnittra i stället för att gråta.

• Tant Brud

Lady o Lufsen:
    Oh, nej! Jag tog det inte alls så, jag såg att du skrev att rosa och grått är fint, och det är ju helt sant.
    Det är nog jag som skäms lite... alltså, skäms är väl fel ord, men färgar jag precis till bröllopet så känns det som om jag inte står för vem jag är. Hm, skumt kanske, men det är så jag känner.
    Det går nog bra med både röda och rosa, men vita rosor kanske inte blir så snyggt?

• sharya

Tant Brud: Jag hade nog (lite fåfängt) lagt lite diskret toning (kanske lite slingor) i håret och/ELLER valt rosa blommor. Vitt ihop med grått tror jag kan bli lite intetsägande. OBS min högst personliga åsikt.

• Klurifax

Underbar tråd! Jag är inte över 35 än,saknar ett år, men hoppas jag får vara med ändå!
    2 barn har vi lyckats få till innan vi kom till skott med bröllop. Älskar att "slippa" vara 20...

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!