• Svar på tråden September 2007 Nr 4
  • MrsMe

Idag var min "sömmerska" här och jag fick prova grunden till min brudklänning. *PIRR*
    Det var urhärligt och läskigt att stå där iklädd korsett, kjol, tornyr, överkjol, toil till livet och hon jobbade som mössen i Askungen med att mäta nåla rita och fixa.
    Whhiiiiiii, den kommer bli så fin så fin så fin.

• ErikssonOVollmer

Jag väöntar med spänning på att dom ska ringa vilken dag som o säga att min klänning kommit. Den skulle komma i mitten på juli o det e det ju nu. Mne mna får kanske räkna med viss försening

• mazarinen

MÖHIPPA!!!!

Hua jag har sådan ågren....någon mer?

Vet inte när, hur, vad etc etc.... Bara att.

Tror inte det blir en massa pinsamheter, men gillar inte överraskningar. Och ALLA är verkligen GÖR DUKTIGA på att hålla sig.

Vad tror ni tjejer det är ju inte så långt kvar tills det är vi. Har ni några möhippekänningar/oroligheter?

• ErikssonOVollmer

Jag vet att det vankas möhippa min mamma är usel på att hålla en hemlighet o dom har gjort misstaget att berätta för henne. Hon har ju inte sagt när men pikat en hel del typ till m2b att jamen du vet ju när det blir o han försöker hålla skenet uppe o liksom näää jag vet inget men ser att han lyver
    Sen hade vi kompisar hemma o tjejens mob ringde men hon svarade inte sen innan dom skulle gå tog hon upp o kollade vem som ringt o säger telefonnummret högt o liksom hmmm undra vem det e o det var till min bästis(dom känner inte varandra alls) hihi så nog planeras det allt.
    Är inte så orolig då jag vet att dom respekterar min vilja att det inte ska vara löjligt utan trevligt.

• Aussiegirl

Hej tjejer!

Vi gifter oss den 29 september och jag tror att något e på gång... men precis som för Mazarinen så är alla väldigt bra på att hålla sig!!

• 070908

Hej hej!
    Jag är rätt så säker på att det kommer att hända något den 18 aug... Har en helg ledigt där men när jag försökte planera in en grej sa m2b att neeej det går nog inte.... haha han är inte så bra på detta...

• majsanna

På tisdag ska det handlas. Då är vi i Burg i Tyskland för att köpa alkohol till festen. Åker redan i morgon, men har några stopp på vägen. Både Göteborg och Malmö.
    Inköpslistan är klar (förmodligen för mycket), men det gör ju inget om det blir nåt över ju.

• ErikssonOVollmer

till brug ska det bära av här med fast inte förrens den 1 sep ingen som kan innan. Det blir svärfar o min far som ska åka. Sambon skulle följt med(o det tror han själv att han ska) men fick reda på idag att han ska ha svensexa dagen innan så han får bli hemma..... då dom ska åka astidigt på morgonen

• mazarinen

Då var det över....

Igår 8.30 knackade svågern på med ett brev från "mina" tjejer, med saker jag skulle ha med. 9.20 åkte vi med MC mot okänt mål?! Min svåger körde och gjorde en avstickare till flygplatsen för att "skrämma" mig och det gjorde han kan jag säga Sedan körde han mig rätt.

Mitt på landsvägen vid ett litet hus stod de. Husets ägare hade erbjudit sin trädgård (helt okänd för alla) till vårt förfogande. I hans trädgård åt vi champangefrukost, jag fick lite "privata" frågor. Jag fick på mig en lilaglittrig alá ABBA dress med MYCKET tjafs.

Sedan bar det av till en studio och en av mina nära killkompisar som sköter studion. Två låtar han vi med. (Diggilo-diggelej och köppebä-visan) Jättekul och roligt.

Vidare till en gård som hade lekar (typ fångarna på fortet) vi delades in i lag och under ca 2 h kämpade alla väl och skattkistan hittades, MER champange.

Kvällen fortsatte ner till en hamn och ett seglarsällskap. Jag fick simma ut och "rädda" ett paket.
    Vi bastade och jag sminkades.
    Mer frågor och ett husligt prov i köket (att göra chokladmouse)
    Vi åt och samtidigt fick jag öppna paketet som innehöll massa mindre paket. Jag fick öppna och gissa vem som "hörde" ihop med paketet, lite klurrigt och MYCKET nostalgi och tårar.

Kvällen avslutades på ett uteställe inne i GBG, men inte så länge då jag vid det laget var jättetrött. Sängplats hemma hos min syster och jag återförenades med min familj idag vid lunch

Det var så roligt och av 23 inbjudna kvinnliga släkt och vänner så var det 17 st som var med på min möhippa.
    Jag kände mig speciell och uppskatad hela dagen.

Hoppas att ni som väntar på era också får en trevlig dag när den kommer.

Kram på er!

• ErikssonOVollmer

Är det ingen här som är mer orolig för svensexan för era m2b? Jag är super svartis o jätteororolig. Vet att han kommer att dricka o vet att han kommer att bli jättefull. E så nojig att det ska vara typ stripppor(än värre prostituerade en del av hans kompisar är helvrickade)så jag e helnojig. Hoppas så att det äär hans bror o min bror som planerar allt själv för då kan jag nog vara ganska lugn.
    Men vet att dom på nån svensexa/möhippa hade att var o en deltagare fick bidra med en sak o då e det kört. Hans ena polare gillar dessutom inte mig värst mycket
    Usch var bara tvungen att skriva av mig lite....

Svar på tråden September 2007 Nr 4