• Svar på tråden September 2007 Nr 4
  • September mys

ErikssonOVollmer
    trist situation, 12 är ju något fler än vad man kan tycka är ok om man upptäcker att någon på gästlistan har en ny relation osv... tycker helt klart att du bör prata med din morbror och säga vilka ni menar är bjudna... skyll på lokalen eller ekonomin?

• ErikssonOVollmer

Verkar som om två till avbokar, sen e det två som avbokat sen innan o två som är osäkert o ska lämna besked nu den 10:de. Så om inte dom som ska lämna besked heller väljer att komma så får min morbror komma men vi ska ringa dom o berätta att det är utan barn isf. O kanske hoppas att då några av dom inte kommer, även ev säga att hans sons tjej inte var inräknad då vi inte visste att han hade någon.
    Men om paret väljer att komma måste vi ringa o säga att dom inte får komma känns jättejobbigt. Hoppas verkligen att dom ska tacka nä. Det är nämligen vigselförrätaren o hennes man. Har ju hellre fler släktingar där om jag kan få välja.
    Berättade förslafet för m2b igår o han tyckte det var ok.

• Eriks tjej

Hur går det med planeringen tjejer? Börjar ju närma sig nu...
    Vi håller på med festhäftet för fullt. Först kom vi inte på nånting att ha med, men nu är det nästan för mycket! Blir ganska klasiskt, det mest kreativa är nog att vi har en intervju med våran katt istället för intervjuer med oss och våra föräldrar.
    Lycka till alla!

• Höstbrud-07

Det börjar bli väldigt under kontroll för vår del. Hämtade vigselringen igår, vaccinerade oss inför resan, allt är beställt, nu är det mest alla "möten" kvar, med sömmerska, präst, fotograf, provuppsättning osv. Plus att festhäfte och sånt ska göras klart men vi har kommit ganska långt även med det. Musik är ju en del fixande med också. Fem veckor kvar nu!

• mazarinen

Verkar som många är "på banan" som M2B säger

Eriks brud- Intervju med katten- kul!

Här har de just kidnappat M2B och barnen ser på TV.

Jag hade tänkt sitta med festhäftet och vigselprogrammet idag. Annars är vi också ganska "klara".

Ha en bra helg

• Höstbrud-07

Hur bestämmer man sig för att festhäftet är klart? Jag känner att jag kommer kunna pilla på det hur länge som helst, bättra på gästpresentationer osv. När ska man sluta?
    Hur lång tid före bröllopet gör ni de helt klara, tänker ni ändra i bordsplacering och sånt i häftet om det blir väldigt sena återbud?

• Anna2007

Hej! Får jag oxå vara med? Gifter mig 22/9...

• Eriks tjej

Vi åker till Småland (där bröllopet ska vara) en vecka innan, så då ska i stort sett allt vara klart. Blir det något återbud i sista minuten lägger vi nog bara i en lös lapp eller nåt. Vigselprogrammet kan vi tyvärr inte göra klart så tidigt, eftersom vi ska träffa prästen samma vecka som vigseln är.
    Vad skönt det låter att känna sig "klar". Känns mest som vi inte har nån koll på nånting...

• mazarinen

Klar blir man (jag) nog aldrig kan nog också pyssla och ändra fram till sista stund.
    Vi har valt att bara ha gäst beskrivningar i häftet och int ha med någon bordsplacering eftersom vi har några "osäkra" gäster. Då syns inte det på samma sätt om de inte kommer.

Anna2007- Hej! Välkommen!

• Höstbrud-07

Fast det där med vigselprogrammet är ju jobbigt. Vi ska beställa vårt från samma ställe där inbjudan och festprogrammen beställdes ifrån och det kan vi inte beställa så sent som samma vecka. Verkar dock som att man ska träffa prästen sista veckan och det är ju då man bestämmer allt kring vigseln. Så jag vet inte hur vi ska få ihop det, måste försöka få mötet med prästen tidigare.

Svar på tråden September 2007 Nr 4